Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W sierpniu ubogo: Jak żołnierz gramofon reperował O wciskaniu kitu Wędrowiec cmentarny Sonnenschein
Udanego urlopu. :-) Mój sierpień 2010: *Bez litości - 4+; *Tylko ja sama - 4; *Angkor - 4+; *Ukradziona twarz: Mieć 20 lat w Kabulu - 3; *Moja miłość - 1; *Kapuściński non-fiction - 4; *Uwolnić niedźwiedzie - 3; *Kronika zapowiedzianej śmierci - 4; *Droga do Nidaros - 3+; *Przysięga otchłani - 5; *Kraina Chichów - 5; *Myśli nieuczesane - 5; *Biała gorączka - 5+; *"W ciszy przyjdź do mnie" Antologia poezji miłosnej - 3. (Wrzuciła...
Książki Fannie Flagg wywołują uśmiech na twarzy na samą myśl o nich :-). Jeżeli masz możliwośc i czas sięgnij po nie, bo sa jak balsam na duszę.
Ta książka to dla mnie w pewnym sensie szok po znakomitej Przyślę panu list i klucz - może nawet poważne zwichnięcie (złamanie?) mojego czytelniczego zaufania do autorki. Akcja rozgrywa się gdzie indziej, inni są bohaterowie i czasy, a jednak boli... Obie książki zostały wydane w odstępie zaledwie 10 lat, a to jeszcze nie wystarcza, żeby zmienić styl, więc do tej podchodzę krytycznie, jak do rzeczy nieudanej. Mamy tu zbieraninę ludzi mieszkają...
Witam. Właśnie jestem po jego 3 książkach. Wpływa destrukcyjnie na życie :-) Człowiek nigdzie się nie spieszy, żyje zimowym tempem i ma ochotę zalec przed kominkiem słuchając Aidy i popijając whisky. Jednak zaczyna mnie bardzo denerwowac to samo o czym mówił cyknol. Opinia na temat polaków. Może w jakis sposób sobie zasłużylismy na to, ale autor jednak nie powinien tego uogólniac. I chociaz po pierwszej książce byłam zachwycona to teraz pan Manke...
CAŁE ZDANIE NIEBOSZCZYKA :-)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 34 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) DO PIEKŁA! 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE! 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("An...
Koontz czy King. Ten kto zadaje to pytanie, chyba nie do końca wyczuwa charakter książek. Przyznam, że jezeli chodzi o Kinga, czytałam mało jego książek. Nudzą mnie te samochody, obcy i inne totalnie fantastyczne pomysły. Koontz ma ta wspaniałą zaletę, że przeważająca większośc książek mówi o tym, co ludzie są w stanie zrobic w imię wyższych celów czy też choroby psychicznej. Jego książki są przerażające właśnie dlatego. Mamy bardzo małe szanse s...
Trzymam!!! :)
I ja dziękuję za czas spędzony w tak doborowym towarzystwie. Cieszę się, że mogłam się z Wami spotkać. Nie przypuszczałam, że w Dixit może grać tyle osób naraz:) Było świetnie. Dzięki Olimpio za to, że zorganizowałaś wszystko tak sprawnie!
gdy jakiś czas temu zacząłem na dobre czytać książki w swoim powolnym tempie, nie spodziewałem się, że pierwsza setka będzie dla mnie taką przyjemną sprawą :) aż postanowiłem napisać o tym czytatkę by podzielić się tym z Wami, zagorzałymi czytelnikami :) może kiedyś dobiję do tempa 30 książek na miesiąc, jednak na razie nie nakreślam sobie celu z szybkością - czytam dla siebie, książka po książce, dla przyjemności i wiem, że to nie pierwsza setka...
