Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak, to jest redakcja Lampy. Niestety nie wiem czy w tym budynku można przemieszczać się między piętrami windą. Vemono, jak Cię rozpoznam? :-) Ja będę miał dużą czarną torbę, na której narysowane jest radio, czarny tiszert z kolorowym nadrukiem i szare spodnie. Jeśli odnajdziesz mnie w tłumie, pacnij w ramię! :-)
Jestem w Warszawie do soboty. Na spotkanie z Piątkiem idę na pewno. Muismy wymyślić jakiś charakterystyczny element rozpoznawczy. Dwudziestego szóstego również bardzo chętnie się z Wami zobaczę, jeśli tylko chcecie.:-)
Może spotkamy się 25 VI o godzinie 18 w redakcji LAMPY na wieczorze autorskim Piątka? :-) Ja się wybieram razem z Kubaland. Mnie i Kubie będzie bardzo miło, jeśli zechcecie uścisnąć z nami dłoń.:-)
Jestem chętny! :-)
Postaram się.:D
"Obywatelkę" Gretkowskiej.
Ja jestem z rocznika 1990 i zaczynam nową książkę Vargi - "Gulasz z turula".:-) Zapraszam do wspólnej lektury!
Z całym szacunkiem, ale nie rozumiem, dlaczego wyróżniono ten tekst.:-)
Przeczytane w kwietniu: -> "Kobieta, księżyc i czerwona sukienka" I. Sznajder (5) -> "Flauta" A. Pluszka (3) -> "Kieszonowy atlas kobiet" S. Chutnik (5) -> "Schiza" P. Grych (5-) -> "Cukier w normie" S. Shuty (3) -> "Cukier w normie z ekstrabonusem" S. Shuty (4) -> "Przymierzalnia" J. Franczak (4) -> "Zrób mi jakąś krzywdę" J. Żulczyk...
Ja już kupiłem. W przyszłym tygodniu postaram się przeczytać.:-)
Tak, masz rację. Powinienem wstydzić się podwójnie, bo Szczecin odwiedzam co roku i zawsze narzekam, że nie mogę spokojnie iść na plażę, bo do Bałtyku mimo wszystko jeszcze daleko.:-)
Przeczytane w marcu: -> "Rdza" E. Berent (5) -> "39,9" M. Rakusa (3+) -> "Szkice węglem" H. Sienkiewicz (3-) -> "Xenna moja miłość" Ł. Gołębiewski (4) -> "Kobieto, ty wieczna istoto" M. Kozakiewicz (4) -> "Kamizelka" B. Prus (powtórka) (3 -> 5) -> "Melanże z żyletką" Ł. Gołębiewski (4) -> "Nie zabijać pająków" I. Matuszkiewicz (4) ...
Jak zwykle intrygujący tekst. Wrzucam do schowka nową powieść Żadana.:-)
Dyskutujemy o książkach...
Przeczytane w lutym: -> "Lalka" B. Prus (powtórka) (5) -> "Mistrzostwo Świata" T. Białkowski (2) -> "Podróż Bena" D. Lessing (4) -> "Owoc żywota twego" E. Ostrowska (5) -> "Lalka i perła" O. Tokarczuk (5) -> "Hermańce" B. Kosmowska (5) -> "Biedna Pani Morris" M. Dygat (4) -> "Niekochani" E. Wojnarowska (4) -> "Bolesław Prus&q...
"Dom Augusty".:-)
Drobiazg, pomyliłem się o 9 lat. :P
Słyszymy, bez obaw...
No tak.:-) Zapomniałem, że W.A.B. jedynie wznowił "Białe zeszyty".:-)
Ostatnio kupiłem: -> "Hermańce" B. Kosmowska -> "Czarna Matka" W. Stamm -> "Biedna Pani Morris M. Dygat -> "Melanże z żyletką" Ł. Gołębiewski -> "Praskie łowy" A. Kaczorowski W tym miesiącu z pewnością nabędę nową Miotłę, a także "Dlaczego kochamy kobiety?" M. Cărtărescu. Kupowanie książek to wielka frajda.:-)
Niestety osoby, które chcą być na bieżąco z nowościami muszą się z tym liczyć. Mnie nachodzą podobne myśli, dlatego od czwartku czytam dwustustronicową książkę. Delektuję się, a stosik rozmieściłem na półce. :-)
Przeczytane w grudniu: -> "Huta" G. Kopaczewski (4) -> "Mój ojciec" <antologia> (3) -> "Koncert" M. Bazdulij (4) -> "Na Gwiazdkę" M. Musierowicz (5) -> "Chodźcie, idziemy" J. Rudnicki (2) -> "Kordian" J. Słowacki (2-) -> "Na imię mam Jestem" M. Maślanka (4-) -> "Żywoty świętych osiedlowych" L. Amejko (5) -> "Głupiec&quo...
Ja optuję za nagrodą dla Michała Witkowskiego.
