Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przywoływacz Dusz - 3 Kolacja z zabójcą - 5,5 - gdyby nie to beznamiętne podejście do sypiania wszystkich ze wszystkimi byłoby 6 Tajemnica pałacu Chimney: Powieść kryminalna - 3,5 - jedna ze słabszych Agatek, chyba że to ja byłam nie w formie Anna Karenina - 4 - męczyłam, męczyłam... i zmęczyłam:) ale opłaciło się Dobra nowina - 4,5
Szkarłatny płatek i biały (3) – Rozczarowanie miesiąca. Opasłe (ponad 800 stron) tomiszcze pełne drobiazgowych opisów wszelkich możliwych szczególików architektury, ubrań, wystroju wnętrz, a przede wszystkim czynności fizjologicznych obejmujących obszar analno-genitalny. Do tego koszmarna maniera autora, który zwraca się z uwagami bezpośrednio do czytelnika w dodatku jako osoba płci żeńskiej. Sama fabuła przeciętna. Porównania do Dickensa mocno...
Nana - 5,0 Atak na młyn - 3,0 Kapitan Burle (Zola Émile) - 3,0 Zgon Oliwiera Becaille - 5,0 Santoryn - 3,0 Stan wstrzymania - 5,0 Lokatorka Wildfell Hall - 5,0 Zbrojni - 5,0 Manuskrypt Chancellora - 3,5 Marsz weselny - 4,5 Dziewczę ze Słonecznego Wzgórza - 3,5 Stary - 4,0 Końcówka miesiąca to pokłosie konkursu Pawła: Poletko Pana Boga - 5,0 Cała prawda o planecie Ksi - 4,5 Pałac lodowy - 4,5 i czytam Inne pieśni.
W niewoli algierskiego prawa
Przeprowadzka... Rozumiem... A może 29 czerwca (piątek)? Wiem, że to nie jest dzień wolny od pracy, ale może jakimś cudem pasowałby większości uczestników.
Od dłuższego czasu jestem miłośniczką poezji Jana Lechonia i jego "Dzienników". To zdecydowanie mój ulubiony Skamandryta, a może nawet więcej - ulubiony poeta w ogóle. Wielokrotnie wracam do lektury jego smutnych, niepokojących, ale przede wszystkim bardzo pięknych wierszy na temat Boga, miłości, sensu życia i - last but not least - Ojczyzny (wiele z nich znam na pamięć). Cenię również Lechonia jako satyryka, choć jego utwory pisane dla kabaretów...
Musze przyznać że po skończeniu książki zadałem sobie te same pytanie - czemu służyło napisanie tej historii ??? Zastanawiające ...
Jutro możesz zniknąć (5) Wróg bez twarzy (5) Kwestia gustu (4) książka o książkach, moja czytatka o niej - Kwestia gustu Złodziejka książek (5,5) Upadek króla: Powieść z czasów hanzeatyckich (4,5) akcja Nobliści Lapidarium (5) powtórka po 20 latach, zmiana oceny z 4 na 5 Enneagram w działaniu (4) powtórka po 15 latach Marzenie Celta (5) akcja Nobliści
Igrzyska śmierci [2,5] Ogrody Księżyca [4,0] Bramy Domu Umarłych [5,0] Wspomnienie lodu [5,5] Dom Łańcuchów [5,0]
Też korzystałam z audiobooka, tylko że w odcinkach od piętnastu do trzydziestu minut każdego dnia. Około miesiąc słuchania. Cieszę się, że podzielasz moje zdanie, co do tego, że książka jest rewelacyjna. Myślę, że ocenę podwyższa też sam Barciś. Każda postać, jak wiadomo, ma inny charakter, a on to wychwycił i barwą głosu dostosowuje się do nich.
Wiesz, przed sesją, gdy nie tylko trzeba czytać, ale i uczyć się z kilkunastu opasłych tomiszczy o pisarzach, którzy wydali ze dwa, trzy utwory, dlatego mieści ich się na jednej stronie powiedzmy ze dwudziestu, a stron takich w każdym podręczniku z 500, można mieć serdecznie dość. Ale tylko przed sesją:) Wrażenie to potęguje jeszcze licencjat, na którego dokończenie nie mam czasu, gdyż właśnie trzeba czytać (dosłownie dzień i noc, i tak każdego...
1. Spiżarnia literacka, ocena: 5 Krótkie opowiastki Miłosza o czasach, ludziach i książkach, które odeszły i są zapominane. A Miłosz stara się ocalić je od zapomnienia. Urokliwe. Czarujące. 2. Opowiadania, ocena: 5 (Tonio Kröger, Pan i pies, Mario i czarodziej, Pajac i Katastrofa kolejowa). Przepiękne opowiadania. Przede wszystkim chyba ze względu na język, który mnie zachwycił. Pewnie wiele w tym zasługi tłumacza – Staffa. Ale i sama tematy...
„Czy można udoskonalić gatunek ludzki” – to tytuł jednej z książek Rostanda. Odpowiedź na to pytanie znajduje się również w niniejszej publikacji, ukazującej zawrotne perspektywy metamorfozy, o której marzono od wieków, a która dziś wydaje się bliska realizacji. Przeszczepianie żywych komórek, sterowanie procesami genetycznymi, sztuczne zapładnianie – to próby przeprowadzane już dziś w pracowniach naukowych. Wiele miejsca poświęca autor problemow...
Dlaczego handel zagraniczny stanowi istotny i nieodzowny element życia gospodarczego? Jakie miejsce zajmuje nasz kraj w międzynarodowym podziale pracy? Z kim i czym handlujemy? Jakim zmianom na przestrzeni ostatnich lat uległy kierunki geograficzne i struktura asortymentowa naszego handlu? Książka podejmuje próbę rozpatrzenia węzłowych kwestii teoretycznych, których znajomość jest niezbędna do zrozumienia problemów handlu zagranicznego, np. za...
