Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Właśnie pokazałam Ci język! {że tez nie ma tu emotikionów} Szejnert jest świetna! Kupiłam ją dawno temu za psie pieniądze na Świstaku. W Biblionetce nie wprowadziłam bo nie wiedziałam jak. To za granicą w UK było wydane w 1988 roku. To wywiad/hm rozmowa z Korzeniowskim. O życiu, teatrze, graniu/pracy w trudnych czasach, podkładniu świń, konformizmie -czyli coś symptomatycznego raczej dla natury ludzkiej niźli tylko ciężkich czasów co to wychodzi...
Czy w tytule nie miało być "Minderwertig"?
Ty to mi zawsze spuchniesz schowek!
Przerażający a zarazem fascynujący świat, ciekawe czy pozostałe książki są takie same? :) Szczęśliwego Nowego Roku :)
Wobec pewnych sukcesów w przypominaniu sobie o upragnionych lekturach dzięki czytatce (Czytelnicze plany na 2010 rok), zamieszczam kolejną listę książek do przeczytania w nadchodzącym roku: A. Jedną z poniższych książek (druga może poczekać do 2012 roku): 1. Boże igrzysko 2. Europa: Rozprawa historyka z historią B. Dwie książki po angielsku. W zeszłym roku nie skończyłam żadnej, a jakoś trzeba ten język ćwiczyć, przynajmniej jeśli chodzi ...
Wstyd! Szczygieł to oczywiście Zrób sobie raj!
Już możesz dopisać. ;P
Ja tak na sam koniec: Małgorzata Szejnert "Sława i infamia: Rozmowa z Bohdanem Korzeniowskim" {5} Arnhild Lauveng "Niepotrzebna jak róża: O potrzebie normalności w chorobie psychicznej" {6} Arnhild Lauveng "Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią" {5} Antoni Sobański "Cywil w Berlinie" {4+} Joanna Drażba "Za parawanem powiek" {5} Harald Welzer "Sprawcy: Dlaczego zwykli ludzie dokonują masowych mordów" {6} Klementyn...
"Paderewski" Zamoyski (4) "Białoszewski przed dziennikiem" (3.5) "Gorączka latynoamerykańska" Domosławski (4.5) "Omnis moriar" Stefko (5) "Rodzinna Europa" Miłosz (4.5) "Poza horyzonty" Mela (5) "Rzeczywiste i nierzeczywiste staje się jednym ciałem. 111 wierszy" Tkaczyszyn-Dycki (4.5) "Festung Breslau" Krajewski (4.5) (audiobook, Więckiewicz) "Nuda" Moravia (4) "Głosy. Monologi" Magris (4.5) "Katyń. Ocalona pamięć" Kunert (5) "Zapach o...
Książka warta przeczytania. Akcja osnuta wokół obrazu na którym odkryto podczas konserwacji tajemniczy napis.Wątek kryminalny związany z rozgrywaną na obrazie i w rzeczywistości partii szachów. Ciekawe postaci, informacje o malarstwie i wiele zwrotów akcji. Specyficzny klimat. Podobała mi się.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Urszula Kochanowska ("Treny" - Jan Kochanowski) 28 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 24 out 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 56 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 26 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 4 8. Reinmar von Biela...
Jeśli chodzi o warsztat pisarski, to niewątpliwie Singer jest lepszy.
A ja jestem dumny, że mogę być Polakiem,że mówię po polsku, że mam Matkę Polkę. A mam wybór mogę być Rosjaninem. Stanę do każdej walki przeciwko kłamcom, którzy szkalują Naród Polski, którzy Naród Polski chcą uczynić rabami, niewolnikami, którzy planowo niszczą jego historię, kulturę. Gross to nastojaszczyj ubek, to trockistowska wydzielina, to podły oszczerca, to judząca komórka rakowa, doprowadzająca do choroby, gorączki. To podpalacz. To bud...
