Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Saturn z krasnoludkami do schowka!
W lutym: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 - 4,0 - mogłoby być krócej. Są partie, które niemiłosiernie się ciągną, co i tak nie zmienia faktu, że cała seria jest na tyle dobra, by nie pozbywać się jej z półki na rzecz wrzucenia w Kindle'a ;) Emma - 4,0 - mój pierwszy audiobook. Jak nie przepadam za Dereszowską - aktorką, tak jako lektorka bardzo mi się uwidziała. Motyl - 4,0 - nie będę się rozpisywała,pozwolę sobie tylko odesłać do recenzji Ann RK :...
Ch.Link "Obserwator" (4) J.Iwaszkiewicz "Dzienniki 1911 - 1955" (5) K.Eriksson "Księżniczka Burundi" (2,5) R.-P.Droit "51 zabaw (z) rzeczami: Doświadczanie rzeczywistości" (4,5) S.Fleszarowa-Muskat "Lato nagich dziewcząt" (4) Z.Kucówna "Szara godzina" (3) M.Witkiewicz "Opowieść niewiernej" (2,5) S.Abbott "Jutrzejsza miłość" (3) J.Davis "Kto to mówi?" (4) B.Hoffman "Lato w Savannah" (4,5) J.Briskin "Dzieci Kaliforni" (3) J.Briskin "Tamt...
Można się jeszcze wpisać na listę?:)
Mam całkiem ładne połączenie z Mysłowicami, ale jeśli nikt się nie dopisze to ja jestem chętna. Pomęczę Martkowską żeby się wypowiedziała :)
Dziś właśnie skończyłam czytać książkę, o której piszesz. Również zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie - to taki rodzaj literatury, który bardzo trudno ocenić. Nie wiem, czy w ogóle powinno się ją oceniać. No bo co wypunktować? Jak bardzo dramatyczna była ta historia? Na ile wiarygodne było zakończenie, a na ile zachowanie starszej córki Alice? Co my, zdrowi, możemy wiedzieć na ten temat?
Jednak będę :D Czy będziesz mogła wziąć ode mnie książkę? Będziesz miała bagaż?
Luty 2013: 1. Robert Katee - "Szczęśliwa zamiana" (5,5) 2. Garcia Kami, Stohl Margaret - "Piękne istoty " (4,5) 3. Walker Natasha - "Tajemnice Emmy: Początki" (5) 4. Reynard Sylvain - "Piekło Gabriela" (6) 5. Jackson Vina (pseud.) - "Osiemdziesiąt dni czerwonych" (5,5) 6. Lewis Jennifer - "Żona za milion dolarów" (4,5) 7. York Rebecca - "Niebezpieczna gra" (5,5) 8. Graham Lynne - "Podróż do Grecji" (5) 9. Po raz kolejny: Christie Agatha...
Uda mi się dotrzeć bezpośrednio na miejsce, nie trzeba :)
"Życie to imprezowanie i choć impreza kończy się kacem, to kac kończy się gotowością do kolejnej imprezy." Debiut Marcina Piędla zaintrygował mnie kontrowersyjnym tytułem, okładką i przede wszystkim opisem fabuły. Po lekturze opowiadania "Rozmazany makijaż" poznałam dość lekki styl młodego autora. Nie ukrywam, że moje oczekiwania postawiły wysoką poprzeczkę ze względu na temat książki, nawiązujący do współczesnych obyczajów ludzi wkraczaj...
Ja też poproszę o dopisanie. Chciałabym być. Nie wiem tylko, czy będę sama czy z potomkiem ;).Termin mi obojętny.
Jeske-Choińskeigo czytałam Tiara i korona: Powieść historyczna z czasów Grzegorza VII - bardzo rzetelna, przyzwoita proza, bez szału, ale uważam, że warto.
Rec. Iwona Partyka Ocena: 4/6 Oficerowie i konie Piotra Jaźwińskiego to nie tylko znakomita pozycja dla wszystkich miłośników polskiej historii, pragnących poznać ciekawy świat dwudziestolecia międzywojennego, ale również wspaniałe kompendium wiedzy dla tych, którzy interesują się rolą koni w historii oręża polskiego. I chyba właśnie takim czytelnikom książka ta sprawi najwięcej przyjemności. Oprócz wielu anegdot czytelnik odnajdz...
Mnie na razie te szczególiki rozczulają. Wizja antykwariuszy żydowskich, którzy nie umieją czytać w ogóle albo nie znają polskiego - niesamowita i właściwie nie do pojęcia prawie.
My nie jesteśmy pewni jeszcze, ale rozważamy przyjazd.
