Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Boss wielkiego koncernu samochodowego Loren Hardeman i kierowca wyścigowy Angelo Perino w tajemnicy przed światem konstruują Betsy - najszybszy, najdoskonalszy automobil... Dramatyczna fabuła tej znakomicie napisanej powieści przedstawia świat amerykańskiego przemysłu samochodowego i wielkich pieniędzy, świat pięknych kobiet i erotycznych skandali. [Rebis, 1993]
Naopowiadano Ci jakichś herezji. :) "Niezwyciężony" i "Fiasko" to zupełnie różne powieści, z pewnością nie to samo wydane pod różnymi tytułami. Co do treści to bardziej zestawiałabym "Fiasko" z "Solaris", ze względu na kwestię braku porozumienia z napotkaną w kosmosie cywilizacją. "Fiasko" też związane jest luźno z "Opowieściami o pilocie Pirksie". Podobieństw z "Niezwyciężonym" za bardzo nie widzę, chociaż pewnie jakby się upierać to można by c...
Ann Tyler była wspaniałą lekarką, ale nie wiedziała nic o prawdziwej miłości. Kiedy ukochany mężczyzna oszukał ją, myślała, że już nigdy nie będzie mogła nikomu zaufać i pozostanie samotną na zawsze. Postanowiła opuścić klinikę, która dawała jej wspaniałe szanse na przyszłość i zamieszkać w małym miasteczku w górach. Tam też spotkała tego, który nauczył ją, jak kochać naprawdę... [Phantom Press International, 1991]
Jestem bardzo ciekawa, czy "Niezwyciężony" jest tą samą powieścią, co "Fiasko", tylko wydaną pod innym tytułem (tak mi powiedziano). Czy obie powieści odnoszą się jakoś do siebie? Traktują o podobnych sprawach! Tak przynajmniej wynika z dodanych tu streszczeń/recenzji. Może jakiś miłośnik Stanisława Lema udzieli mi tych informacji? :-) Tematyka Obcego w literaturze - zwłaszcza fantastyce naukowej - interesuje mnie niezmiernie...
Przypomniał mi się ostatnio, przy czytaniu dziecku, wierszyk, którego jedynie strzępy kołaczą mi się w głowie. Niestety nie mogę sobie przypomnieć ani tytułu, ani autora (chociaż coś mi się Ludwik Jerzy Kern kojarzy), ani za dużo treści. No i googlanie nie przyniosło efektów. A w wierszyku tym pewna pani podróżowała pociągiem z całą masą wielkogabarytowego bagażu. Wsiadła na stacji, a wraz z nią załadowano różnorakie sprzęty, na końcu zaś stol...
Bardzo chętnie :-) "Niewysoki mężczyzna..." to opowieść o miłości Polaka - autor świetnie nakreślił portret niezbyt chwalebny, ale intrygujący - i Francuzki, we Francji, w czasie wojny. Brzmi jak wojenny melodramat, ale jest czymś więcej. No i styl - opowiada tę historię syn tytułowego mężczyzny, a czyta się to dziwnie, ale nie sposób przestać ;-) "Kim Novak..." to skandynawski kryminał; jest piękna fammme fatale, dojrzewanie ...
Zmarłam. Jak można porównać The Beatles do Feel?!.... No luuudzieeee... bez przesady. Nie mam nic do Feel'a. Ich główna zaleta to to że te piosenki wpadają w ucho i można się przy nich pobawić. A co do tekstów to się nie wypowiadam... Rażą moje poczucie estetyki. ;)
Jak czytamy na okładce książki - "Filary ziemi" to saga historyczna. Jest to wspaniała opowieść o losach kilku pokoleń bohaterów, żyjących w wieku XII, której głównym spoiwem jest budowa katedry w Kingsbridge. Losy bohaterów są bardzo ciekawe; akcja jest wartka i wciągająca. Nie można oderwać się od czytania. Jak ktoś słusznie napisał, przypomina serial. Jednakże uważam, że książka ta, poza rozrywką, może dać czytelnikowi także dużo do myślen...
