Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Babie lato jednego z Forsyte'ów; W matni 5.0 Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru 4.0 Normalni ludzie 5.0 Tam, gdzie żyją dzikie stwory 5.0
A oto moje marcowe przeczytanki (wyjątkowo dużo). Poza tym dwie pierwsze 6 w tym roku i jedna 1: 1 Tragedia w trzech aktach - 4+ - powtórka. Jest recenzja: Kto zabił pastora? 2 Codzienne rytuały: Jak pracują wielkie umysły - 3+ - recenzja będzie na blogu. 3 Inne spojrzenie - 3 - duże rozczarowanie. Bardzo powierzchowna proza z ledwie naszkicowanymi bohaterami i konfliktem. A jednak ma w sobie jakiś urok. 4 Żywopłoty - 4+ - recenzja w artPA...
U mnie tyle: Powróćmy jak za dawnych lat... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1900-1939 (4,5) + Piosenka przypomni ci... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1945-1958 (4) [czytatka: Czytatka-remanentka III 20 ] Harmonia zbrodni (4,5) [recenzja: Morderstwo, miłość, muzyka] Życie średniowiecznej rodziny (4) [recenzja: Dzieje rodu Pastonów w listach zapisane ] Zaraz będzie po wszystkim (4) [recenzja: Jeden dzień p...
Katastroficzne 1. Blackout: Najczarniejszy scenariusz z możliwych (5) brak energii elektrycznej w całej Europie 2. Żołnierze grzechu (5) epidemia ospy (i nie tylko) we Wrocławiu w 1963 r. 3. Wyspa (5) Islandia odcięta całkowicie od świata Powieść społ.-obyczajowa 4. Najlepsze chwile w życiu (5) 5. Ulga (5) Kryminał 6. Morderstwo na Święta (4) 7. Marker (5) 8. Kasacja (4,5)
Niestety po latach istnienia wątku uznałam, że stał się workiem na spam i reklamy, w związku z czym jestem zmuszona go zamknąć. Dziękuję wszystkim, którzy wnieśli tutaj coś naprawdę wartościowego.
Tu marcowe lektury, które mi się nie zmieściły w recenzjach: Powróćmy jak za dawnych lat... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1900-1939 (4,5), Piosenka przypomni ci... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1945-1958 (4) Jest to olbrzymia kopalnia informacji, wsparta solidną bibliografią, ale z lekka chaotyczna i męcząca. Temat przedstawiony jest w postaci serii opowieści o poszczególnych artystach/zespołach, toteż z...
Pierwsze dziesięć (!!!) dni marca spędziłam Na południe od Brazos Ależ to jest znakomita książka! Czytałam ją tak długo, bo już po pierwszych trzech rozdziałach zaczęłam się martwić, że nieuchronnie zmierzam w stronę końca lektury. Jedyne, co mam za złe autorowi, to przycięty brutalnie wątek Janey; ze wszystkich żeńskich bohaterek właśnie ją polubiłam najbardziej. Nowy Jork: Od Mannahatty do Ground Zero - wzięłam się za to, żeby sobie ułatwić...
"Sprawa Colliniego" - "Książka potępia łagodny sposób traktowania byłych zbrodniarzy nazistowskich przez niemieckie prawo karne po roku 1968." A czemu akurat ta granica?? Nie jestem żadnym znawcą polityki wewnętrznej Niemiec po II wojnie. Ale czytałam kiedyś zupełnie inną analizę - że zrobiono proces norymberski, ukarano w nim ileś osób, mniej lub bardziej winnych, srożej lub łagodnie. I potem zupełnie NIC. W samych Niemczech. Za powszechnym pr...
Myślę, że się nie zawiedziesz :)
Tzw. cosy criminal? Modne ostatnio, pewnie dobrze się sprzedaje. Ale też dobrego jeszcze nie spotkałam.
Też mi polecano, jednak chyba już trochę wyrosłam z tego typu humoru. Dla mnie zbyt przesadzone, ale na pewno może się podobać, jak kiedyś podobała nam się Chmielewska.
Jak miło stwierdzić, że nadal rozumiem prosty tekst po hiszpańsku, chociaż kontakt z tym pięknym językiem, którego nigdy de facto się nie uczyłam, miałam ostatnio dobrych kilka lat temu za sprawą telenowel :-)
To zależy. Zależy, jaką cezurę czasową przyjmiemy. W czasach sprzed Wielkiej Izolacji? Wszyscy ci nieproszeni goście, ci nieprzejednani wrogowie mej dżungli prywatnej dawali zgoła inną motywację - walcz, pal, opryskuj, przesadzaj! Bez żalu tępiłam ziemiórki, wciornastki, podejrzliwie patrzyłam na skoczogonki, próbując oszacować, czy ich populacja wzrasta w sposób zagrażający moim zielonym koleżkom. Dzisiaj? Dziś już patrzymy na siebie inaczej, re...
