Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Hiperpodróż autora „Głodu” śladami wykluczenia, biedy i cierpienia. Martín Caparrós na zlecenie Organizacji Narodów Zjednoczonych ma w krótkim czasie odwiedzić kilkanaście miejsc na świecie. W każdym z nich spotyka się z ludźmi naznaczonymi migracją. To ofiary wykluczenia i wojen. Zadaniem argentyńskiego dziennikarza jest spisanie przeprowadzonych rozmów i nadanie im formy obiektywnych reportaży. Coś jednak każe reporterowi postępować ni...
Mnie się wydaje, że to nie chodzi o to, że to jest najważniejsza ze spraw przestawionych w tej książce (na pewno nie jest). W tej przedmowie chodzi chyba o pewną generalizację, uproszczenie, o przedstawienie pewnego ciągu przyczynowo-skutkowego, z którego wynikło jedno, a potem kolejne, jakby nie było, morderstwo. Mocno zaakcentowany jest skutek, finał całej sprawy, totalna destrukcja. Pokazano, że czyn sprawcy jest destrukcyjny dla wszystkich, n...
Druga diagnoza (3,5) Sekretne życie drzew (6) Dziesiąta symfonia (3,5) Pejzaż w kolorze sepii (2) Ballada Lili K (4,5) Dochodzenie: Na styku (3,5) Chce się żyć (5) Dobrze się myśli literaturą (5,5) Jak zawsze (5,5) Rzeczy, których nie wyrzuciłem (5,5) Powrót (4) Ciemność płonie (4) Wypędzeni do raju (5) 7 lat później... (1) Szczegóły tu: Przeczytane w roku 2018
Jak oceniasz Maję Ostaszewską w roli lektorki?
Nieoczywisty przewodnik po kraju tulipanów. Oto Holandia. Kraj, który wszystko zawdzięcza sam sobie. Poczynając od ukształtowania terenu, formowanego przez nieustającą walkę z wszechobecną wodą o każdy metr suchego gruntu, po wysoki wzrost jego mieszkańców, którzy należą do największych miłośników nabiału (i piwa) na świecie. W takim kraju Anglik Ben Coates przed laty utknął na lotnisku i został już na stałe. Chcąc poznać swoją nową, przy...
1. Biuro przesyłek niedoręczonych - Miła i ciepła opowieść ze Świętami w tle, w sam raz na przedświąteczny okres. Mocno przewidywalna, ale jednak w pewien sposób urocza. 2. Nie całkiem białe Boże Narodzenie - całkiem przyzwoity kryminał z Bożym Narodzeniem w tle. Czyta się lekko i przyjemnie, całkiem sympatyczni bohaterowie, trochę humoru, niezły wątek kryminalny. 3. Jak przejąć kontrolę nad światem, nie wychodząc z domu - Moje pierwsze, ale n...
Witam! Jak w tytule tematu - poszukuję dwóch wymienionych książek Arthura Conana Doyle'a: 1. Doktor Watson opowiada 2. Sherlock Holmes: Dzienniki i przygody Obu pozycji szukam od niemalże roku, ale bez sukcesu. Patrzyłam po antykwariatach, jednakże pozycje szybko zostały wyprzedane. W przypadku stacjonarnych - w moim mieście bądź pobliskich nie było żadnej z nich.
Historia nieśmiertelnego miasta. Wielka „pożoga Meireki”, której ofiarą padło 100 000 mieszkańców, zapoczątkowana przez nastoletniego cesarza ery restauracji Meiji czy zawzięte bombardowania Amerykanów podczas II wojny światowej – to tylko kilka z wydarzeń, które ukształtowały dzisiejszą stolicę Japonii. Stephen Mansfield prowadzi czytelników przez kluczowe momenty historii Tokio, snując opowieść o mieście, które wielokrotnie musiało pows...
Zaskakujący obraz stolicy imigrantów. Dzisiejszy Londyn nie jest już tylko miastem królowej brytyjskiej, Big Bena i popołudniowej herbaty. Dołączyły do nich nowe symbole – koczujący pod murami żebracy, skuleni w przejściach podziemnych bezdomni i czekające na skrzyżowaniach prostytutki. Ben Judah przemierza ulice miasta, w którym się urodził i wychował, ale które powoli przestaje poznawać. Podczas swojej wędrówki zastanawia się, do kogo w...
