Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czekolada to prawdziwe bogactwo smaku. Aromat i kolor czekolady są wyjątkowo kuszące, a wielość jej odmian sprawia, że każdy odnajdzie w niej coś, co lubi. Gorzka, biała, mleczna czy z dodatkami - jest źródłem rozkoszy podniebienia i inspiracją dla wielu z nas. Na temat historii czekolady wiadomo naprawdę dużo. Czczono ją i wielbiono tysiące lat temu, a nawet używano jako waluty. Aztecki władca Montezuma, żyjący w XVI wieku n.e., był miłośnikiem...
Mój październik: ~ Homo Faber: Relacja [Akcja: Własna Biblioteczka] 4,5 ~ Listonosz [Akcja: Własna Biblioteczka] 4,0 ~ Uwikłanie 4,5 ~ Prześniona rewolucja: Ćwiczenie z logiki historycznej [Akcja: Własna Biblioteczka] 5,5 ~ Przyjaciółka z młodości [Akcja: Nobliści] 5,0 ~ Rzeczpospolita zwycięska: Alternatywna historia Polski 5,0
Otwórz oczy, a zobaczysz fascynujący świat wielu pierzastych stworzeń. Poznasz niezwykłe fakty z ich życia oraz ich zwyczaje i sekrety. Odkryjesz, że twoje okno może być dobrym punktem obserwacyjnym. Przekonasz się, jak wiele jest sposobów rozpoznawania ptaków. W serii „Poradników wycieczkowych” dostępne są również: „Dzikie kwiaty” „Drzewa”. [Wydawnictwo Olesiejuk, 2008]
Podobno wg Biblioteki Kongresu najbardziej poczytną w USA książką - po Biblii - jest Atlas zbuntowany. A tu jej też brak...
Mnie zasłodziły zanim odkryłam jakieś momenty rozczulające ;) Ale nie mówię nie już na zawsze. Mam na czytniku, może kiedyś, kto wie...? W każdym razie teraz poziom cukru był za wysoki ;)
Jeśli wszystkim bardziej pasuje spotkanie o 12 to ja mogę bardziej w niedzielę. Ewentualnie w sobotę, ale wtedy muszę plany wcześniejsze przesunąć.
Robi się zimno, ciemno za oknem, kiedy wracam do domu, idealna pora na morderstwa, porwania, kradzieże i inne kryminalne atrakcje. Brama do gwiazd (3,5) - Ale najpierw trochę SF. Ciekawy świat, ale nie wciągnął mnie. Za dużo tam dla mnie było psychologii, ukrytych podtekstów, napięć seksualnych. Nie przekonało mnie to. Złota Podkowa (4) i Dwaj detektywi (4,5) - dwa zeszyciki, dwóch detektywów, cztery opowiadanka i autor, który rzucił podwal...
A mnie "Małe kobietki", tak jak napisałam wyżej, nawet rozczuliły, chociaż czytałam po raz pierwszy. Rzeczywiście mogą zemdlić. Moja Babcia przeczytała w wieku pacholęcym, a teraz odłożyła, tak jak Ty.
To może w sobotę. ;)
W październiku czytałam, jakbym miała czytelniczą czkawkę - zrywami. Czterech książek nie dokończyłam, wcale nie dlatego, że niedobre czy trudne, tylko po prostu się rozproszyłam; dokończę w listopadzie. Ale i tak to był całkiem niezły miesiąc. Warszawskie kawiarnie literackie - spodziewałam się żywszej, bardziej barwnej opowieści pełnej anegdot i głosów z tamtego świata, a dostałam solidne opracowanie pełne nazwisk, które przeleciały mi przez...
Jestem w szoku, że w trakcie tak intensywnego i nerwowego miesiąca zdołałam przeczytać aż tyle książek! 1. Znasz-li ten kraj?... - 4,5 - pierwszy kontakt z tym autorem skłania mnie do kolejnych prób. Niestety, mimo przypisów poczułam się niedostatecznie wyedukowana, muszę to nadrobić. 2. Duma i uprzedzenie - 5 - powtórka. I nadal jest to niezmiennie rozkoszna lektura :) 3. Labirynt Śniących Książek - 5,5 - uwielbiam jego wyobraźnię! Zawsze m...
Jaki piękny miesiąc! :)
Ostatniego lata (ach, kiedy to było!) podczas pobytu Misiaka i Lutka na wielkopolskich ziemiach chciałam pokazać im Młyn nad Lutynią. I rzeczywiście, znaleźliśmy go (łatwo nie było) - niestety jest to dzisiaj "Teren prywatny. Wstęp wzbroniony". Troszkę już czytałam Iwaszkiewicza, bardzo mi się podoba. Chcę jeszcze.
A bo powieść też jest o takim samym tytule - nie pamiętam, czyja. Też mi się z początku kojarzyła.
Pisał też dobre powieści - Sława i chwała według mnie świetna. I podobały mi się bardzo Czerwone tarcze. A z opowiadań to ja jednak wolę Młyny. I Panny z Wilka.
