Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Do listopada dopisuję jeszcze Postmodernizm: Wartości powieści modernistycznej (2).
U mnie w grudniu zwykle wychodzi dość sporo, bo mam mniej pracy w każdym z moich cząstkowych zajęć oprócz recenzenckiego :-). Dwudziestolecie literackie (4) [jeśli człowiek nałogowo siedzi w literaturze, a dwudziestolecie międzywojenne lubi w szczególności, wiele nowego tam nie znajdzie. Ale i tak warto ze względu na usystematyzowanie wiedzy i świetne ilustracje] Córka Kossaka: Wspomnienia o Magdalenie Samozwaniec (3,5) [jest recenzja] Mul...
Po wyzwoleniu... (1944-1956). Będzie wysoka ocena, już to wiem.
- Wesoła gromadka - Utonięty Zyzio - O nieposłusznej Lili, co cioci nie słuchała - O Juleczku, co miał zwyczaj ssać palec - Przygoda złego Józia - Okropna przygoda z zapałkami - O niezgodzie śród dziatwy - O brzydkiej rzeczy - O strasznym wietrze, parasolu i Jagusi, co poleciała - Historia bardzo smutna o chłopcu, który nie chciał jeść zupy - Nieudany spacer dzieci [Nasza Księgarnia, 2009]
A jednak 122. :)
Tak, masz rację, zagalopowałam się. Inni są fantastyczni (mimo że nie wiadomo dokładnie kim są). I jeszcze była tam jedna zombi, prawda? To też jest element fantastyki. I ten biały wilk Jona. OK. "Magia i religia przenikają się" - czy nie można tego samego powiedzieć o każdej religii? Zależnie od wiary i od punktu widzenia - dla jednego magia, dla drugiego cud. Czy ta magia/religia ma wpływ na wydarzenia, czy tylko na postawy bohaterów? Nie do...
Ja właśnie skończyłam McDusia, tak przyjemnie skończył mi się ten 2012 r.:) A od jutra Nowy Rok, nowa książka:) W moim przypadku będzie to Mój pan i władca :) Spodziewam się dobrego zapoczątkowania 2013 r. pod względem czytelniczym:) A Wy z jaką książką wchodzicie w 2013 r.?
Szklany dom to przykład ciekawej fabuły zamkniętej w już nie tak ciekawej otoczce. Główny wątek powieści skupiony wokół człowieka po operacji kasowania pamięci, mającego problemy z własną tożsamością, szukającym schronienia przed duchami przeszłości w zamkniętym, eksperymentalnym ustroju, stanowi genialną bazę pod dobrą historię. Szczególnie, że sztucznie odizolowany mały światek nie do końca okazuje się być tym, za co wszyscy go brali. Niestet...
131 - mój życiowy rekord :D
Wrzucanie do jednego worka mi nie przeszkadza. Stwierdzam fakt po prostu. Traktowanie czytania komiksów jako ujmę można wywnioskować z kontekstu w jakim użyłeś tego czytania. Nic na to nie poradzę, że tak to napisałeś, choć być może nawet tak nie chciałeś. Człowiek od samego czytania czegokolwiek w ogóle nie staje się mądry. Musi jeszcze myśleć nad tym co przeczytał, a chęć do analizy treści zależy tylko od czytelnika i jego zaangażowania o...
"Moim zdaniem to nie jest fantastyka. Zauważ, że gdyby nie smoki, to żadnych elementów fantastycznych by tam nie było." Ależ tak naprawdę ten świat jest przesiąknięty magią. Magia ma wiele wspólnego tutaj z religią. Przenikają się. A religie są 3 dominujące, z czego 2 są bardzo magiczne: R'hllor (Czerwona Kapłanka uprawia magię) i starzy bogowie (czar-drzewa). Daenerys przeżywa magiczny incydent podczas swoich wędrówek, Arya jest w domu czerni i ...
Godzinkę temu skończyłam czytać 60-tą. Cieszę się bardzo tym wynikiem :-)
W ostatni dzień roku 2012... gdy już nie spodziewałam się absolutnie żadnych prezentów, listonosz przyniósł czerwoną paczuszkę od Mikołaja z Tychów z książką Płomień Meksyku Bardzo, ale to BAAARDZO dziękuję Ci Mikołaju za ten nieoczekiwany prezent!!! Tym bardziej, że książki nie było w moim schowku!!! ;-) Nawet nie wiedziałam o jej istnieniu. Myślę, że Mikołaj zadał sobie trud przeglądnięcia ocenianych przeze mnie książek i wybrał coś, co z pew...
