Autor: agnesines
Data dodania: 09.01.2011 19:37
Książka czy film? Film czy książka? Książka i film!
127 godzin - reż. Danny Boyle, muz. A. R. Rahman, w rolach głównych James Franco i Lizzy Caplan (premiera światowa 2010, polska 2011)
Coś pożyczonego pod tytułem Pożyczony narzeczony/Something Borrowed - reż. Luke Greenfield, muz. Alex Wurman, w rolach głównych Ginnifer Goodwin, Kate Hudson, Colin Egglesfield, John Krasinski (premiera światowa i polska 2011)
Długi marsz pod tytułem Niepokonani/The Way Back - reż. Peter Weir, muz. Burkh...
Autor: Lwiica
Data dodania: 16.01.2011 13:09
Najlepsze książki przeczytane w 2010 roku:
1. Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie
2. Zabić drozda
3. Na Zachodzie bez zmian
4. Pigmalion
5. Woda dla słoni
6. Droga
7. Nie opuszczaj mnie
8. Życie Pi
9. Duma i uprzedzenie
10. Rok 1984
Autor: Fiona54
Data dodania: 12.06.2017 11:19
Dwie książki, które różni wiele, ale jest też coś, co je łączy, dlatego postanowiłam napisać o nich w jednej czytatce.
Człowiek w cieniu to opowieść o niespokojnych latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia w Polsce. Odzyskana niepodległość, zmiany społeczne i polityczne dawały szansę i możliwości na spełnianie się w biznesie osobom, z którymi nie chcielibyśmy mieć do czynienia. Czasy niebezpieczne. Bohater Aleksander Rański, z zawodu notariusz, pochodzący z rodziny z korzeniami rosyjskim...
Autor: Sluchainaya
Data dodania: 09.01.2018 14:44
W tym roku przeczytałam prawie 58 książek (w tym kilka audiobooków).
Średnia ocen to 3,78, czyli dość rygorystycznie oceniałam książki. Choć przyznam się, że te z oceną 1 to książki, które zostały przeze mnie porzucone, gdyż uznałam je za totalne nieporozumienia.
Pod względem ilościowym rządzi Remigiusz Mróz - wszystkie części serii z Chyłką (Joanna Chyłka) i dwie książki spoza serii. O ile Chyłka jest na tyle wciągającą bohaterką, że niedociągnięcia nie są tak istotne, o tyle dwie pozostałe...
Autor: Louri
Data dodania: 31.10.2019 09:46
Lubię dystopie, antyutopie, intrygujące i nieszablonowe podejście do dylematów moralnych. A tu Nie opuszczaj mnie otrzymała ode mnie "tylko" 3.5. Szczerze, to w pewnych momentach byłem lekko zdezorientowany - bo powieść na poważny i istotny w sumie temat napisana jest jak młodzieżówka. Może ją źle odbierałem, albo z jakimiś dziwnymi oczekiwaniami ją czytałem? A tu z wewnętrznej strony okładki takie pochwalne kwiatki:
"Trzyma w napięciu i chwyta za serce. Autor po mistrzowsku łączy emocje z i...
Autor: ahafia
Data dodania: 31.05.2020 14:50
Ostrzeżenie!
Przeczytałam poniższy tekst po ponad miesiącu i teraz mam wrażenie, że to jeden wielki spojler, więc jeśli to czytasz, to robisz to na własna odpowiedzialność.
1. /20/ Nie opuszczaj mnie
W maju tylko jedna książka, ale za to noblisty. Napisana przez noblistę, ale rozczarowująca. Rozczarowująca, bo miała być antyutopia, a dostajemy książeczkę dla podlotków, w której trzeba się doszukiwać treści pomiędzy jednym, a drugim sprawozdaniem z podchodów pomiędzy koleżankami.
Akcja ...