[UWAGA. Ponieważ czytatka się systematycznie rozrasta, opinie umieszczam w paplach, żeby nie przerażać kilometrową długością. Nie ma tam spoilerów (chyba że zaznaczę inaczej), można odkrywać spokojnie ;).]
~Styczeń
1.
Rzymianami bendąc (
Kneale Matthew)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
2.
Nie oświadczam się (
Łuka Wiesław)
- 5.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
3.
Karambol (
Nesser Håkan)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
4.
Morderstwo w Orient Expresie (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- powtórka, 4.0 -> 6.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
5.
Ania z Zielonego Wzgórza (
Montgomery Lucy Maud)
- powtórka, 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
W końcu udało mi się skleić w całość recenzję (to zajęło tylko 7 miesięcy :P), a efekt można sprawdzić tu:
Kiedy życie daje ci cytryny, zrób lemoniadę
6.
Był sobie chłopczyk (
Winnicka Ewa)
- 5.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
7.
Gdzie mól i rdza (
Pollak Paweł)
- 2.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
8.
Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich (
Barańczak Stanisław)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Luty
9.
Noc w bibliotece (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
10.
Ostatnie życzenie (
Sapkowski Andrzej)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
11.
Inny chłopiec (
Russell Willy)
- powtórka prawdopodobnie piąta (ale kto by to liczył i po co?), bez zmian
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
12.
Smętarz dla zwierzaków (
King Stephen (pseud. Bachman Richard, Evans Beryl))
- 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
13.
Lala (
Dehnel Jacek)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Marzec
14.
Kwietniowa czarownica (
Axelsson Majgull)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
15.
Miecz przeznaczenia (
Sapkowski Andrzej)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
16.
Zło czai się wszędzie (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
17.
More Happy Than Not: Raczej szczęśliwy niż nie (
Silvera Adam)
- 5.5, kandydat na książkę roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
18.
Nie lubię kotów (
Zyskowska-Ignaciak Katarzyna)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
19.
Siła niższa (
Kisiel Marta)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Kwiecień
20.
Koronkowa robota: Sprawa Gorgonowej (
Łazarewicz Cezary)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
21.
Ciotka Zgryzotka (
Musierowicz Małgorzata)
- 4.5
Tu będzie chyba trochę spoilerów.
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
22.
Ludzie na drzewach (
Yanagihara Hanya)
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
23.
Samotna wiosną (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Maj
24.
Na Zachodzie bez zmian (
Remarque Erich Maria (właśc. Remark Erich Paul))
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
25.
Pamiętajcie, że byłem przeciw: Reportaże sądowe (
Seidler Barbara)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
26.
Bracia Lwie Serce (
Lindgren Astrid)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
27.
Samotny dom (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Czerwiec
28.
Życie Pi (
Martel Yann)
- 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
29.
Zabić drozda (
Lee Harper)
- 5.5, kandydat na książkę roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
30.
Jak zawsze (
Miłoszewski Zygmunt)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
31.
Nie przed zachodem słońca (
Sinisalo Johanna)
- 6.0, kandydat na książkę roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
A teraz wchodzi mały spoiler, cały na biało.
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Koniec małego spoilera.
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Wystarczy już tej przerwy na konfitury, bo stracę moją reputację rasowego malkontenta. Wracamy do starego dobrego marudzenia na wszystko, co się nawinie pod rękę.
32.
Całkiem inna historia (
Nesser Håkan)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
33.
Anders morderca i przyjaciele (oraz kilkoro wiernych nieprzyjaciół) (
Jonasson Jonas)
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
34.
Przyjdź i zgiń (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- audiobook, 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Lipiec
35.
Krew elfów (
Sapkowski Andrzej)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
36.
4.50 z Paddington (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
37.
Ania z Avonlea (
Montgomery Lucy Maud)
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
38.
Bracia Burgess (
Strout Elizabeth)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
39.
Czas pogardy (
Sapkowski Andrzej)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
40.
Dziennik Bridget Jones (
Fielding Helen)
- powtórka, 3.5 -> 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
41.
Eleonora i Park (
Rowell Rainbow)
- 6.0 i ornament z serduszek, kandydat na książkę roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
42.
Foucault w Warszawie (
Ryziński Remigiusz)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
43.
Gösta Berling (
Lagerlöf Selma Ottiliana Lovisa)
- 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Sierpień
44.
Hotel "Bertram" (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
45.