U mnie bardzo skromnie, bo za najlepszą książkę 2010 uważam : Krzyżowcy A ponadto: Ania z Avonlea (powtórka, ale za każdym razem zachwyca) Ostatnia walka Dakotów Atramentowe serce Brzemię białego człowieka: Jak zbudowano Imperium Brytyjskie
Ha! Czy to przypadek, czy odkryłaś Lee Childa? Bardzo porządna sensacja to jest, moim zdaniem. A w ogóle to czytamy wiele tych samych książek, jak widzę. :)
U mnie jednogłośnie, zresztą jak sam tytuł sugeruje, książką roku zostaje Mistrz: Najlepsze dopiero przed tobą
Zastanawiałam się czy powinnam w ogóle odzywać się w tym wątku, ponieważ ilość książek przeczytanych przeze mnie w tym roku jest tragiczna- zaledwie 40 ( w zeszłym - 138. Na pocieszenie -samej siebie- muszę dodać, że czytałam też sporo książek związanych ze studiami, niekoniecznie obowiązkowych, oraz było też trochę powtórek. Obu tych kategorii nie zaliczam do tych 40. Z tej maleńkiej liczby wybrałam jednak: 1.Dziennik 2.Buddenbrookowie...
Nie bardzo umiem opowiadać o książkach ,ale spróbuję. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Dziękuję bardzo- oby przyszły Rok był jak najlepszy!
To opowieść o ludziach osieroconych przez ojczyznę; pełna tęsknoty za własnym miejscem na świecie i sztuki, która ma im pomóc oswoić obcą przestrzeń. Bohaterowie otaczają się starymi fotografiami (nawet niekoniecznie swoimi), przedmiotami, które dawno straciły swoich właścicieli, wspomnieniami ludzi, którzy dawno już nie żyją. Wszystko po to, by choć przez chwilę poczuć się "mniej obco", by odbudować swoją tożsamość. Ta książka to spacer po...
Przeczytane w grudniu: • Siostrzyczka (3) audiobook • Niezłomna (3) • Dziecko dla średnio zaawansowanych (4,5) • Śmiertelna klątwa i inne opowiadania (4) • Dziewczyna spoza szlaku (4) • Niespodziewany gość (5) • Dopóki starczy światła (4) • Kwietniowy śnieg (3) • Budowa Jalny (4) • Eryk (4)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Urszula Kochanowska ("Treny" - Jan Kochanowski) 28 OUT 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 26 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 56 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 26 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 4 8. Reinmar von Bielau (cy...
Forsyth już nieaktualny.
Mój grudzień wygląda tak: 1.Ex libris: Wyznania czytelnika (6) przeczytałam w ciągu jednego wieczoru... 2.Paragraf 22 (5,5) nadrabiam braki w "oczytaniu". Chwilami przypominała mi ta książka jeden z moich ulubionych seriali - "M.A.S.H.". Z wierzchu satyra, a tak naprawdę tragedia... 3.Złoty rydwan (5,5) - zapraszam do recenzji 4.Bractwo świętego całunu (5) drugie spotkanie z Julią Navarro, równie satysfakcjonujące 5.Dwanaście prac Herkulesa...
Upadek gigantów (5,5) Świadek mimo woli (3) Tajemnicza historia w Styles (5) Moja szyja mi się nie podoba (4,5) Dom duchów (6) Córka fortuny (5,5)
Powodem jest Laura Lippman :-) Zerknij na mój post nieco powyżej.
Przeczytane w grudniu! - Dobry adres to człowiek Dobre, ale to taka książka na jeden kęs. - Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji Świetne reportaże. Najwyraźniej w każdym kraju da się znaleźć w publicznych instytucjach coś, co przechodzi ludzkie pojęcie. - Bajki rozebrane: Jak odnaleźć się w swojej baśni Książka mnie do siebie nie przekonała. Za bardzo rozgadane te dialogi. Dość dużo psychoanalizy. - Rodzinne gniazdo: Jak zwierzęta ...
Tak! I właśnie dlatego taka urocza. W swojej kategorii jest naprawdę mistrzostwem i mam nadzieję, że dalej utrzyma się w kanonie literatury dziecięcej, bo jest tego naprawdę warta :).
Za życzenia pięknie dziękuję. A i Wy przyjmijcie je ode mnie. Życzę Wam w Nowym Roku przede wszystkim dużo zdrowia oraz radości, satysfakcji, tak w życiu prywatnym jak i zawodowym.
To nie jest takie proste tutaj w Irlandii, ale popytam nielicznych czytających znajomych. A może ktoś ma ochotę mi pozyczyć? a przy okazji przywieźć osobiście? bo przy takiej wadze księgi bilety lotnicze bedą tańsze od przesyłki ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)