Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A oto mój czytelniczy maj. Niestety wiele rozczarowań. 1 Kuchenne schody - 4 - dziękuję, Marginesku. Ten Zola trochę mnie rozczarował. Co za dłużyzny! Zbyt wiele postaci i wątków, konstrukcja słaba. Kilka świetnych obrazków rodzajowych, ale jednak ta powieść nie dorównuje poziomem choćby takiemu "Wszystko dla pań". Spodziewałem się więcej. 2 Ogarnij swój dzień - 3 - jest recenzja: Raczej opowieść niż poradnik 3 Nie dokończony portret - 4 -...
Witam, od ponad tygodnia nie mam odpowiedzi od Dariiush7. Dawno się też nie logował... Wysyłam w związku z tym zapytanie o adres do następnej osoby. Jak się Dariiush7 odezwie wejdzie pomiędzy osoby w kolejce.
Motywy przewodnie w literaturze dla młodzieży płci żeńskiej mają tendencję do ulegania zmianom falowo. Po długim okresie popularności powieści o miłości między śmiertelniczką a wampirem, anielicą a demonem, wampirzycą a wilkołakiem etc. nadchodzi najwyraźniej moda na romanse postaci z krwi i kości, za to rozgrywające się w scenerii zbliżonej do postapokaliptycznej (zbliżonej, bo nie musi być żadnego gwałtownego kataklizmu, czy to naturalnego, czy...
Jest kontynuacja "Drzewa białej morwy", tylko to już chyba poza tematem, obadaj. Coopera czwarta część cyklu nosi tytuł "Pionierzy", jak zauważyłeś - tylko lepiej przyjrzyj się książce zanim ją wypożyczysz. Mnie Cooper znudził, nie przebrnęłam. "Dyliżansem przez prerię" - naprawdę dobre. Niektóre opowiadania to prawdziwe perełki. Mogę Ci przywieźć na Zlot, jeśli chcesz. To trochę biały kruk, kupiłam kiedyś na Allegro, było chyba tylko jedn...
Dziękuję Jolu :D
Historia wewnętrzna: Jelita - najbardziej fascynujący organ naszego ciała (4) Bez śladu (4,5) Ulica Ciemnych Sklepików (3,5) Ostatni pielgrzym (4) Sowa Wesley (5,5) - wędrująca książka, polecam! 50 wielkich mitów psychologii popularnej: Półprawdy, ćwierćprawdy i oczywiste bzdury (4,5) Zbrodnia w szkarłacie (4) Jezioro (5) Godulowa saga: Rzecz o Karolu Goduli (4) Nigdy nie wracaj (4,5) Baśń zimowa: Esej o starości (4) Grobowa cisza (5) ...
O to Drzewo białej morwy jest super, idealne! Przynajmniej z opisu ;) Doctorow to "powieść utrzymana jest w konwencji westernu, a akcja toczy się pod koniec XIX w." - raczej nietrafione. J.F.Cooper to - z tego co widzę - raczej Indianie, walka z białymi, ogólnie western. A mi chodzi właśnie o osadników radzących sobie z przyrodą, a nie wyzuwający rdzennych mieszkańców z ich pieleszy... Może ewentualnie ostatnia i przedostatnia z pięcioksi...
Ja tę Sachs kiedyś miałam, ale pobieżne rzucenie okiem na półki nie pozwoliło mi jej zlokalizować. Może jak będę mieć więcej czasu, w wakacje, to poszukam. Czasami myślę, że książki żyją własnym życiem i same się przemieszczają... :-/
Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin biblionetkowych.
Bardzo chętnie! Dziękuję za tę wskazówkę - wcześniej wrzuciłem, do schowka podobne Historia literatury amerykańskiej XX wieku . Jeden problem - mogą polecać książki niedostępne w Polsce, nie mówiąc już o tłumaczeniu (co jeszcze tak dużą przeszkodą nie jest).
Och! Zajrzyj na Facebook, AGAD udostępnił, w ramach Nocy Muzeów listy Elizy i Wilhelma https://www.facebook.com/AGAD.Warszawa/posts/1151356544887392 Niesamowite! Są zasuszone kwiaty, pukle włosów, listy do rodziny z pozdrowieniami, bo nie wolno było pisać wprost, skoro nie wolno było im się kochać. Wspaniałe! :)
Złodziej dusz do schowka - brzmi sympatycznie
Maj upłynął na czytaniu książek, gdzie głównymi bohaterami były anioły, diabły, wiedźmy, księża (rozrywkowo) i zakonnicy (na poważnie). - Złodziej dusz (5,5) - Bogowie muszą być szaleni (5,5) - Zwycięzca bierze wszystko (5,5) - pierwsze 3 tomy z cyklu o Dorze Wilk, która jest wiedźmą (policjantką), a z tomu na tom ujawniają się w niej coraz to nowe moce np. wampira, wilka; i która kocha i przyjaźni się z aniołem i diabłem. Zakręcone na maxa, a...
A mi się wydaje, że przydałyby się informacje dodatkowe - np. czy przekrój przestępców w Bastøy jest taki sam, jak w innych? Czy średnia długość kary jest równa krajowej? Ile "pokoleń" przestępców przewinęło się przez Bastøy?