KRYMINAŁ/SENSACJA 1. Inferno (5) 2. Przerwane milczenie (5,5) 3. Felicia zaginęła (4,5) SF 4. Miasto i miasto (4,5) OBYCZAJOWA 5. Piękny dzień (4,5) POPULARNONAUKOWA 6. Rzeczozmęczenie: Jak żyć pełniej, posiadając mniej (5)
W połowie miesiąca dopadł mnie jakiś straszny kryzys i pozaczynałam przeraźliwą liczbę książek, które później porzucałam w trakcie, bo nie chciało mi się ich kończyć. Biorąc to pod uwagę, końcowa liczba nie jest zła, a i z jakości jestem względnie zadowolona. * Rzymianami bendąc - 5.0 * Nie oświadczam się - 5.5 * Karambol - 4.0 * Morderstwo w Orient Expresie - powtórka, 4.0 -> 6.0 * Ania z Zielonego Wzgórza - powtórka, 5.0 * Był sobie ...
Jasne, rozumiem Twoje intencje. Nawet nie doczytałem go do końca, zapaplowałem. I już wiem, że choć książka dobra, to nie dla mnie.
Zrobione.
Ja zadziałałam bardziej aluzją językową niż literacką - ale dobrze wiedzieć! Te językowe odniesienia są czasami mniej świadome niż literackie. Przecież literacko to połączenie nie miałoby sensu. Językowo wydało mi się interesujące i nie przekłamane.
Rzeczywiście jest okropny. Dzięki za ukrycie. Wpisałam ten cytat, by pokazać, dlaczego nie uważam Georga za miłego, dobrego człowieka.
Och, jak to świetnie, że pojawiła się publikacja poruszająca aspekt psychosomatyki! Sama mam niemiłe doświadczenia z tytułu dolegliwości będących wynikiem figli mojego mózgu, więc tematyka jest mi bliska. Postaram się sięgnąć po tę książkę w najbliższym czasie, dzięki Dot za zwrócenie na nią mojej uwagi. :-)
W prezencie świątecznym kupiłam sobie Nieprzysiadalność: Autobiografia i od razu wsiąkłam. Właściwie nawet po lekturze nie jestem pewna, co tak naprawdę sądzę o Świetlickim, ale ileż w tej autobiografii jest dodatkowych smaczków! Będąc późną nastolatką, zajechałam na śmierć kasetę "Ogród koncentracyjny" i włóczyłam się po Krakowie aż do dziur w butach, a teraz mi te wzruszenia wróciły. Bardzo polecam. Genialna przyjaciółka - spodziewałam się c...
1. Rdza (4,0) Poprawnie napisane, podoba mi się jak Małecki opisuje życie na prowincji. Nie podoba metaforyka uczuciowa. Ogólnie bez zachwytu. 2. Mała zbrodnia: Polskie obozy koncentracyjne (3,5) Cel reportażu, czyli zwrócenie szerszej uwagi na problem, autor osiąga. Sposób w jaki to robi nie podoba mi się. Wykorzystywanie beletrystyki do ubarwienia treści to tanie efekciarstwo (np. "Łaskawe" Littela). Gdyby się skupił tylko na faktach efekt...
Były dziennikarz Marcin Faron rozpoczyna pracę w Medilleku, gdzie zamierza udowodnić swoją wartość i wywalczyć dobrą pozycję w zespole agresywnych młodych wilków. Jest ich pięcioro, a tylko jedno z nich osiągnie swój cel. Walka o pozycję lidera i tym samym o przenosiny do berlińskiej centrali firmy nabiera rumieńców po śmierci dotychczasowego kapitana zespołu. Głupia, przypadkowa śmierć nie budzi specjalnych kontrowersji. Wręcz przeciwnie – mo...
"Mafijne państwo Putina" opowiada o doświadczeniach brytyjskiego dziennikarza, który przez cztery lata był korespondentem „Guardiana” w Moskwie. Luke Harding stopniowo odkrywa, że współczesne państwo rosyjskie, chociaż tworzy pozory demokracji, bardzo daleko odbiega od standardów zachodnich, a w istocie bardziej przypomina wielką organizację przestępczą, w której elity władzy i ludzie powiązani z władzą niesłychanie się bogacą, a większość ...