"Czy to może być prawda?" To pytanie zada sobie każdy z nas - w mniejszym lub większym stopniu - po przeczytaniu tego fantastycznego zbioru opowiadań. "Obrońcy Królestwa" wciągają z nieprawdopodobną siłą anielskich skrzydeł do świata... zaświatów. Przez bitwy ze złem wszelkiej maści, wędrówki zarówno nóg, jak i serca, bliskie spotkania przeciwnych charakterów i rozterki serc przeciągną nas aniołowie i demony zajmujące pełne życia wymiary go...
"El día de la bestia" - "Dzień bestii", hiszpańska czarna komedia w reżyserii Álexa de la Iglesia. Ojciec Angel Beriartua, wykładowca teologii, rozszyfrował Apokalipsę św. Jana. Wynikiem lat żmudnej pracy jest data narodzin Antychrysta. Ksiądz Angel musi wyrzec się Chrystusa i zacząć grzeszyć. Ma tylko jeden dzień żeby zdobyć zaufanie Szatana i dowiedzieć się gdzie nastąpi poród. Pomaga mu w tym poczciwy satanista-nieudaczn...
Kerry Bishop podejmuje się niebezpiecznej misji - wyprowadzenia z targanego wojną domową kraju dziewiątki osieroconych dzieci. Oznacza to morderczą przeprawę przez zdradliwą dżunglę. Nie jest w stanie dokonać tego sama. Lincoln O'Neal sprawia wrażenie człowieka, jakiego szuka: jest na tyle sprytny i bezwzględny, by w przebraniu oficera pomóc jej zmylić wartowników i ukraść wojskową półciężarówkę. Kerry liczy się z zagrożeniami, strachem, konieczn...
To lato było dla grupki przyjaciół z pięknej wyspy w Karolinie Południowej zupełnie wyjątkowe, a zwłaszcza dla Cary, Toy i Emmi. Wszystkie trzy szukają swego miejsca w życiu i próbują zmierzyć się z własnymi lękami. Najmłodsza, Toy uczy się być matką, powoli nabiera pewności siebie i zaczyna wierzyć, że odniesie sukces w ukochanym zawodzie. W dodatku u jej boku pojawia się mężczyzna, o jakim kiedyś nie odważyłaby się nawet marzyć... Cara, nie...
Dwóch kolejnych następców zrezygnowało z objęcia tronu Niroli, toteż król zwraca się z propozycją sukcesji do kolejnego wnuka, uważanego za czarną owcę w tej rodzinie... Luca Fierezza to buntownik. Przystojny, niezależny, uparty, ma na swoim koncie liczne skandale niegodne księcia. Prowadzi słynne kasyno, które niczym magnes przyciąga sławnych i bogatych z całego świata, a jego uczyniło miliarderem. Meg Donovan, młoda i piękna turystka pod...
Tak to już jest z nami idiotami, same bzdury wypisujemy. Cóż poradzić? Taka nasza natura.
Beatlesi najlepsi są w późniejszych latach, bardziej dojrzali muzycznie (Abbey Road, Sierżant Pieprz).I proszę nie porównywać do Feel.... Herezja:)
Polecam "Nienawiść" Stanisława Srokowskiego. Kresy, druga Wojna Światowa i makabryczne opisy rzezi widzianych oczami chłopca, autora. Książka jest naprawdę mocna, oparta na wspomnieniach własnych oraz innych świadków wydarzeń.
Dom duchów - Isabel Allende (jakiś czas temu widziałam film "Dom dusz" na podstawie tej książki, ale daleko mu do niej! Wciągnęła mnie bez reszty!)
do Krakowa mi daleko, to chyba raczej nadmiar pomysłów nad możliwoścvi.
Cóż, Kosiński zwyczajnie przypomina nam o porzekadle swoich przodków - "Jakie dobrodziejstwo ci uczyniłem, że mnie tak nienawidzisz?". Dziękuję panie Lewinkopf ale zupełnie niepotrzebnie, historia i życie wywiązują się z tego nader dobrze.