Dla mnie to nie jest optymistyczna wizja, narzuca zbyt wiele, odbiera wolność.
Jako ludzkość może i mamy niewielki wpływ, każdy z osobna - żaden. "My" to mgliste określenie, wielu z nas ucieka od wspólnoty.
I niestety nie masz również wpływu na wszystko inne. Teraz to widać jeszcze wyraźniej. Jednostka nie znaczy nic :-(
A ja zawsze podkreślam, że nie lubię ludzi, chyba więc niespecjalnie się identyfikuję z tym gatunkiem :-(
Aktywiści tracą nieraz zdrowy umiar. Jak wygląda Twoje aktywne podejście?
Miało być: Więcej szczegółów tutaj: Przeczytane Q1, 2020
Wszystkie kwiaty Alice Hart (AU-2018); ocena: 3 Dużo o kwiatach, wymyślony przez autorkę język kwiatów, który miał ułatwić kominikację pomiędzy osobami zamkniętymi w sobie, oszczędnymi w słowach. Może to i jest poetyckie, niebanalne, eksperymentalne – ale do mnie nie przemawiało. Raczej byłam znudzona powtarzającymi się tematami, kopiami identycznych historii rodzinnych, omdlewającą wiecznie bohaterką i niezliczoną ilością postaci drugorzędnych,...
Marzec taki sobie. Ukończone tylko dwie: 10. Podróż przez Niemcy - 4 11. Dżuma & Cholera - 4 I wciąż w trakcie: Biblia Warszawa Wołanie w górach Folwark zwierzęcy
Przekonaliście mnie - zapisuję do przeczytania.
Powieść "Dziecko z Auschwitz" Lily Graham miała premierę 11.03.2020 i stwierdziłam, że to już czas zapoznać się z tą historią. Eva uwielbiała szkicować. Mieszkała z rodzicami w pięknej Pradze. Tam też poznała swojego przyszłego męża, skrzypka Michaila. Jednak wojna zburzyła ich szczęście. Tylko dlatego, że byli Żydami, trafili najpierw do obozu w Terezinie, a gdy zabrali Michaila do Auschwitz, Eva, nie namyślając się wiele, dobrowolnie udała s...
Też szkoda mi bardzo, że Siesicka teraz jest omijana szerokim łukiem. Moja droga Aleksandro jest dobrą i wartościową książką.
Ostatnio trafiłam na "Powódź" Pawła Fleszara. Miał to być kryminał z oryginalnym tematem. Krzysztof jest wojskowym. Pewnego dnia jego najlepszy przyjaciel z dzieciństwa, Kuba, popełnia samobójstwo. Oczywiście bohater w to nie wierzy. Zaczyna w tym grzebać. Wyjeżdża do Krakowa, by sprawdzić swoje przeczucia. Niestety, sprawa staje się poważniejsza, niż początkowo myślał. Czy Kuba naprawdę zginął? Mam mieszane uczucia co do tej książki. Śmiał...
Jest rewelacyjna!
Czyli nie poleciłabyś kryminału Galińskiego? Strasznie ostatnio reklamowane.
Młodzieżowa opowieść postkatastroficzna, która od razu stała się przebojem rynku frankofońskiego. Grupa nastolatków z Kanady jedzie z opiekunem na bagna Luizjany, aby w ramach zielonej szkoły poznać trudne życie na łonie dzikiej przyrody. Gdy po dwóch tygodniach spędzonych na odludziu bohaterowie wracają do cywilizacji, okazuje się, że świat ogarnęła błyskawicznie rozprzestrzeniająca się pandemia. Całe miasteczka są wymarłe, a wielu ludzi ...
Nawet sporo mi tego wyszło:) Zbrodnia na festynie - 5.0 Rdza - 5.5 Bracia Whiteoakowie - 4.5 Sprawa haczyka z przynętą - 4.5 Mikołajek - powtórka, 5.0 Rekreacje Mikołajka - powtórka, 5.0 Mikołajek i inne chłopaki - 5.0 Wakacje Mikołajka - 5.0 Joachim ma kłopoty - powtórka, 5.0 Przyjaciele: Ten o najlepszym serialu na świecie - 4.5 Emma - 3.0 Co widziały wrony - 4.0 Jalna - 4.0 Nie oddam dzieci! - powtórka, 4.5 -> 1.5 Krzyk poś...
Moim zdaniem najlepiej jest zawsze wręczyć gotówkę, albo bon/voucher do jakiegoś sklepu z gadżetami do domu. Obdarowywani zawsze będą sami wiedzieli najlepiej, czego potrzebują i nie dostaną na przykład 3-ch zegarów na ścianę :P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)