Może się wydawać, że to korkociąg jest bohaterem tej opowieści. Bo śledzimy go, niczym okiem kamery, jak wędruje z rąk do rąk, odbywając podróż w przestrzeni i czasie. Właściwymi bohaterami są jednak Maja i Francis, młodzi paryżanie, których losy splatają się w niecodzienny sposób. Akcja jest wartka i pełna zwrotów, roi się tu od barwnych postaci, dziwaków i outsiderów, a młody czytelnik oswaja niełatwe tematy: zakłamanie, upływ czasu, samotność....
Akcja powieści jest bardzo dynamiczna i pełna zwrotów. Nie ma chwili na nudę. W tytułowej piątej porze roku świat zamiera. Na każdym kroku niemal czyha niebezpieczeństwo. Jest to czas wzmożonych wybuchów wulkanów i trzęsień ziemi. Żar niemal spada na ziemię. Mimo że na początku lektury trudno połapać się w co niektórych pojęciach, z czasem zaczynamy rozumieć znacznie więcej i wczuwamy się w tę historię. Poznajemy wiele nowych ras, systemów mag...
Klara (1) audiobook, czyta Izabela Kuna Lektor (4) audiobook, czyta Krzysztof Banaszyk Totalnie nie nostalgia: Memuar (3) Wisława Szymborska: Życie w obrazkach (3,5) Lot 7A (4,5) e-book
Spowiedź Terraya – filozofa, ideologa sportu zwanego alpinizmem. 19 września 1965 roku świat obiegła tragiczna wiadomość: na wschodniej ścianie Gerbier w masywie Vercors na południe od Grenoble śmierć poniósł sławny francuski alpinista Lionel Terray. Wraz z młodym przewodnikiem z Chamonix M. Marinettim próbował przejść niewysoką 400-metrową ścianę. Kto mógłby przypuszczać, że zdobywca Makalu (8481 m npm.), Chacraraju, Fitz Roy i wielu innych...
"Ludzie przed ścianą" to druga książka znanego alpinisty, kierownika wypraw w góry Hindukusz w 1963 roku oraz w góry Etiopii w roku 1968. Andrzej Wilczkowski w ukazującym się obecnie tomie opowiadań o tematyce alpinistycznej umiejętnie łączy głębię filozoficzną z obrazem życia, w którym olbrzymie znaczenie ma fizyczny wysiłek człowieka, jego dramatyczne zmagania z przyrodą. Bohaterowie książki w swym konkretnym, realnym działaniu, będącym odsk...
Samej mi trudno w to uwierzyć, ale taka jest prawda: kiedyś w ogóle nie zwracałam uwagi na pracę tłumacza. Oczywiście, zdawałam sobie sprawę, że abym mogła przeczytać słowa napisane w obcym języku, potrzebny jest pośrednik między autorem i czytelnikiem. Nawet czasem zapamiętywałam nazwiska osób, które przekładały poszczególne dzieła. Ale w dalszym ciągu czytałam Szekspira jako Szekspira, Okudżawę jako Okudżawę i nic ponadto. I właśnie na przykład...
Kochani, porozsyłałam dzisiaj maile z danymi do zaliczki dla wszystkich, którzy zdeklarowali się na zlot (lista poniżej). Mam nadzieję, że nikogo nie pominęłam i się nie pomyliłam - z góry przepraszam, w razie czego :) Aktualna lista chętnych: 1. Olimpia, Jarek i Noemi 2. Cirilla 3. Margines 4. Dot59 i Miciuś 5. Stephanie 6. Czajka 7. Sowa 8. Marjory 9. Szreq i Jaruch 10. Nutinka i Wół Próżniaczy 11. Joyeuse 12. Marylek 13. Chomik...
Szczęściarz (4) Siła niższa (5) Już nic nie muszę (4) Uwięziona królowa (4) audiobook czyta Maja Ostaszewska Wielbiciel (4) audiobook czyta Joanna Jeżewska Jakubek i brzoskwinia olbrzymka (4) Prawdziwa miłość (4,5) Don Juan (5) e-book Dwanaście niedokończonych snów (4,5) Dwaj panowie z Werony (4) e-book
Koczowniczko, proszę, ukrywaj za paplą takie okropne cytaty:(
„Zaczęła się wsłuchiwać w szum deszczu za oknem, poczuła kojący zapach sosnowego mydła, którym emanowało jego ciało, rozkoszowała się jak pieszczotą dotykiem jego palców. Te miarowe ruchy wprawiały ją niemal w trans, czuła ogarniającą ją błogość i jakiś pełen spokoju bezwład. To wyglądało jak gra wstępna...” [HarperCollins Polska, 2018]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)