Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Guśka książka jest u mnie, bo właścicielka się nie odezwała jak chciałam odesłać, więc mogę Ci wysłać tylko podrzuć adres na priv :)
Mój lipiec 30/ Inwazja Chwały czyli Życie pod otwartym niebem 4 31/ Opowieść o trzech królach 6 32/ Miedzianka: Historia znikania 6 33/ Aby działy się cuda (Johnson Bill) 5 34/ Czarna polewka 4 35/ Sprężyna 5 W trakcie: Stulecie detektywów
Kłopot z chrześcijaństwem: Wieczne gnicie, apokaliptyczny ogień, praca (4) Psie życie (5) Drugi przekręt Natalii (5) Tajemnica Adriana: Jak schudłem ponad 120 kg w niespełna rok (3,5) Nigdy nie wracaj (5) Siła woli: Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze (5) Nicholasa Quinna świat ciszy (4) powtórka po latach. Skłonił mnie do niej, bardzo dobry angielski serial "Endeavour" opowiadający o początkach kariery policyjnej inspektora...
Dlaczego jesteśmy ateistami Siła woli: Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze Wyprawa do Chiwy: Podróże i przygody w Azji Środkowej Opanuj swój metabolizm Bez ograniczeń: Twoje życie może być wyjątkowe
Z chęcią bym się dopisała do listy, kochani... :(
Przeczytane w lipcu: 1.Operacja Talos (3,5) 2.Rozbite okno (5) 3.Mądra Kobieta (4) 4.Zaginione (4) 5.Zegarmistrz (4) 6.Straszliwie sam: Mój dziennik (4) 7.Afery i skandale Drugiej Rzeczypospolitej(4) 8.Klub Mefista (4)
Kogo porywamy?
Książka od dziś u mnie:)
Ja!:) Ale nie koniecznie na pierwszym miejscu :)
Czy książki Henryka Sienkiewicza, Mirona Białoszewskiego, Andrzeja Stasiuka, Jerzego Stempowskiego, Jacka Dehnela, Leopolda Tyrmanda, Jarosława Iwaszkiewicza, Marka Nowakowskiego, Tadeusza Różewicza, Zbigniewa Herberta, Witolda Gombrowicza czyta się lepiej w łóżku, czy nad biurkiem? Siedząc albo stojąc? W podróży, gdzieś z dala od domu, czy odwrotnie, w zaciszu pokoju? Odpowiedzi na te pytania udziela znany z filmów "Rejs", "Stawiam na Tolka B...
"Ałtorka" Canals (4.5) "Śpiewaj ogrody" Huelle (5) "Boskie przyrodzenie" Hickman (4.5) "Błękitny księżyc" tom I Green (4.5) "Błękitny księżyc" tom II Green (4.5)
A, tak, ja też nabrałam apetytu na dodatkowe lektury - właśnie przekopuję antykwariaty pod kątem wspomnień Sławoja-Składkowskiego ("O kąpielach w Radzyminie"). Ale te trzy czy cztery przydługie teksty plus praca magisterska o Irzykowskim trochę mnie znużyły; może to trochę też kwestia tematyki, bo swobodne dywagacje na temat czytania czy języka raczej takiego efektu by nie wywarły, choćby były nie wiem jak długie :-).
Nie dość, że przeczytałam 8 książek, to jeszcze każdą oplotkowałam :) Lipiec 51. Zaułki zbrodni 4,0 (czytatka Wrocławskie zaułki ) 52. Zamki, ruiny i legendy 6,0 (czytatka Zero Barier – zamki, ruiny i legendy , ALBUM) 53. Izerskie klimaty 5,0 (opinia "Droga jest zaproszeniem") 54. Szczęście all inclusive 4,5 (czytatka Greckie wakacje) 55. Coraz mniej olśnień 4,5 (czytatka Macocha) 56. Znaki szczególne 4,5 (czytatka Garść cytatów) 57. Sp...
Niezwykle trudno jest czytać zbiór opowiadań, których autorami są różne osoby. Tomik liczący 230 stron zawiera 15 różnych historii, napisanych w piętnastu różnych stylach. Każde opowiadanie ma około 15 stron. I po przeczytaniu każdego opowiadania odkładałam książkę, zanim weszłam w inną opowieść, inny styl, inną narrację. W tym czasie, w którym przeczytałam ten tomik, uporałabym się z kilkakrotnie grubszym tomiskiem, który ma jedną fabułę, tych s...
Czy zdarzyło się Wam, że gdy przeczytaliście tylko jedną książkę jakiegoś pisarza, stał się on Waszym ulubionym? Do tego stopnia, że nie wahacie się przed kupnem kolejnych i kolejnych tytułów, choć nadal przeczytaliście tylko jedną jego powieść? Ja mam tak właśnie z Marcinem Wolskim, którego twórczość uwielbiam od "Ewangelii według Heroda". Potem kupiłam jeszcze dwie jego powieści, które wciąż nieprzeczytane leżą na półce. Teraz przyszła kolej...