Syn (4,5) Vietato fumare czyli Reszta z bloga i coś jeszcze (5,0) Widnokrąg (4,5) Czas tajemnic (4,0) Ciekawe czasy (5,0) Wreszcie udało mi się sięgnąć po kilka książek z własnej półki: Do przerwy 0:1 (5,0) Colas Breugnon (4,5) Smętarz dla zwierzaków [Cmętarz zwieżąt] (4,5) Powrót nauczyciela tańca (5,0) Akcja powtórkowa (i własnopółkowa jednocześnie): Mężczyzna w brązowym garniturze oraz Poirot prowadzi śledztwo (obie zmiana oceny...
Nawet nie musiałam odpowiadać.Tak jak napisał Sznajper, "Ryszarda II" miałam z Wolnych Lektur. :)
Wyobraź sobie, że w Twoim życiu pojawia się dobra wróżka, która zna wszystkie Twoje niespełnione marzenia, lęki i troski. I nie spocznie, dopóki nie zaczniesz uśmiechać się do siebie w lustrze. Brzmi nierealnie? Sonja Gustavsson nigdy nie była zwykłą kobietą, niezwykły był też jej testament. Jej przyjaciółki są zaskoczone zarówno jej niespodziewaną śmiercią, jak i ostatnią wolą. Czy zaryzykują i wyruszą w podróż po marzenia? Susanne, Rebecka i...
"Profesor" trafił do mnie:D Mam nadzieję, że właściciel się znajdzie :)
W ten szczególny, listopadowy czas, także dzięki Twojemu wpisowi, Krzysztofie - będę myśleć także o Biblionetkowiczach, których już z nami nie ma. Szczególnie ciepło o Dianie, Edwardzie i Sherlocku. Przykro mi, że tak przedwcześnie odeszli.
A ja opowiadania, zwłaszcza "Kochanków z Marony".
Samo mi się jakoś zakodowało, że to powieść - nie wiem dlaczego. Jakby nie było książkę do schowka dopchnęłam piętą - siedzi. ;)
Głównie chyba dlatego, że kiedyś nie miano tyle papieru i drukarń.
A najwięcej wydań z książek niereligijnych miały prawdopodobnie "Elementy" Euklidesa - od pierwszego wydania łacińskiego doliczono się ponad 1100 wydań.
Dziękuję, Ellu, za obecność i za słowa o Dianie. Dziękuję też wszystkim, którzy zajrzeli tutaj i pamięci Diany poświęcili chwilę swojego czasu. Ellu, zajrzyj do mojego czytatnika, jest tam drugi tekst o Dianie. Gdybyś chciała obejrzeć zdjęcia związane z tym tekstem, są tutaj: krzysztofgdula.blogspot.com
Dwudziesty piąty dzień października dwa tysiące czternastego roku. Jadąc trójką od północy, wjechałem w kręte i stare, senne i ciemne, uliczki Jawora, małego miasteczka na brzegu Pogórza Kaczawskiego. Na jednym ze skrzyżowań skręciłem w boczną szosę kierując się na Myślibórz, minąłem wioskę, w chwilę później parę charakterystycznych zakrętów i zaparkowałem na szerokim poboczu przy przystanku, miejscu już wcześniej wypatrzonym na googlach, w cent...
Autorzy książki - wybitni amerykańscy psychiatrzy Sophia Vinogradov i Irvin D. Yalom - stworzyli przewodnik po psychoterapii grupowej; mogą z niego korzystać zarówno przyszli praktycy: studenci i stażyści - by poznać podstawy tej metody oddziaływań psychologicznych, jak i bardziej doświadczeni psychoterapeuci - by uporządkować i odświeżyć swoją wiedzę. Czytelnicy znajdą w nim definicję psychoterapii grupowej, określającą jej zakres, znaczenie ...
Wspaniała i zaskakująca powieść historyczna, idealna dla fanów Tracy Chevalier. Londyn, zima 1792 rok. Miasto śpi, a stróż nocny bacznie kontroluje ulice i ciemne zaułki. Pewnej pamiętnej nocy znajduje ciało złotnika Pierre’a Renarda, który leży ograbiony z podciętym gardłem. Mogłoby się wydawać, że to zwyczajne morderstwo na tle rabunkowym, ale wkrótce, kiedy wieść o śmierci się rozchodzi, okazuje się, ze Renard miał wielu wrogów i przynajmni...
Wybitna tłumaczka, profesor italianistyki opowiada o miejscach utraconych i zapamiętanych. O wspomnieniach "przykutych do miejsc, skąd odchodzimy". Wśród bohaterów jej książki są Bassani, Collura, Eco, Magris, Pasolini, Pavese, Tomasi di Lampedusa, Tabucchi... plejada największych nazwisk włoskiej literatury XX wieku. Przestrzenią tej książki jest zarówno Ferrara lat trzydziestych, jak i piemoncka wieś, Sycylia widziana z Mediolanu i Neapol...
Październik udany jakościowo. :-) Teoria zła: O empatii i genezie okrucieństwa - 5 Poradnik ksenofoba: Polacy - 4,5 Rok w rozmowie: Pisarze krytycznym okiem - 5,5 W łóżku z...: Bezwstydnie szczere erotyczne opowiadania znanych pisarek - 4 O gender i innych potworach - 5
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)