Wydaje mi się, że było więcej takich książek, ale ciągle pamiętam, że pokonała mnie Kocia kołyska. Pamiętam, bo bardzo zależało mi na jej przeczytaniu i kilka razy próbowałam, zaczynałam zarówno od miejsca, w którym ostatnio skończyłam, jak i od początku. I nic- do dzisiaj nie dałam rady, a zawzięłam się na nią kilka dobrych (ok 6) lat temu. I kiedyś ją w końcu przeczytam :)
Bratny do schowka. :-)
Książka rzeczywiście jest jedną z lepszych w dorobku Deavera, ze świetnie skonstruowanym zakończeniem. Ale nie mieszajmy proszę kryminologii z kryminalistyką. :)
Wstyd sie przyznać ale Trylogia Sienkiewicza. Z "Ogniem i mieczem" skończyło się po kilku rozdziałach, z "Potopem" było już trochę lepiej, bo bałam się, że może przydażyć się na maturze i przebrnęłam jeden tom (mam wydanie trzytomowe). Za "Pana Wołodyjowskiego" się nawet nie brałam. Nie wiem skąd u mnie ta awersja do trylogii, bo inne powieści Sienkiewicza bardzo mi sie podobały. Ciągle powtarzam sobie, że czas wreszcie zabrać się za Trylogię ale...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 34 SAVE! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 10 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona (...
Siostra w tamten weekend była na tego typu weselu i sprezentowała młodym książkę Shantaram, którą zachwyciła się po tym gdy dostała ją ode mnie na urodziny :) Myślę, że to bardzo fajny wybór, jedna z lepszych książek jakie czytałam w ostatnim czasie; no i co za tomiszcze, wystarczy na dłuuugie godziny :)
Trochę może z opóźnieniem, spowodowanym przez to, że dopadło mnie tzw. życie, chciałam i ja powiedzieć coś o spotkaniu w Toruniu. Nie będę oryginalna i powiem: było wspaniale! Dziękuję Wam wszystkim za ten weekend. Specjalne podziękowania dla Olimpii, że podjęła się organizacji tego przedsięwzięcia.Olimpio! To był pełen sukces - o czym pewnie już po tysiąckroć wiesz! Specjalne podziękowania również dla Admina, za zainicjowanie ekscytującej litera...
Jakie trendy i mody we współczesnej literaturze popularnej (a może nawet szerzej- kulturze popularnej) zauważacie? Mnie się rzuciło kilka rzeczy w oczy: 1. Moda na wampiry- setki filmów, seriali i powieści ostatnio wydanych na ten temat (ewentualnie wariacje z wilkołakami), 2. Młodzi "czarodzieje" (Harry Potter itp.), 3. W fantasy moda na gildie zabójców, królobójców, magów itp. 4. W Polsce moda na powieść historyczną (czasami fantastyczn...
Też polecam. Jedna z lepszych powieści.
Mnie przyszły do głowy okładki książek Scotta Lyncha. Za granicą wyglądają naprawdę ładnie, u nas - szkoda gadać. Co do Sagi Martina to prawda, ale nawet zdążyłam się przyzwyczaić.
Dostałam zaproszenie na ślub w którym przyszli Państwo Młodzi życzą sobie zamiast kwiatów książkę z dedykacją. Co byście polecili na prezent?
Kapitalna pointa! :D
Fakt, że sporo ale fantasy i romanse zdecydowanie w tym przodują. Kryminały, które są przecież też "lekką" literaturą (w sensie trudności odbioru oczywiście ;)) wyglądają z reguły trochę lepiej.
Może być rzeczywiście dobre. Do schowka!
Właśnie, to mi nasuwa kolejne pytanie na forum- chyba je zaraz zadam ;) - skąd ta fascynacja wampirami ostatnio? Niezliczona zupełnie ilość seriali, filmów i książek na ten temat. Skąd to się wzięło?
Mój "Czas na klasykę" startuje dopiero jutro, ale w ostatnich dniach sierpnia zrobiłam sobie mały trening. Sięgnęłam mianowicie po Stara baśń: Powieść z IX wieku oraz po Łagodna: Opowiadanie fantastyczne. "Starą baśń" czytałam już jakiś czas temu ale ponieważ chcę przeczytać cały cykl o historii Polski doszłam do wniosku, że muszę ją sobie odświeżyć. Podobała mi się tak jak za pierwszym razem, ocena "5" nadal pozostaje i mogę we wrześniu czyta...
Mój sierpień wyglądał następująco: Zagubiona przeszłość 4,0 Miasto ślepców 4,5 Lektor 3,0 Senność 4,5 Dobranoc, słonko 3,5 Księżyc we łzach: Moje dzieciństwo skończyło się, gdy miałam pięć lat 3,5
Ciekawa recenzja! Książka czeka w kolejce, bo po "Kolekcjonerze kości" uznałam, że warto kontynuować przygodę z tymi samymi bohaterami :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)