Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Trochę krótkich refleksji z lipcowych lektur (reszta w recenzjach tu i ówdzie). Księżyce Jowisza (5) To jest ta Munro, którą lubię. Znów kanadyjska prowincja, z incydentalnymi wypadami do większego miasta lub samej stolicy. Znów kobiety (mężczyzn oczywiście też nie brak, ale zawsze na drugim planie) – w różnym wieku, o różnym wykształceniu i pozycji społecznej, panny, mężatki, rozwódki i wdowy. Przeżywające kryzysy, odkrywające nowe oblicz...
- Kill Grill: Restauracja od kuchni (Bourdain Anthony) 4,0 - Spóźniona kochanka: Moje miłosne przygody w drugiej połowie życia (Juska Jane) 4,0 - Miłość kształtowała historię (Breton Guy) 3,5 - Bezcenny (Miłoszewski Zygmunt) 4,0
Właściwie człowiek nie powinien się chyba przyznawać, że znalazł w swojej biblioteczce książkę nabytą przed siedemnastu laty i do tej pory nieprzeczytaną… No, ale tak się jakoś złożyło, że wyciągnęłam ją dopiero teraz, szukając jakiejś ciekawej, lecz nie za ciężkiej lektury, którą można podczytywać na raty jako przerywnik między tym, co przeczytać trzeba. Okazała się dokładnie tym, czego oczekiwałam, i mimo że mniej więcej 2/3 faktów w niej po...
"Meira Ezofowicza" też mam, czeka na swoją kolej.
Ja niestety w tę sobotę nie dam rady... ;( A szkoda, bo mam dla Ciebie "Porwanie..." ;)
Margines „odzniknięty” i jego lipcowe czytania: Zniknąć - w lekturze towarzyszył mi bilet... powrotny ze zlotu 2013 w Jastrzębiej Górze (5,5; przeczytane 30. lipca 2014, g. 9:15) - Z kompletu książek objętych patronatem Biblionetki i zestawienia Marylka Książkowe wspomnienia z października 2012 :); książka nie o jedzeniu, ale... z jedzeniem w tle. Tyle;] książki gdzie jedzenie ma głos:), Bohaterowie literaccy czytający książki. Pierwszą część, „...
Smakowite aż za bardzo. Wyjechałam jednak na wieś i zakupów nie poczyniłam. Pewnie poczekam na swoją kolejkę w BJ. Pomysł świetny. Kojarzy mi się z Alterlandem Wolskiego, gdzie w finale Miłosz (Czesław) jest kelnerem, bo nie może się przebić przez klikę Skamandrytów:).
Też szukasz dobrych polskich kryminałów? Ja poza Miłoszewskim, wciąż mam niedosyt. Matuszkiewicz jest w miarę OK. Ale wszystkie inne próby to mniejsze lub większe rozczarowanie. Chyba najlepiej wypadają te historyczne, bo ratuje je tło i atmosfera.
Zapamiętuję do przeczytania. Dziurdziowie nieźli. Ale naprawdę świetny jest Meir, polecam, jeśli jeszcze nie czytałaś. A że dołuje Orzeszkowa - owszem. Życie tylko czasami bywa znośne.
Eida ma rację i to nawet "świętą" - nie da się!
Chętnie wypuszczę w świat Dni lata. W sam raz na upalne dni. Kto chętny?
Sądzę, że niskie oceny to wyraz zemsty. Autorom lektur często się "dostaje". Zastanawiam się, czy oceniający "po latach" weryfikują swoje opinie, czy w ramach odwetu wystawiają niską notę. Orzeszkową odkrywam na nowo i bardzo cenię. Jej książki wydają mi się niezwykle aktualne pod względem psychologicznym. Zmienia się "kostium", ale ludzie są wciąż tacy sami, ich przywary, małości, ambicje. "Niziny" to historia samotnej matki, chłopki, która w...
O widzisz, a dla mnie te elementy dodawały "smaczku" całości, pasowały do prezentowanej atmosfery. No i nie ma ich tak dużo, by nachalnie "wyskakiwały" i przeszkadzały w czytaniu. Wg mnie oczywiście :)
Oj, tęsknię :) Chociaż nie wiem, czy w innych publikacjach odnajdę tę samą cudną dziewczynkę i kobietę. Dzięki za wskazówkę, widziałam właśnie gdzieś tę sugestię, ale na razie nie dorwałam żadnego źródła, z którego mogłabym ją pożyczyć. A nie wiem, czy chcę na własność, najpierw wolałabym przeczytać.