Jeszcze drugie tyle i będę pełnoletnia :D I będę oficjalnie mogła wypić Słoneczne wino (akurat sobie je wyciągnę ze schowka)
Dziękuję, dziękuję bardzo! (wierszyka nie wymyślę, bo padam na mordkę :D )
Piękny wiek! Gratuluję i dołączam się z okolicznościowymi uściskami! :)
No, to przeczytałam. Czy "Małe życie" to wciągająca powieść? Tak, zdecydowanie. Wielka? Nie, ani trochę. Zgadzam się z większością zarzutów we wspominanych wyżej recenzjach. Co nie znaczy, że to zła książka - takie tam cztery i pół.
A tymczasem z ośmiu dziewięć się zrobiło! Co by jubilatkę więc zadowoliło? Rozciągliwość czasu - tego oto życzę, Bywa wszak możliwa, choćby w fantastyce; No i na dodatek lektur wielu miłych, By czas rozciągnięty dobrze zapełniły!
Czyli to znaczy, że system działa? Z tego co czytałem, to raczej jest chwalony. Ja raczej nie potrzebuję bardziej szczegółowych informacji.
Patrząc na to, że obecnie jak wyjdę po 10h pracy (+ soboty) to jestem zadowolona - cieszę się, że przeczytałam cokolwiek. Gorzkie złote serca (5) - Cudownie klasyczny noir. Tylko że z wilkołakami. I trollami. I elfami. Ale poza tym - gra o wielką stawkę, ostry język, sporo cynicznego humoru i to pięknie chandlerowskie zakończenie. Kieszeń pełna żyta (5) - Christie. Po prostu. Pięknie mnie tym razem złapała - jakby dokładnie wiedziała, w któ...
Odłamek (Fitzek Sebastian) 4,5 Opowieści o sławnych kochankach (Lubosz Bolesław) 3,5 Czarci krąg (Banach Iwona) 4,0 Jak nie zabiłam męża czyli Babski punkt widzenia (Hopkinson Christina) 4,0 Requiem dla króla zbrodni (Jacquemard Serge) 4,5 Książę Karol: Serce króla (Mayer Catherine) 4,5 Złodziejka czarów: Przygoda w 68 pokojach (Malone Marianne) 4,0 Rodzina Połanieckich (Sienkiewicz Henryk (1846-1916)) 5,5
Tak, kobiety szperają w archiwach i piszą o kobietach :) Gregory Philippa choćby, a z rodzimych Jastrzębska Magdalena.
W „Oby cię matka urodziła” Vedrana Rudan, zawsze prowokująca i zawsze gotowa swoje intelektualne i pisarskie żądło wbić w najboleśniejsze i zazwyczaj nietykalne miejsca naszej społecznej rzeczywistości, bezlitośnie rozprawia się z mitem o świętości Matki. W powieści o relacjach matki i córki, bezustannie wibrujących na granicy między miłością a nienawiścią, przewijają się też wątki starzenia się, śmierci, konfliktu pokoleń, mentalności, któr...
O rany, nie zauważyłam :D Wyczołgałam się z pracy i dopiero teraz miałam czas pierwszy raz zajrzeć na Biblionetkę. A to już 9 lat (jak ja okropnie dawno maturę zdawałam. Dołączyłam do Biblionetki po tym, jak mi bardzo pomagała przy prezentacji z polskiego). Dziękuję bardzo serdecznie :D
Historia miłości jak z "Wielkiego Gatsby'ego". Londyn tańczy tak, jak mu zagrają miliardy Gorskiego. Gorski pożąda wszystkiego, co najlepsze, i dostaje wszystko, czego pożąda. Najbardziej tajemniczego z oligarchów przywiodła do brytyjskiej stolicy miłość do Natalii, którą poznał przed laty w Rosji. To, że kobieta jest obecnie zamężna z Anglikiem, stanowi dla niego jedynie drobną niedogodność. To dla niej buduje swoje Tadż Mahal na brzegu...
He, co do Bondy i Malanowskiej, ja miałam dokładnie odwrotne odczucia. Sięgnęłam po "Mgłę" po dobrze się zaczynających, ale stanowczo przekombinowanych i momentami nielogicznych książkach o Saszy Załuskiej i pomyślałam - o w końcu! Klarownie i wciągająco do końca.
Bądźmy w kontakcie! – Ciesz się zaufaniem ludzi – Osiągaj korzyści, pomagając innym – Poznaj sprawdzone techniki networkingu Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, ile korzyści może dać im przyjaźń z podstawówki lub znajomość z kolegą z pracy, sąsiadem czy sklepikarzem. Networking, czyli proces kształtowania bliskich i funkcjonalnych kontaktów międzyludzkich, to klucz do sukcesu, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. W tej...
Ściskająca za gardło opowieść o głodowaniu i sztuce przetrwania w Korei Północnej, o dramatycznej ucieczce i o nowym życiu w Stanach Zjednoczonych, o wierze i odwadze. W zamkniętym i mało znanym świecie Korei Północnej Joseph Kim żył jak każdy zwyczajny chłopiec. Kiedy jednak skończył pięć lat, nadeszła pierwsza fala Wielkiego Głodu, przedłużająca się, upokarzająca i wyniszczająca klęska, która spowodowała śmierć milionów ludzi, także jego o...
Znalazłem informacje na holenderskiej stronie (z 2011-go roku) dotyczące recydywy w Norwegii. Dla całej Norwegii wynosi ona 65-72% (w Holandii gdzie mieszkam wynosi ona ok. 80%) pomijając naturalnie "więzienie" Bastøy gdzie osiągała 29% a gdzie nowsze dane mówią o tylko 17% recydywie. Mam wiele innych danych, które jeśli chcesz mogę Tobie przesłać.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)