Ja otrzymałem "Rozmowy lampowe", "9 wigilii" i "Lenie".:-)
Wyskoczę jak diabeł z pudełka i pochwalę się, że Nisha myślała między innymi o mnie.:-)
Przeczytane w listopadzie: -> "Bieguni" O. Tokarczuk (4+) -> "Rzęsyna opak" D. Kornaga (3+) -> "Konrad Wallenrod" A. Mickiewicz (2) -> "Ballady i romanse" A. Mickiewicz (5) -> "Przystupa" G. Plebanek (5-) -> "New romantic" M. Zygmunt (3+) -> "Dziady cz. III" A. Mickiewicz (1!)- sorry Misiak -> "Emily: Tajna Księga Dziwów" R. Reger (5)...
Może "Cud" Karpowicza?
Aktualnie czytam najnowszą powieść Dawida Bieńkowskiego "Biało- czerwony".
"Ja, czyli 66 moich miłości" B. Żurawiecki
Październik: Dom nad rozlewiskiem (2) Numer zerowy (5) Cierpienia młodego Wertera (2) Zero osiemset (4) Aleje wykolejeńców (4) Lucka rzecz (5) Monologi waginy (4) Giaur (2) Dojczland (4) Wojna żeńsko-męska i przeciwko światu (3) Niech pana Bóg błogosławi, doktorze Kevorkian (3) Emily the Strange - Dziwna Emily (4) Bądź moim Bogiem (3) Dziady IV (5) Dziady II (5)- powtórka
"Bądź moim Bogiem" R. Grzela "Bieguni" O. Tokarczuk
Za chwilę zacznę czytać. ;-)
"Kandyda" czytałem na szybko. Mam wrażenie, że to przeszkodziło właściwej percepcji utworu. Przez Goriota postaram się przebrnąć.;-)
Bardzo skromnie w tym miesiącu: "Cukiereczki" Mian Mian (4) "Dziennik ciężarowca" T.Kwaśniewski (5) "Ignacy Krasicki" J.T. Pokrzywniak (3) "Kandyd" Wolter "Monachomachia, czyli wojna mnichów" I. Krasicki (2) "Powrót posła" J.U. Niemcewicz (1) "Wariat" H. Klimko- Dobrzaniecki (5+) "Mam łóżko z racuchów" J. Moriarty (5!)
Chądzyńska, Lach, Szczepańska, Borski, Ostrowska, Warneńska, Nasfeter, Jurgielewiczowa, Kamieńska, Frankowska. Polecam również serię: Ważne Sprawy Dziewcząt i Chłopców.
Przeczytane w lipcu: 354"Zima w Sztokholmie" Pleijel Agneta (4) 355"50 powodów, aby być szczęśliwym" Bieńkowska A. (5) 356"Praliny dla duszy" Vallenthin G. (5) 357"Przegryźć dżdżownicę" Grochola K. (1!!!) 358"Zamiast czekolady: O tym, co nas uszczęśliwia" O. J. (4) 359"Bo to jest w miłości najstraszniejsze" Müller N. (3+) 360"Dom Małgorzaty" Kujawska E. (6!) 361"Pa...
Szkoda, że dowiedziałem się o spotkaniu tak późno!:(
Przeczytane w czerwcu: "Chwile wolności. Dziennik" V. Woolf (5) "Szpieg w domu miłości" Anais Nin (1) "Madame Sinobroda" R. Bożek (5-) "Ślad po mamie" M. Dzido (5-) "Regał ostatnich tchnień" A. Veteranyi (4) "Julita i huśtawki" H. Kowalewska (5) "Zupa z granatów" M. Mehran (5) "Księga początku" A. Nasiłkowska (2) "Dom Róży; Krýsuvík" H. Klimko-Dobrz...
Faktycznie! Już piszę do niej maila;-). Będę miał informację z pierwszej ręki.
Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. Dlaczego Ewa Ostrowska opublikowała swoją nową powieść pod pseudonimem Nancy Lane?
Bogno, czy to jest kryminał?:-)
Dziennik V. Woolf.
Przeczytane w maju: "Tajemnica Brokeback Mountain" Proulx A.E. (3) "Osiem cztery" Nahacz M. (1+) "Pocałunek Fauna" Banach I. (5) "Ciemny las" Stasiuk A. (5-) "Ojciec odchodzi" Czerski P. (5!) "Pozytywni" Miller M. (4+) "Zęby" Wilengowska J. (5) "Historie prawdziwe: Współczesne dzienniki kobiet" (5) "7 opowiadań o miłości i jedno inne" Samson H. (3...
Chciałem od Ciebie pożyczyć Dzienniki;-)
Aoldo, a Ty?
Snoopy, pożyczysz mi dzienniki Woolf? Ja też służę książkami ze swojej biblioteczki;-)
Czarne, Zysk, Znak, Lampa, Ha!art.
Czy zechciałbyś mi pożyczyć tę książkę?