Dla mnie świat 1 części jest bardzo mało wiarygodny. Nawet cynikowi trudno chyba uwierzyć, że od 75 lat największą atrakcją w telewizji są igrzyska, w których dzieci w wieku 12 - 16 lat mordują się nawzajem. Przecież nawet Hitler obozy śmierci organizował chyłkiem, bardzo pilnując, żeby żadne rozkazy w tej sprawie nie były opatrzone jego nazwiskiem. A tutaj nie tylko, że holokaust - ale dzieci - publiczny - i przyklaskuje mu całe społeczeństwo? ...
R.Goddard "Zapisane w kamieniu" (4) L.Genova "Motyl" (4) B.Bryson "Ani tu, ani tam" (4) H.Nesser "Człowiek bez psa" (5) H.Nesser "Drugie życie pana Roosa" (4,5) O.Lonnaeus "Pokuta" (4,5) J.Erpenbeck "Klucz do ogrodu" (4) S.Leys "Szczęście małych rybek" (5) S.Mawer "Przestrzeń za Szkłem" (5) P.S. Tak małą ilość przeczytanych książek tłumaczę sobie lekkim przygnębieniem spowodowanym skończeniem w maju okrągłej rocznicy urodzin :-D
Podsumowując: Nigdy bym się nie spodziewał, że będzie aż taki odzew. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i komentarze. anek7 - jednak tekstylna;) odpowiedziała (tak, już wiem, że jesteś dziewczyną:)) jak najbardziej ok. O coś takiego właśnie mi chodziło. Wytykanie mi, że o Starym Testamencie nic w ogóle nie wiem troszeczkę mnie (nie będę ukrywał) wqrwi.. . Przyznaję, że nie czytałem. Po to właśnie założyłem temat, żeby COŚ więcej się do...
Hihi, a ja pytałem o trzy:)
Misiaku kochany. Zabij mnie, ale ja nic z tych dwóch książek nie pamiętam. Nic. :-(
Aha, dziękuję za odpowiedź. Po opowiadania bym sięgnęła, ale na przemówienia nie mam chęci :)
Byłam ostatnio na Mieszczanin szlachcicem: Komedia w pięciu aktach z baletem w teatrze i też się ubawiłam setnie :) Mam zamiar przeczytać w najbliższej przyszłości :)
Chciałabym tak umierać. :) Ja umieram z niedosytu, gdyż gdybym mogła, nie robiłabym NICZEGO poza czytaniem. Niektóre książki z przeczytanych przez Ciebie powędrują na moją "listę do przeczytania" (co tam kilka więcej, tysiączek i tak na mnie czeka :P). :)
Nie wiem, dlaczego polski wydawca dał tej książce podtytuł "Powieść z czasów hanzeatyckich", zwłaszcza, że o sprawach Hanzy nie mówi się w książce. Czasy hanzeatyckie, to bardzo szerokie pojęcie. Obejmuje kilka wieków, a akcja "Upadku króla" J.V. Jensena to mniej więcej pierwsza połowa XVI wieku. Jeśliby już się upierać przy podtytule, to bardziej by pasowało "Powieść z czasów Chrystiana II Oldenburga". Właściwy tytuł jest także trochę mylący, b...
Myślę, że podejmowanie decyzji po przeczytaniu zaledwie jednej pozycji byłoby pochopne. Ta książka może jednak być bodźcem do refleksji, ale tylko wtedy, gdy stać kogoś na dystans do tak specyficznej kwestii, jaką jest religia.
Tu gdzie dwa razy powtarza się "Żabusia" ma być "Moralność pani Dulskiej"(z powtórką).
Dawno tak nie cierpiałam czytając, jak w tym miesiącu, a trzeba było jakoś brnąć... Znów nie mam siły na opisy, ale może przy tych ważniejszych... Ziemia obiecana - 3 Chłopi - 5 (powtórka, z 3 na 5) Horla: Nowela - 5 (powtórka) Biała Masajka: Moja wielka miłość - 5,5 Żegnaj Afryko: Dalsze losy Białej Masajki - 5 Moja afrykańska miłość: Biała Masajka wraca do Barsaloi - 5 Panna Maliczewska - 2 Żabusia - 4,5 Żabusia - 4 (powtórka, z 3 n...
maj 18.Na bezdrożach tatrzańskich - Mariusz Zaruski Tatry... 19.Pokonać siebie - Marcin Gieneczko Wędrowanie piękna rzecz, ale poczytać też można. 20.Słownik - Jenny Erpenbeck 21.Głuptaska - Swietłana Wasilenko Wydawnictwo Czarne.. czas pokaże czy warto było kupować książki w ciemno. 22.Inna jasność: Opowieści z podróży na najdalszą Północ - Zygmunt Barczyk 23.Zielone wzgórza Ułan Bator: Opowieść o wyprawie do Mongolii - Ra...
A może właśnie osobom niepewnym swojej religijnej postawy należałoby ją polecić, jako dzieło, które może pomóc dokonać wyboru? www.gekados.info
maj 14.Obsługiwałem angielskiego króla - Bohumil Hrabal 15.Szus - Irwin Shaw 16.Baśnie - Hermann Hesse 17.Takie tam - Maciej Malicki 18.Włóczędzy Dharmy - Jack Kerouac
Dziękuję wam bardzo za wszystkie propozycje. Jeśli kogoś jeszcze ten temat interesuje, to niedawno nadknęłam się na motyw "dobrego Niemca" w książce pt. "Dziecko Noego".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)