Do schowka
I dotarła, dziękuję :)
W takim razie przepraszam, że się pospieszyłam, ale dla mnie była to naturalna kolej rzeczy. Postaram się ustalić, do kogo powędrowała książka.
Podobnie jak wyżej Monika.W u mnie także kiepski ocenowo miesiąc. Nie wiem, czy to wina wygórowanych oczekiwań, upału, czy jakiś kryzys czytelniczy? 1. Cujo (3.5) - była burzliwa dyskusja o okrucieństwie zwierząt, jeszcze nieskończona (muszę się zebrać i przekopać trochę netu i książek, by móc odpowiedzieć na zadaną mi kwestię); sama książka dość słaba, choć czuje się, że to wczesny King, gdyż nie jedzie jeszcze tylko po republikanach, ale dos...
Polecam także Bociany przylatują zimą
1. Spacer w cieniu: Autobiografia 1949-1962 (5) - może ciut za wiele o komunizmie i jakoś nie udzieliła mi się ani trochę fascynacja autorki sufizmem, ale nadal ciekawie. No i te różowe gorsety w deficytowej w towary Moskwie! 2. Bogowie łakną krwi (4.5) - ciekawie o szaleństwie Rewolucji Francuskiej (i nie tylko), trochę denerwowała mnie matka głównego bohatera przez pół książki przy każdej okazji wychwalająca go pod niebiosa, no i sam bohater p...
Książka znanego krytyka porusza tematy, które każdego miłośnika literatury głęboko zainteresują i pobudzą do przemyślenia zagadnień krytyki i twórczości. Kubacki przedstawia problemy na szerokim tle historycznym z uwzględnieniem rozwoju kulturalnego. Stara się przy tym o podbudowanie myślowe krytyki socjalnej. Aktualność tych rozważań jest bardzo wielka i niewątpliwie pobudza do dyskusji. Jest to książka "żywa" i w naszej ubogiej literaturze kryt...
Dziękuję za wszystkie propozycje. Zaklepałam sobie na start Żonę mormona:-)... chętnie przeczytam, tym bardziej, że niedawno "przerabiałam" amiszów:-) Panią Grysiak mam już za sobą. Też polecam...
Nie da się ;-) Książeczka jest świetna! Ze swojej strony polecam wszystkim, nie tylko tym, mającym problemy z ortografią.
Wakacje wakacjami, ale BiblioNETka działa bez urlopu. Poniżej kilka wiadomości na temat tego co aktualnie się dzieje: - wymóg prawny związany z zarządzeniem serwisem jest taki, że musimy poinofrmować o wszystkich zmianach organizacyjnych, co też uczynimy. Jest to tylko wymóg formalny, nie wymaga odrębnej zgody, ale każdy po zalogowaniu zobaczy okienko z informacją o nowym administratorze danych etc. W skrócie wygląda to tak, że BiblioNETka w...
Jedna z piękniejszych i bardziej wzruszających recenzji! Doskonale ujmuje to co nieuchwytne i leżące gdzieś głęboko w sercu. Gratuluję! A przy okazji, początek Twojej recenzji przypomniał mi atmosferę z Babie lato: "Na zewnątrz, za wielkim oknem, wciąż trwa lato, wciąż jest wrzesień, wciąż panuje słodkie wieczorne ciepło, pomimo nadciągających od strony Bostonu chmur i słabnącego światła".
Książka już w drodze do Buchling:)
Wieża Jaskółki 5,5 Mansfield Park 5,5 Czytam: Hrabia Monte Christo
No to tego "Worka kości" nie czytaj. :-)
Lipiec: 1. Brudny świat - 5,0 2. Wilk z Wall Street - 2,0 3. W słusznej sprawie - 5,0 4. Ogród Kamili - 3,0 5. Śpiączka - 5,0 6. Milaczek - 3,0 7. Gdzie kończy się cisza? - 5,0 8. Biegnij chłopcze, biegnij - 6,0
Lema jeszcze nie czytałam, a w jaki sposób "przejść obojętnie" obok takiego tytułu jak powyższy? :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)