Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak częste picie kawy jest też kwestią zawodu. Jako, że główni bohaterowie powieści są strasznie "zalatani", to i kawy muszą dużo pić by jakoś to wszystko ogarniać i zarazem nie zasnąć za biurkiem.
Film po pierwsze powinien posiadać mocny, twardy klimat i dobrze oddaną postać Endera (zdeterminowanego, charyzmatycznego samotnika-geniusza). Poza tym dzieci w książce żyły w takich warunkach jak dorośli i niemal tak samo się zachowywali. Ciekawi mnie więc czy podwyższą sztucznie wiek bohaterów? (tak jak to było np. w filmowej adaptacji "Gry o tron")
Pisząc o kolejnym tomie przygód Flawii de Luce, nie zaryzykuję zdradzania szczegółów fabuły, żeby nie narazić się nikomu, kto pod wpływem lektury zmontował już sobie w domu minilaboratorium chemiczne i nauczył się produkować zatrute ciasteczka czy szminki powodujące wypryski. Co to, to nie. Nie ma głupich. Powiem za to, że co prawda akcja jest troszkę mniej wartka, ale robi się mroczniej i więcej dowiadujemy się o przeżyciach wewnętrznych Flawii,...
Przebudzenie Jenny Fox to wspaniała książka. Nie wiem tylko czemu zaliczono ją do literatury dziecięco-młodzieżowej. Gdybym to sprawdziła wcześniej, to pewnie nigdy bym po nią nie sięgnęła, a uważam, że naprawdę było warto. Moim zdaniem jest to powieść egzystencjalna. Porusza tematy bardzo istotne we współczesnym świecie: czym jest człowieczeństwo, czym jest dusza, jak daleko może ingerować współczesna medycyna w ratowaniu życia ludzkiego. ...
Jan Krzysztof zaczął się w październiku, a skończył dopiero teraz. Ale cóż - to wielka książka. Objętościowo. Merytorycznie. I w ogóle. Właściwie - wiele książek w jednej książce. Wyzwanie, czasami mocno byłam już zmęczona. Ale cieszę się, że nie uległam - i jestem teraz mądrzejsza o tę książkę. Obecnie takie dzieła już nie powstają...
Z ekranizacjami to zawsze jest niepokój, czy się aby reżyser nie rozminął z naszymi wyobrażeniami... w końcu rzadko zdarza się, by film był lepszy niż książka. Cóż, pożyjemy, zobaczymy, obyśmy się przyjemnie rozczarowały :)
Cały listopad poświęcony na akcję jesienno- zimowe wieczory z kryminałem. Spirala Pandory (McClure Ken (właśc. Begg Ken)) 5,0 To jest coś co tygryski lubią najbardziej :P Bardzo lubię w książkach elementy genetyki. Poza tym ciekawa intryga, pomysł i wykonanie. Bagno (Kellerman Jonathan) 2,0 intryga ciekawa, tylko strasznie męczący język Lodowaty grób (Harris Charlaine) 4,0 Czytało się lepsze.
Topielica jakoś biblionetkowiczów nie zachwyciła. Z ciekawości zajrzałam do naszych rankingów , żeby zobaczyć co użytkownicy BiblioNETki mogliby nagrodzić. Gdyby oceny książek potraktować jako głosowanie w plebiscycie, nagroda powędrowałaby chyba do pani Katarzyny Kwiatkowskiej , za książkę Zbrodnia w błękicie . (Nawiasem mówiąc, bardzo, ale to bardzo, brakuje mi w rankingach filtrowania po języku oryginału.)
Przyznam się że mnie również bardzo zastanawia postać Toma Bombadila. Gdy czytałem Władcę pierścieni czekałem, aż autor coś więcej powie o tym bohaterze. Gdy już mi się wydawało, że dowiem się o jego historii coś więcej nagle Pan Tolkien zmieniał "tor" i tylko podsycał moją ciekawość, która po przeczytaniu ostatnich stronic książki nie została zaspokojona. Może odpowiedź znajdę w innych działach autora, ale po Twoim poście zakładam że niekonieczn...
Wręczono Nagrody Wielkiego Kalibru , przyznawane najlepszym autorom kryminałów podczas Międzynarodowego Festiwalu Kryminału . Tegoroczne wyróżnienia trafiły do Maj Sjöwall oraz Gai Grzegorzewskiej , za jej najnowszą powieść Topielica . Źródło: Gazeta Wyborcza
Mój listopad: Nowe przygody Pana Samochodzika (powtórki ciąg dalszy) Człowiek bez psa (całkiem-całkiem 4,5) Mag niezależny Flossia Naren: Część 1 (nareszcie coś babskiego a dobrego; czary, smoki, zbrodnie, zdrady i mag-justycjariusz, czyli śledczy do specjalnych poruczeń płci żeńskiej 5) Mag niezależny Flossia Naren: Część 2 (brawo! Czekam na ciąg dalszy; może będzie, bo niektóre wątki niedokończone, jakby furtka do kontynuacji - mocne 5)...
