Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Obie części były w tej samej ofercie cenowej, ale wzięłam tylko jedną, bo ostatnio zawiodłam się mocno na kilku cyklach powieściowych i postanowiłam być ostrożna. Z czytaniem Dzieci z alei Rothschildów na razie się wstrzymam, nie mam siły na te czasy i takie losy.
I pomyśleć, że jak piszą na stronach Instytutu Goethego "bestseller Daniela Kehlmanna Rachuba świata – w Niemczech sprzedano 2,3 miliona egzemplarzy tego tytułu, na świecie około 6 milionów, natomiast w Polsce sprzedaż okazała się spektakularną klapą." cyt. za "Książki, o których się mówi – czy także w Polsce?" http://www.goethe.de/kue/lit/prj/lit/ess/pol/pl11869901.htm Jest tam kilka innych ciekawych tropów do literatury niemieckojęzycz...
Dunbar to wzór pisania popularnonaukowego. Te inne gatunki, o których wspomina, to zarówno obecne człekokształtne, jak i wymarłe hominidy. Pewnym zaskoczeniem było dla mnie wskazanie, jak bardzo rozłożone w czasie było wykształcenie się różnych cech charakteryzujących współczesnego człowieka.
Ale wiesz, taki Parnicki to właściwie nie on :) Młody był, dla pieniędzy do gazety pisał... Niemniej jednak efekt retro-sensacji pierwsza klasa, no i ten wschód.
Świetny cytat!
Mnie ten Złomiarz nie podszedł zupełnie, ale Nakręcana i Pompa - super! Taką fantastykę chcę czytać. Z opisu wynika, że ta nowa to właśnie w tym kierunku. Już sobie zamówiłam. :-)
"Porządek, porządek to wróg zwierządek" (Pan Kuleczka). ;-) Rozumiem, choć nie podzielam. Raczej zaliczam się do miłośników chaosu.
Prawda? Dla mnie też Wallander był uosobieniem takiego prawdziwego człowieka z krwi i kości. Ważna informacja dla fanów pisarza: już jutro o 19:00 na alekino+ wyświetlony zostanie film dokumentalny "Homo narrans" reklamowany jako testament Mankella.
Dzięki! Że też nie pomyślałam wcześniej o Marklund! Już od dawna planuję jej książki przeczytać i teraz może się w końcu zmotywuję :)
Rzeczywiście to chyba najsłabsze ogniwo serii. Nie wciąga ani wątek kryminalny ani życie prywatne głównych bohaterów. Jednak miłośnicy Fjallbecki i jej mieszkańców mogą przymknąć na to oko :)
1. Gra o tron - (5,5) 2. Czy wspominałam, że cię kocham? - (5,5) 3. Złodziej dusz - (5,5) 4. Wilk w owczej skórze - (5)
A dziękuję, skorzystam z podpowiedzi. Ogólnie mam w planach przeczytać cały cykl o Camonii. :) Chociaż "Labirynt śniących książek" swoją objętością nie nastraja mnie pozytywnie:P. Poszukam Twoich propozycji w bibliotece :)
Szufladki nie są złe. Szufladki to porządek. Nie mylić z zaszufladkowaniem. Pan H wyszedł z szufladki, w której błędnie go umieściłam (OK, mam pewnie uprzedzenia do francuskich intelektualistów, za którymi idzie skandal). Na razie nie ma nowej. Może trafi do tej - współczesny, ambitny, którego chcę czytać? Tam dość pusto jest.
Pewnie świetnym i aktywnym użytkownikiem nigdy nie byłem, ale rzeczywiście poczułem się jak intruz i prawie mnie tutaj nie ma.
Raczej Rumo albo Niebieskiego misia. Kot zawsze wydawał mi się dobry na później, jest tam trochę rzeczy dotyczących świata, których czytelnik nie zrozumie bez wcześniejszych książek.
Cieszę się. Powinno być tylko lepiej. :-)
Niektóre ciekawe. Niektóre.
Beethoven i dżinsy (3) - akcja Misiaka Siesicka - znam/poznam - Siesicka jak nie zachwycała mnie kiedyś, tak i nie zachwyca dziś Trzynasty miesiąc poziomkowy (3,5) - akcja j. w. Zew lodu: Ośmiotysięczniki zimą: Moje prawie niemożliwe marzenie (4,5) - Polacy dominują w pierwszych zimowych wejściach na ośmiotysięczniki. Od 1980 r., kiedy to Krzysztof Wielicki i Leszek Cichy jako pierwsi ludzie na świecie zdobyli zimą Mount Everest, a w następnych...
Dlaczego bezrefleksyjnie? Wybiera cytaty potwierdzające jej założenia. Eklektycznie. Należy jej się wdzięczność za to, że ciekawe. :)
Bieda zamożności i bogactwo ubóstwa – siostra Emmanuelle ukazuje głęboki sens tego paradoksu, który skrywa być może tajemnicę szczęśliwego życia. Siostra Emmanuelle, zwana apostołką nędzarzy, ponad 30 lat swego życia spędziła, wspierając z oddaniem ubogich w Kairze. Widziała nędzarzy, którzy – w przeciwieństwie do mieszkańców zamożnej Europy – promienieją radością życia. Książka skłania do refleksji nad tym, w jakim sensie ubóstwo może być źr...
