Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"W październiku 1978 roku był pierwszym fotografem, który pojechał do Wadowic." Jakie te Wadowice jednak zacofane. Do nas, do wsi, fotograf przyjechał z pół wieku wcześniej.
Tutaj: http://bit.ly/1wVyy5O jest podana cena 79,90, ale tu: http://bit.ly/1vsJNBB już 56,05zł, więc, jak na album, chyba nie jest źle.
Pomaaarzyć... Cenę pewnie będzie miał, że hej-niestety-hej.
Iza Klementowska zainteresowała mnie bardzo swoją książką rozmawiając o niej w radiowej Dwójce. Do pewnego momentu. Gdy stwierdziła, że Portugalki na prowincji, choć szczęśliwe, nie mają pojęcia, że są przedmiotem ucisku ze strony systemu patriarchatu. Straciłem chęć na lekturę obawiając się zbytniego przechyłu ideologicznego. Niesłusznie? Wiesz, że Pristawkin też był wychowankiem domu dziecka, podobnego do opisywanego w powieści?
Gratulacje z okazji noworodka! ;-)
Tzn. czytałam tom 1 :)
Czytałam, jak dla mnie ok, ale nie zachwycił mnie jakoś :)
Nie ma co się zastanawiać, trzeba będzie po prostu kupić.
Obawiam się, że dla wielu z nich serio. Również w kontekście seksualnym. Jak każde "hobby" sporo kosztuje, co autora "Jetlaga" sprowokowało do rzucenia podejrzeń wobec początku tej mody.
Widzę, że "Rozmowa ze Spinozą" nie zachwyciła jak mnie. Mogę poprosić o kilka wrażeń z lektury, dla porównania?
Taaaaak. Hmmmm. Przeczytałam. I??? Bo nie rozumiem. To tak na serio, czy tylko zabawa na jakiejś imprezie w co drugi weekend?
Furrysi, to Futrzaki ;) Czyli osoby wyglądem i zachowaniem upodabniające się do zwierząt. Tworzą prężną społeczność. Zob. http://pl.wikipedia.org/wiki/Furry
Dobrze, że napisałaś ostrzeżenie, bo już się chciałam skusić na tego Miniera. Szybciutko mi przeszło.
Dot, jak Ty pięknie napisałaś to, co ja myślę!
Pożyczanie niech będzie pochwalone (yyy.. czytałam wątek o nowszym Potterze). Z rodzimego podwórka to chyba jeszcze nikt nie polecił tego: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 Bohater klnie trochę więcej, niż w starych porządnych amerykańskich serialach, ale to chyba się zalicza do sf, fragment o "...onym szinkansenie" mnie popłakał dokumentnie.
Kasrylewka - piękna, wzruszająca i ciepła opowieść o biednym żydowskim miasteczku; nie można przestać się uśmiechać. Poczucie kresu - nie wiem, czy wszystkie książki Barnesa są o przemijaniu i starości, na pewno pisarz dobrze czuje ten temat. Historia o przyjaźni, miłości, zazdrości i braku zrozumienia; o tym, że bywamy ślepi i nic nie rozumiemy. Bardzo dobra. Dziewczęta i kobiety - pierwszy raz Munro mnie nie zachwyciła. Nie było źle, nie ...
A mnie ciekawi ponury Starzec z Gór. ;-) Może jednak świat nie zmienił się tak bardzo? W tamtych czasach podobnie jak dziś islam oprócz jasnego miał i mroczne oblicze. Krótką historię asasynów znalazłam w Polityce: http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/198843,1,starcy-bez-serca.read
To skorzystam kiedyś, na razie pożyczone (tak spoza tematu) " Holistyczna Agencja Detektywistyczna" Douglasa Adamsa i " Ostatni jednorożec" Beagle'a, ale przyjdzie czas i na Bujold :)
Generalnie tak, ale można czytać dowolnie. Ze czterech niespodzianek (jednej dużej) się można pozbawić w całości cyklu, ale nie przeszkadza to jakoś bardzo. Jak wiadomo, kapitan przeważnie przeżywa. W jakiejś formie.