Odszczekuję publicznie, panie Andrzeju, nie było spadku formy. Nie mam bladego pojęcia, czemu za pierwszym czytaniem tak nisko oceniłam; niewłaściwa książka w niewłaściwym czasie, ani chybi. :-) Podoba mi się.
Dzięki, z pewnością sprawdzę Pern, i Grzędowicza. Resztę już mam na liście :)
Służę swoją biblioteczką Nutinko :D a po Hrabalu miałam gęsią skórkę :D
Znowu widzę tu wspólnotę dusz przy przeczytanych. Muszę się przyjrzeć pozostałym wysoko ocenionym. :)
Może "Wiek niewinności" Whartona i " Targowisko próżności" Thackeray'a. Obie polecam. Zarówno książki jak i ich ekranizacje.
Mnie nie przeszkadzała wtórność drugiego tomu. Za to część trzecia faktycznie się różniła, zupełnie zaskoczyła. Może faktycznie zbyt krytycznie podeszłam do tej "niespodzianki" - koniec końców i tak trylogię (wraz z zakończeniem) uważam za udaną :)
Przeczytane. I bardzo dobrze to widzisz :) Jednak nie można zapomnieć, że Sapek również często posiłkuje się mitologia celtycką, w której jest zakochany. Z kolei Pratchett przez te lata zdążył nawiązać do wszystkiego.
W listopadzie przeczytałam :D sporo :D Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Wschód - Zachód obie książki świetne Wpływowe kobiety Drugiej Rzeczypospolitej a mi po prostu podchodzi jak Pan Koper pisze :D moim zdaniem świetna pozycja :D Książę Mgły mój Niedźwiedź mnie poprosił, żebym przeczytała ;) Jak mogłam odmówić? :D naciągana trójeczka za scenę w grobowcu Okrążmy świat raz jeszcze...
1. Żyjący z wilkami (6 - świetna książka! A właściwie nie tyle książka, co niesamowita historia człowieka, który pokochał wilki tak bardzo, że wręcz stał się jednym z nich. To znowu zaowocowało, że prawie zapomniał, jak to jest być człowiekiem i sprowadził na siebie kłopoty. Świetne opisy wilków, ich życia, funkcjonowania, zasad społecznych, współbytowania z człowiekiem etc. Zdecydowanie polecam!) 2. Między nami niebotyczne góry... (5 - świetna ...
A to niby ja mam nieszablonowe podejście do problemów ;)
Joanna d'Arc: Mit i historia 3,5
Aaach, ranisz moje serce tak niską oceną "Florencji..." ;) Toż to mój ukochany koń z wczesnej młodości! ;)
Witam, czy moglibyście polecić mi książki o wskazanej w tytule posta tematyce? Czytałam "Na wspak", "Niebezpieczne związki", "Portret Doriana Graya" i zastanawiam się, co powinno być następne ;)
Hmm... Chyba najlepszą, jaką widziałam ekranizacją był "Księżyc nad Karoliną". Wierna fabule, ciekawie zagrana, aktorzy pasowali do swych ról. Fajnie byłoby zobaczyć ekranizację serii "Kwartet weselny", albo powieści "Czarne wzgórza".
U mnie już nie jest wiosennie. No tak, w porównaniu z "u Ciebie"... :-))) może być nawet i letnio. Podobno w sobotę i niedzielę ma być pięknie.
"In the garden of beasts" Erika Larsona (nie wiem, czy została już przetłumaczona na polski). Lata 1933-34 w Berline i bezradność dyplomacji amerykańskiej wobec Hitlera i jego rządu. Wszystko pikantnie okraszone licznymi romansami córki ambasadora Marthy Dodd. Polecam!
Skoro już się publicznie pożaliłam to i publicznie podam do wiadomości, że książka doszła. Faktycznie była wysłana dosyć dawno temu (aż 3 tygodnie) ale to niestety nie usprawiedliwia drugiej strony wymiany z uników w korespondencji oraz wyraźnej niechęci do współpracy i wyjaśnienia sytuacji.
Mój listopad: Klan Wilczycy 4,0 - seria dla troszkę starszej młodzieży Lodowa pustynia 4,5 - ta część była lepsza niż pozostałe Przekleństwo Odi 4,0 - Meduza 4,0 - lekko się czytało, nic rewelacyjnego Przygoda fryzjera damskiego 3,0 - nie moje poczucie humoru, zbyt dużo absurdu w tym było
Dzisiaj przypada 176 -letnia rocznica urodzin tegoż pisarza.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)