Idź, postaw wartownika (
Lee Harper)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
46.
Jadą wozy z cegłą (
Boguszewska Helena,
Kornacki Jerzy)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
47.
Kontury (
Cusk Rachel)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
48.
Lubiewo (
Witkowski Michał (ur. 1975))
- 2.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
49.
Łuk Triumfalny (
Remarque Erich Maria (właśc. Remark Erich Paul))
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Wrzesień
50.
Mort (
Pratchett Terry)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
51.
Niemy świadek (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
52.
Ojciec i ojciec (
Loon Karel van)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
53.
Wielkie kłamstewka (
Moriarty Liane)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
54.
Co kryją jej oczy (
Pinborough Sarah (pseud. Silverwood Sarah))
- 2.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
55.
Historia pszczół: Powieść (
Lunde Maja)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
56.
Trzepot skrzydeł (
Grochola Katarzyna)
- 5.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
I wracamy do alfabetu, bo jeszcze parę ciekawych literek zostało :)
57.
Pierwotni (
Orzeszkowa Eliza)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
58.
Rzeka podziemna (
Jastrun Tomasz (pseud. Te Jot))
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
59.
Samotność liczb pierwszych (
Giordano Paolo)
- powtórka, nadal 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Październik
60.
Śmierć w chmurach (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
61.
Toń (
Kisiel Marta)
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
62.
Upiory spacerują nad Wartą (
Ćwirlej Ryszard)
- 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Nie będzie "W" w alfabecie, bo
Wołanie kukułki (
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert))
okazało się niezbyt ciekawe, a w perspektywie była obiecująca książka na "Z" :)
63.
Zostawiłeś mi tylko przeszłość (
Silvera Adam)
- 5.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
64.
Żmijowisko (
Chmielarz Wojciech)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
65.
Śniła się sowa (
Ostrowska Ewa Maria (pseud. Zbyszewski Brunon lub Lane Nancy))
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
66.
Tego lata, w Zawrociu (
Kowalewska Hanna)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Listopad
67.
Świat Agaty Christie (
Fido Martin)
- 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
68.
Blask (
Mazzantini Margaret)
- 6.0, mocny kandydat na książkę roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
69.
Czarny jak ja (
Griffin John Howard)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
70.
Dziennik cwaniaczka (
Kinney Jeff)
- 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
71.
Kochankowie mojej mamy (
Zającówna Janina)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
72.
Miłość silniejsza niż śmierć (
Steel Danielle)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
73.
Zapach rumianku (
Siesicka Krystyna)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
74.
Beethoven i dżinsy (
Siesicka Krystyna)
- powtórka, 5.0 -> 6.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
75.
Nocny słuchacz (
Maupin Armistead)
- 5.5, jeszcze jeden nieśmiały kandydat na książkę roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
76.
Zapałka na zakręcie (
Siesicka Krystyna)
- 3.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
77.
Falbanki (
Siesicka Krystyna)
- 6.0, i jeszcze jedna potencjalna książka roku
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
78.
Sprawa samotnej dziedziczki (
Gardner Erle Stanley)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
79.
Siedem szklanek (
Zych Magdalena)
- 6.0 i kolejna potencjalna książka roku, to się robi niepokojące
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
80.
Tajemnica Domu Helclów (
Szymiczkowa Maryla (właśc. Dehnel Jacek, Tarczyński Piotr))
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
81.
W imię miłości (Perfect Match) (
Picoult Jodi)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
82.
Dziewczyna Mistrza Gry (
Siesicka Krystyna)
- powtórka, 3.5 -> 3.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
83.
Wśród nocnej ciszy (
Bratny Roman (właśc. Mularczyk Roman))
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
~Grudzień
84.
Pięć małych świnek (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- powtórka, 4.0 -> 5.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
85.
Dwa bieguny (
Orzeszkowa Eliza)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
86.
Maigret ma skrupuły (
Simenon Georges)
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
87.
Brunatna kołysanka: Historie uprowadzonych dzieci (
Malinowska Anna)
- 5.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
88.
Kometa nad Doliną Muminków (
Jansson Tove)
- 5.0
89.
W Dolinie Muminków (
Jansson Tove)
- 4.5
90.
Pamiętniki Tatusia Muminka (
Jansson Tove)
- 4.5
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
91.
Ginekolodzy (
Thorwald Jürgen (właśc. Bongartz Heinz))
- 4.0
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.