Nie chciałabym Cię jakoś zniechęcać mocno. Mojemu chłopakowi się bardzo podobała. Nie był zachwycony, ale czytał z przyjemnością, a nie jest wielkim fanem fantastyki. Spróbować trzeba- choćby po to żeby zobaczyć czy się lubi :) Ale może nie kupować tylko pożyczyć, bo ja kupiłam (na szczęście używaną na allegro) i szybko się pozbyłam ;)
O! Dziękuję za informację- chyba sprawdzę te "Dziewczyny z Szanghaju" w roku 2013 ;)
Moim zdaniem to nie jest fantastyka. Zauważ, że gdyby nie smoki, to żadnych elementów fantastycznych by tam nie było. Jest to natomiast książka o okropnościach wojny, o ludzkich namiętnościach, z wyeksponowaniem tych najgorszych. Jak w tytule - o walce o władzę. Ja do połowy drugiego tomu dojechałam siłą rozpędu, wciąż czekając na własny zachwyt. Potem wyhamowałam i zaczęłam się zastanawiać - po co? I kończyłam już z trudem. Przez trzeci brnę...
Słuchajcie, jako odkrycie roku podam jeszcze Rozważna i romantyczna, którą przeczytała mi Gabriela Kownacka. Jej interpretacja była fantastyczna. Wszystkie postaci czytała z subtelnymi zmianami, tak, że od razu było wiadomo, do kogo należy dana wypowiedź. Czytała pięknym i spokojnym głosem. Gorąco polecam!
W 2012 zaliczyłam kolejne nieudane podejście do twórczości H.P. Lovecrafta. OK, koncepcja świata przedstawionego i Wielkich Przedwiecznych co to mają wrócić i narobić u-uuu niezła, ale sam sposób pisania tego człowieka... sierotowaci bohaterowie, co to łażą po Antarktydzie, a człowiek modli się, żeby ich coś zeżarło, trzydziestu chłopa wariujących na widok BLUŹNIERCZEJ i PLUGAWEJ figurki oraz stężenie w tekście w/w słów budzi we mnie dziką głupaw...
Zdecydowanie warto. Lubię klimat angielski i świat, który już nie istnieje. No i dobry kryminał, rzecz jasna.
Koniec akcji - bo i grudzień się kończy:) Ale styczeń z Christie i wiele innych miesięcy - to mile widziane wyzwanie czytelnicze. Tym bardziej, że warto:)
Moje grudniowe lektury: Róża z Wolskich 5,5 Route 66 nie istnieje 5,5 Świadectwo Judasza 5,0 Nostalgia anioła 5,0 Noc w bibliotece 5,0 Morderstwo w Boże Narodzenie 5,0 Liżąc ostrze 4,5 Obietnice, których trzeba dotrzymać 4,5 Milaczek 4,5 Panny roztropne 4,5 Klub Matek Swatek: Operacja: Londyn 4,0 Kamienica przy Kruczej 3,0 Hanka Bielicka: Umarłam ze śmiechu 3,0
Podpisuję się! Dwa podejścia miałam, za każdym razem dalej niż do początków drugiego tomu czytać nie dałam rady. Nijak mi Martin nie podchodzi, na fali powszechnego zachwytu dziwnie się czuję ze swoim... znudzeniem. Bez urazy dla osób, którym się podoba, pytanie dla tych, którzy lubią fantastykę, są zaprawieni w czytaniu "trudniejszych" tekstów, nie mają nic przeciwko powieściom dłuższym/wielotomowym i czują się z tą serią jak ja: co jest nie tak...
Tuż przed sylwestrem Jenna przyjeżdża na kilka dni do rodzinnego Riverbend, z którego przed laty uciekła do Nowego Jorku. Ma tam zorganizować przyjęcie urodzinowe dla jednej z mieszkanek. Liczy, że dzięki temu zleceniu odbuduje swą upadającą firmę. Sytuacja się jednak komplikuje. Powrót do domu oznacza konieczność zmierzenia się z przykrymi wspomnieniami, a także ze Stocktonem, miłością z dawnych lat... [Harlequin, 2012]
Ja też się przyłączam, ostatnim rzutem na taśmę przeczytałam "Dziesięciu Murzynków". Ale czy to już koniec akcji? Sądząc po opisie, raczej tak. Ale ja sobie ją prywatnie pozwolę przedłużyć na styczeń. Co najmniej.
Chciałabym się zapisać na następne spotkanie katowickie. :)
180 i bardzo się cieszę, bo to najwięcej od kilku lat. :)
Piszę ku potomności: sprzedaż też jest możliwa. :)
"Książka-przyjaciel" - jestem zachwycona kategorią.
Przeczytane w grudniu: 1.Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna (5) 2.Osobowość ćmy (5) 3.Festung Breslau (3) 4.Lilka (4,5) 5.Listy miłości (4,5) 6.Irena (3,5) 7.Przeklęte, zaklęte (4,5) 8.Morderstwo w Orient Expresie (4)
coś około 154. Było też kilka takich, które czytałam po raz drugi, a więc nie ma w ocenach. Powiedzmy 160
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)