Zmieńcie, proszę, tytuł. Chodzi o inkaskie złoto, nie azteckie!
Trafiłem 3 pozycje na cztery :). Rewelacja. No to jak tak dobrze poszło, to jadę dalej. Ponawiam Żeglarz na koniu. W Ravelo do obejrzenia tutaj:http://www.ravelo.pl/jack-london-zeglarz-na-koniu-irving-stone,p11424025.html 2.Palacz zwłok. Czyli:http://www.ravelo.pl/palacz-zwlok-ladislav-fuks,p11394699.html 3.To!. Czyli: http://www.ravelo.pl/to-stephen-king,p100221053.html 4.Ulisses. Czyli: http://www.ravelo.pl/...
Agatha Raisin i śmiertelna pokusa - 4,5 Miasto w zieleni i błękicie - 5,0 Prokurator Alicja Horn - 4,0 Wygnaniec - 5,0 Najemnik - 5,0 Prorok - 4,5 Agatha Raisin i perfekcyjna pani domu - 4,5 Niezwykły Benedyktyn - 5,0 Judasz wyzwolony: Śledztwo - 5,0 Judasz wyzwolony: Pościg 5,0 Leśna szkoła Puchatka - 5,0 Rośnij z Kubusiem Puchatkiem - 5,0
Na marginesie: myśli "kołaczą się", a nie "kołatają".
"Wallander nadal smutny i sterany życiem, ale pogoda się poprawiła!" Lepszej recenzji Mankella nie znam. Piękna. Oddaje całą istotę serii o Wallanderze (którą nota bene bardzo lubię).
Ziarno prawdy z Szackim według mnie jeszcze lepsze. A więcej chyba nie ma na razie. Ale może powstanie?
Małaczewskiego oceniamy tak samo, historie murmańskie bardzo dobre. Ale kto to "furrysi"?
On mówi o swoim wydawnictwie (Karakter) i swoim projekcie książki, który miał wyznaczyć linię całej serii - o tej właśnie: http://www.karakter.pl/ksiazki/filtruj/literatura-piekna. Między majem w wrześniem mija dużo czasu i ta wizja serii najwyraźniej się zmieniła. Dla mnie to mówi raczej o fachowości i profesjonalnym podejściu do wydawania książek, a jednocześnie o byciu w zgodzie z własną artystyczną wizją. A tutaj dalsza część wyw...
Przeczytane we wrześniu: 1.Milcząca dziewczyna (5) 2.Kłamstwo doskonałe (3,5) 3.Kryptonim "Kawki" (5) 4.Nierządnica (5) 5.Żołnierze wyklęci: Niezłomni bohaterowie (4,5) 6.Kasztelanka (5) 7.Szybki numer (3) 8.Grand Avenue (5) 9.Testament nierządnicy (5)
Gerrit Noordzij ogłosił swoją teorię pisma w 1982 roku w niewielkiej broszurze pt. "The stroke of the pen. Fundamental aspects of western writing". W 1985 roku opublikował książkę "De Streek. Theorie van het schrift" [Kreska. Teoria pisma]. Wydanie angielskie pt. "The Stroke. Theory of Writing", będące podstawą niniejszego przekładu, opublikowano w 2005 roku. Kreska zmieniła spojrzenie na pismo i na nowo połączyła światy liter pisanych i liter...
„Marek Stączek pokazuje najlepsze praktyki stosowania storytellingu, a także prowadzi czytelnika przez proces dobrego przygotowania się do wykorzystania tej metody. Myśląc o tej technice, dodam, że używanie storytellingu na spotkaniach sprzedaży wywołuje zdwojoną atencję, bardzo duże zaangażowanie i zdecydowanie większą kreatywność uczestników”. Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Sprzedaży, T-Mobile Polska [Edison Team.pl, 2014]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)