Wczoraj, niesamowitym trafem, kupiłam 4 książki i wydałam łącznie 24 złote! Jestem pod wielkim wrażeniem tego jak bardzo można obniżyć cenę, więc musiałam się z wami tym podzielić. A kupiłam: Marzena Broda "Nie dotykać Normana Hammera" - zapowiada się bardzo ciekawa powieść drogi. Carmen Posadas "Pięć błękitnych much" Manuel Vicent "Pieśń morza" Cuca Canale "Długa Berta"
Przyznam szczerze, że ta książka mnie zaskoczyła. Co prawda w trakcie czytania miałem podejrzenia co do narodowości autora, ale uważam, że nie ustępuje ona w niczym powieściom Forsyte'a czy innych podobnych mu autorów, o ile ich (pod niektórymi względami) nie przewyższa. Temat poruszony - intrygujący, chociaż prawdopodobieństwo takiego zdarzenia bardzo nikłe. Czytać należy uważnie, nie da się "prześlizgnąć" nad tekstem goniąc za akcją. W zamia...
„Listy starego diabła do młodego” zajmują szczególne miejsce w wykazie moich lektur obowiązkowych. Właśnie skończyłam je czytać po raz drugi i po raz drugi staję zdumiona przed fenomenem tej cieniutkiej epistolarnej powiastki. Sądzę, że problemy, które porusza w niej C.S. Lewis, dostarczają niewiele mniej tematów do przemyśleń niż opasłe summy teologiczne. Zadziwia mnie prostota, z jaką autor wyjaśnia genezę zła we współczesnym świecie, bez wi...
Ktoś tu wpisał jako dzieło grafomańskie "Pana Tadeusza" i pierwsze co nasuwa mi się na myśl: bzdura. Może najpierw zastanówmy się czym jest grafomania, a później dopiero rzucajmy tytułami. Nie lubię Mickiewicza, nie zmienia to jednak faktu, że dostrzegam wartości literackie i po części kulturowe i historyczne jakie reprezentuje sobą akurat to dzieło. Mam jeden główny, odwieczny, swój własny typ, z którego notorycznie i z wielkim sa...
Nie wolno brać knig ani z czytelni głównej ani z podręcznej tak w ogóle jest kilka czytelni, z wypożyczalni można wypożyczać książki --rezerwacja przez net etc -- jak wpiszesz w google--biblioteka na koszykowej będziesz miała str całej biblioteki i katalogi do innych warszawskich bibl.
Okładka to ostatnia rzecz, którą biorę pod uwagę przy wyborze książki, a i tak rzadko kiedy wpływa na moją decyzję. A jeśli jednak - zawsze na pozytywną. Jedyne książki, których okładki uważam za beznadziejne i pewnie po części mnie odstraszają - to książki dla nastolatek. "Plotkara" czy coś w tym guście i reszta jej podobnych. Ale jeśli już - szczególnie cenię okładki wydawnictwa Muza.
Alex, J. - Śmierć mówi w moim imieniu (4) Naipaul, V.S. - Nasza ulica (5) Vorpsi, O. - Kraj, gdzie nigdy się nie umiera (5) Stasiuk, A. - Zima (5) i praca, praca, praca.
Nie wymyślaj nam od idiotów.
Dwa. Raz jak ją dostałam od rodziców, drugi w szkole jako lekturę. Szczerze nie cierpię tej książki.
Marzena Broda "Nie dotykać Normana Hammera" Zapowiada się ciekawie. Pierwsza polska powieść drogi jaką czytam. Kojarzy mi się odrobinę z Williamem Whartonem, mam nadzieję, że to nie jest porównanie na wyrost.
Listy to nie ułożę, ale pamiętam, że jak miałam 13 lat (w urodziny nawet) dostałam J.D. Salingera "Buszujący w zbożu". Wzruszyła mnie wtedy ta książka i mocno dała do myślenia.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)