Niestety.. prawie 80 złotych.
Trójka, Dwójka.
Mam nadzieję, że mimo braku jakiegokolwiek zainteresowania ktoś przybędzie;-)!
I jak wrażenia po lekturze?
Wysypki od tego nie dostaję.
Chyba jesteś uczulona na MC Doris.
Już nabyłem i zabieram się za czytanie;-)
Dzięki!:)
Jaka szkoda! Tak na Ciebie liczyłem Nutinko! Nie wiesz, dlaczego Czajka nie odpowiada na maile?
Przeczytane w kwietniu: "Bajki" O. Wilde (5) "Muzyka dla kameleonów" T. Capote (4) "Dziewięć"A. Stasiuk (5!) "Warszawskie wersety" M. Sufin (1!) "Świętoszek" Molier (3) "Maska Arlekina" H. Kowalewska (5-) "Huśtawka" A. Miklaszewska (6) "Nagrobek z lastryko" K. Varga (3) "Dobry adres to człowiek" D. Terakowska (5) "Dlaczego dziecko gotuje się w...
Gosiu, przełóż wyjazd do dziadków;-)!
Przepraszam, że użyłem rodzaju męskiego. Mam nadzieję, że się nie pogniewasz;-). Pozdrawiam.
Szkoda, że wcześniej nie napisałeś. Miałem dwa egzemplarze "Siostry".
Przeczytane w marcu: "Małż" (5!)M. Dzido "Cząstki elementarne" M. H. (3-) "Makbet" W.Szekspir(4) "Tartak" D. Odija(5-) "Lubiewo" M. Witkowski (4) "Odprawa posłów greckich" J. Kochanowski(1!) "Tequila" K. Varga (4+) "Kamyk" A. Miklaszewska (5!) "Heroina" T. Piątek (3) W weekend skończę książkę Herty Muller.
Proponuję czwarty maja. Co Wy na to?
Okej.;-) Ja postaram się dostosować.
Co myślicie o kolejnym spotkaniu?;-)
Adam, napisz do mnie: 3873413.
Wydaję mi się, że autorką "Słoneczników" jest Halina Snopkiewicz.
Amen.
Jagodo, mam tę książkę i chętnie ją pożyczę.
"Dom na krańcu świata" M. Cunningham.
To jest temat rzeka!
Ostatnio kupiłem "Lolitę" Nabokova.
Cudownie! Bardzo cenię tę autorkę.
Dużo radości i uśmiechu.
"Szklany klosz" S. Plath "Chwast" I. Banach
Pieniądze na "Maskę arlekina" i "Pachnidło".
Bardzo lubię "Europejkę", natomiast "Podręcznika do ludzi" nie zdzierżę. Okropna książka.
Ja też żałuję, że nie mieszkam w Warszawie.
Ja oglądam wiadomości kulturalne, codziennie o 20.00;-).
Ja chętnie przygarnę "Boczne drogi".
Podkoszulek czy podkoszulka?
Ja najprawdopodobniej przyjadę z Syrenką.
Czajko, pożyczysz mi "Śmierć pięknych saren"?Od dobrze poinformowanych słyszałem, że masz tę książkę.;-)
O której? Gdzie?
Ja jestem chętny;-). W końcu to wszystko moja wina; )).
Teraz pozostaje ustalić termin spotkania..:-).
Czy znajdą się chętni na kolejne łódzkie spotkanie?
"Dla mnie to samo" A. Drotkiewicz
"Średniowiecze" T. Michałowska.
Moja ulubiona książka to "Chwast" Iwony Banach.
Więcej, więcej Masłowskiej! Gratulacje.
Przeczytane we wrześniu: "Inne głosy, inne ściany" T. Capote "Zabiłam ptaka w locie" A. Osiecka "Norwegian Wood" H. Murakami "Kiedyś przyjedziesz" J. Zającówna "Los powtórzony" J.L. Wiśniewski "Pamiętniki Adama i Ewy" M. Twain "Czarna polewka" M. Musierowicz
24 sierpnia;))
Jeszcze "Obciach: i "My ziden's emigranty"..
"Dziewczyna z pomarańczami" (2) "Romans na receptę" (5) "Julius z Księżycowej Doliny" (4) "Duch" (4) "Lustra strachu" (5) "Zeszyt w czerwonej okładce" (5) "Po prostu Lucynka P." (5) "Postscriptum" (5) "Paw Królowej" (5) "Długa lekcja" (3) "Iga sama i w duecie" (3) "Bogdan" (3) "Historia miłosna" (5) "...
Muszę wypożyczyć "Ślepe szczęście" i przeczytać pozostałe opowiadania.
"Duch" wchodzi w skład "Ślepego szczęścia"? Ja czytałem oddzielne wydanie.
Wspaniali ludzie, cudowne spotkanie! Ach!!
Och Izuś dziękujęęęę!:)
Ja wezmę "Samotność w sieci", książka będzie dla Gosi;-))))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)