Przy takich wrażeniach z Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów polecałbym na drugie danie Kot alchemika: Baśń kulinarna z Camonii Gofida Letterkerla, opowiedziana na nowo przez Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (krótka) albo Rumo i cuda w ciemnościach (akcja bardzo wartka), szczególnie że Labirynt Śniących Książek to raczej intermezzo przed ostatnią, jeszcze nie napisaną :)
Marta Robin, zwyczajna prosta dziewczyna z francuskiej wioski Châteauneuf de Galaure, spędziła ponad 50 lat w swoim pokoju złożona chorobą. W tym czasie przyjęła ponad sto tysięcy osób. Zmieniła życie wielu ludzi, rozmawiając z nimi, wnosząc światło, dodając odwagi i pocieszając. Wraz z ojcem Finet była założycielką Ognisk Miłości. Obecnie jest ich siedemdziesiąt pięć na całym świecie. Co roku do jej grobu przybywają pielgrzymi, by zanosić w m...
Mnie się Dunn podoba. I nie będę jej broniła własną piersią, bo nawet w kategorii kryminałów retro ogólnie nie wypada najwyżej. Ale mnie się dobrze czyta, zawsze z dużą przyjemnością sięgam po tę książkę - zwłaszcza do pociągu. W takiej konwencji się sprawdza i z pewnością jest stopień wyżej od Agatek. Co do reszty - kwestia gustu chyba. Ale zgadzam się, że w 1 intryga była (najbardziej) cukierkowa. Mój aktualny ranking: tom 4-2-3-1.
Jakże się cieszę, że podobała Ci się Dawna Warszawa: Wspomnienia. To taka książka, którą jako dziecko czytałam, bo po prostu była na półce w domu. A książek wtedy było zawsze mniej, niż chciałam i mogłam przeczytać. Byłam nią zachwycona. A skoro Ty, z Twoim zamiłowaniem do różnych takich wspomnień, itp. - tak dobrze ją oceniasz, to musi być dobra książka. Przypomniałaś mi ją, bardzo nabrałam ochoty na powtórkę. A co do Dunn - przeczytałam pier...
Ava ma wspaniałe życie. Jej córka niebawem wyjdzie za mąż za odpowiedniego mężczyznę, syn odnosi sukcesy w szkolnej drużynie futbolowej, a firma męża świetnie prosperuje. Ona sama udziela się w kościelnej wspólnocie "Złamane Serca", która pomaga ludziom w potrzebie.I nagle wszystko się rozpada. Bezpieczny świat Avy zostaje zburzony, a ona musi zmierzyć się z przeszłością, od której dotąd uciekała. Kiedy wreszcie wydaje jej się, że wszystko sobie ...
Wejdź na endru-atros.wix.com/autor
Przeczytaj to raz jeszcze. I jeszcze raz. Trudno uwierzyć? Tak. Ale to prawda! TAK! Czasem trudno nam uwierzyć, że możemy się uwolnić od ciężarów, które nas przygniatają. W Chrystusie jest to możliwe. Możemy cieszyć się Bożą miłością i obdarzać nią innych. Autorka tej książki mówi nam – krok po kroku – jak to robić. Wolność zaczyna się, gdy uwolnisz samą siebie. Autorka prowadzi Czytelniczki drogą do wolności w Chrystusie. Podczas tej dro...
W trzynastu poruszających, wnikliwych i głęboko odkrywczych rozdziałach Autorka pokazuje, jak osobiste złamanie może otworzyć drzwi, przez które można wejść do bliskości z Jezusem Chrystusem. Z empatią i delikatnością prowadzi czytelników przez Pismo Święte i ludzkie historie, ośmielając się mierzyć z bólem – i ostateczną nagrodą. Sheila Walsh nie ucieka się do frazesów i prostych zapewnień. Duchowa głębia jej słów może odrodzić w Czytelniku nadz...
Kiedy postanowimy, że nie będziemy już dłużej żyć opierając się na tym, co czujemy, lecz na tym, co jest prawdą według Bożego Słowa, będziemy mogły przetrwać najsroższe życiowe burze. Sheila Walsh w swojej porywającej, niezwykle szczerej i pełnej głębokich przemyśleń książce zachęca nas, abyśmy odważyły się zejść do piwnicy swojej duszy, w której upchnięte zostały niszczące uczucia – ból, lęk, wstyd, rozczarowanie, brak przebaczenia, gniew, ni...
Intrygujący ten Kehlmann. No a Pan H w ogóle wchodzi w moją orbitę zainteresowań, w dyskusji i obecnych opiniach zyskał nowe oblicze. Wyszedł z szufladki, której się nie czyta.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)