Wreszcie mogę się pochwalić więcej niż jedną książką w miesiącu: Słyszałem, że malujesz domy...: Wyznania mafijnego zabójcy - ocena 4,5. Bardzo miłe zaskoczenie, spodziewałem się trudno będzie przebrnąć przez książkę, a naprawdę przyjemnie i szybko się czytało. Małżeństwo we troje - 4,5 Moje Ewangelie - 4,5 Książki pana Schmitta czyta mi się przyjemnie. A teraz czytam: Ciemna strona małżeństwa i przyznam, że jakoś nie mogę się wciąg...
Mnie "Pustelnik" Dobosza wręcz zachwycił. Przepiękna książka. Zaważyła okołoksiążkowość. Ale i erudycja urzekła - taka nienachalna, naturalna. Jak u Stempowskiego. Czytając "Pustelnika" od razu miałam ochotę sięgnąć po większość książek, o których pisze.
Wszystkiego najlepszego! :-)
-- lipiec -- Jej wszystkie życia (5) Wojna nie ma w sobie nic z kobiety (5) Emma i ja (3,5) Matka odchodzi (5) Wszystko płynie (5,5) czytam Nie lękajcie się
Książka powędrowała wczoraj do Dominiki. Dzięki za udostępnienie :-)
Kochani, rozglądałam się po okolicy wsi Stańczyki w poszukiwaniu miejsca gdzie można coś zjeść. Od pana w Gołdapskiej Informacji Turystycznej dowiedziałam się, że była w pobliżu wiaduktów jakaś budka z jedzeniem, ale czy teraz funkcjonuje, pewności nie ma. Restauracji jako takiej też nie. Musimy pomyśleć, co z tym poczniemy. Czy planujemy piknik, czy jedziemy na czuja? Zawsze można w Gołdapii się zaopatrzyć w coś na wynos, tak myślę. Ale to już...
"Wszystko sprowadza się do jednej rzeczy: w chwili gdy naprawdę rozumiem swojego wroga, rozumiem go tak dobrze, że mogę pokonać, w tej właśnie chwili go kocham"
1. Kot, który się włączał i wyłączał (4) 2. Historia i fantastyka (4+) 3. Mroczne szaleństwo (2+) 4. Głębokie wody (3) 5. Lord bez przeszłości (2+) 6. Naznaczona (3+) 7. Kobieta epoki wiktoriańskiej: Tożsamość, ciało i medykalizacja (4+)
Jak napisać o książce, która bije we mnie niczym drugie serce? Jakimi słowami opisać niesamowite emocje, które towarzyszyły mi podczas lektury? Jeszcze nie wiem, dlatego na dobry początek przedstawię wam jej bohatera. "Ove ma pięćdziesiąt dziewięć lat. Jeździ saabem. Jest typem człowieka, który ludzi niebudzących w nim ciepłych uczuć pokazuje palcem, jak gdyby byli włamywaczami, a jego palec wskazujący [był] policyjną latarką"[1]. Ove je...
Jaka piękna i wzruszająca recenzja!
LEKTURY LIPCA 2014 r.: 1. Tajemnica (5) 2. Dom śmierci (5) 3. Kto mi dał skrzydła: Rzecz o Janie Kochanowskim (6) 4. Do Indii po męża (4) 5-9. Józef Balsamo (6) 10. Z deszczu pod rynnę (4,5) 11. Fartowny pech (5) 12. Niepokoje komisarza Maigreta (4) 13. Дарья Донцова "Лягушка Баскервилей" [Daria Doncova "Żaba Baskervillów"] (5)
Znów całkiem dobrze jakościowo; żadnych gniotów, niewiele przeciętniaczków i tuż-powyżej-przeciętniaczków. Samotna wiosną (5,5) [recenzja: Kto zabił... uczucia? ] Dom na wzgórzu (5) [recenzja: Bo on tu jest panem… ] Tuwim: Wylękniony bluźnierca (5) [recenzja: Poeta pełen sprzeczności ] Komórka (4) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6261,tytul,Uwaga-wirtualny-doktor,recenzja.html ] Kurhanek Maryli (3) [recenzja: http://www.liter...
Grzecznie melduję, że Chłopiec wylądował dziś w mojej biblioteczce. Z międzylądowaniem na balkonie:-)
Jest!! Jest!! Modliszka dziś dotarła do mnie. Szczęśliwie i spokojnie wylądowała na mojej półce. Dawno już nie cieszyłam się z otrzymania wędrowaniczka, tak jak się dziś uradowałam. Pewnie wiecie dlaczego :-) Swoją drogą ta książka musi być wyjątkowa, bo dotarła do mnie w wyjątkowy sposób - przez balkon ;-) Już sama nie wiem czy to dlatego że przyfrunęła w parze z Chłopcem z latawcem czy dlatego że mam nietuzinkowego listonosza?...
Mariusz Czubaj to od dłuższego czasu jeden z moich ulubionych pisarzy kryminałów znad Wisły. Polubiłam go za powieści pisane wespół z Markiem Krajewskim, pokochałam - za pisane solo. Dlatego zawsze z ogromnym zniecierpliwieniem nasłuchuję wieści dotyczących kolejnych książek autora i sięgam po nie ochoczo. Tym razem po kryminał rozpoczynający nowy cykl z detektywem Marcinem Hłaską. Autor, który zdążył przyzwyczaić mnie do swojego Rudolfa Heinza, ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)