Znalazłam odpowiednie słowo: ona jest sucha, emocjonalnie sucha. Dla mnie, oczywiście. :)
Madzi bardzo zależy, by jej śliczna, trójkolorowa kotka miała jak najlepszy dom. Niebawem kotka jest już wystarczająco duża, by wychodzić na dwór. Kotka nie wie jednak, że dwa duże kocury sąsiadów uważają ogród za swoje terytorium. Oba koty robią wszystko, żeby ją przepłoszyć. Wkrótce biedna kotka jest zbyt przerażona, by w ogóle wychodzić, i większość czasu spędza w ukryciu. [Zielona Sowa, 2013]
Rec. Marta Gulińska Ocena: 4,5/6 Publikacji czerpiących ze skarbnicy słowiańskiej kultury, historii i wiary jest w księgarniach tyle, co kot napłakał. Gdy z wielkim hukiem na rynku wydawniczym pojawiła się książka Bohatyr. Żelazny kostur trudno było się oprzeć pokusie sięgnięcia po nią. Z opisu zawartego na okładce wywnioskować można, że dzieło to jest wręcz wybitne. Zachwycać ma nas mroczna fantastyka, wczesnośredniowieczna Ruś, st...
Przeczytałem trzeci tom po angielsku. Porażka jak stąd do Glasgow. Osiemset stron, a gdzieś dopiero przy sześćsetnej coś się zaczyna dziać. Jedyne, co mi się podobało, to końcówka: Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Nie, nie będzie gorzej, będzie tak samo lub lepiej. Ja obniżyłam ocenę z uwagi na zupełny brak czegoś, co nawałabym prywatnością. Na przykład dopiero na przedostatniej stronie dowiedziałam się, że autor miał żonę. Ta książka to kopalnia wiadomości merytorycznych i smakowitych szczególików, ale po jakimś czasie poczułam się - zmęczona? rozczarowana? znużona? - brakiem prywatności właśnie, brakiem emocji. Może kiedyś wspomnienia pisało się właśnie ...
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 4/6 Debiuty literackie są jak bombonierki – nigdy do końca nie wiadomo, jaki smak kryje się w ich wnętrzu. Zapewnienia wydawców o odkrytych talentach polskiej literatury można wsadzić między bajki, dopóki na własnej skórze nie przekonamy się z czym mamy do czynienia. A miało być tak świetnie można zaliczyć do debiutów jak najbardziej udanych. Jest to opowieść o Tomku Bromskim, który znalazł się na ost...
"Hobbit" J.R.R. Tolkiena to jedna z najpopularniejszych i najbardziej ulubionych książek XX wieku, kochana zarówno przez młodych, jak i dorosłych czytelników. Corey Olsen napisał zaś zabawny i wnikliwy przewodnik, pomyślany tak, by szerokiej publiczności zaproponować nowe, całościowe i oryginalne odczytanie tego wspaniałego dzieła. Prowadzi nas w głąb tekstu, by odkryć jego tajemnice i czytelnicze rozkosze. Zabiera nas w pełną przygód podróż p...
Jak to czasem dobrze wejsc na biblionetke :) Grafik mam w pracy mocno elastyczny, inne przeszkody raczej szczesliwie pokonane, wiec w tym roku przyjezdzam. I nawet nie mialam planow na wrzesien ;)
Rec. Ewa Popielarz Ocena: 5/6 Jeśli Twoje dziecko jest już znudzone ciągłym oglądaniem w książeczkach z obrazkami popularnych zwierząt, jak kot, pies, krowa czy konie, czas dać mu do ręki coś bardziej egzotycznego. Dzięki serii książek z logo Animal Planet najmłodsi czytelnicy będą mogli zanurzyć się w świat oceanu, groźnych zwierząt, maleńkich owadów, a także poznać faunę afrykańską. Zwierzęta Afryki to niezwykle barwna i sprytn...
"Myślę, że dużo osób się "łapie" na to co on pisze dlatego, że jest to tak inne od tego co wiemy. I może po prostu łatwiej jest wierzyć, że wyszlibyśmy mnie poranieni." No, cóż, ja się złapałam :) Może dlatego, że mieszkam w kraju, który wyszedł minimalnie poraniony z II wojny światowej. I zawsze próbował utrzymywać pokój za wszelką cenę, nigdy nie organizując powstań, nie próbując bronić honoru za cenę utraty państwowości. I oddawał kolejne g...
Trochę przypadkiem luty stał się miesiącem książek przypadkowych - tzn. nikt mi nie polecał, mało o książce słyszałam, ale napatoczyła się, to ją łyknęłam. A skutki były różnorakie, ale ciekawe. Muszę sobie robić częściej takie przypadkowe miesiące. Lala (5) - audiobook. I polecam w takiej formie, bo to książka gawędziarska, którą chyba lepiej się słucha niż czyta. Zwłaszcza, że autor ma miły głos. Pewnego razu… (2) - o rany... jak ja nie c...
Krótką historię też już chyba z pół roku czytam. Masz rację, tego nie da się czytać ciurkiem. Ostatnio w ogóle trafiam na takie książki, które trzeba czytać powoli, po parę stron dziennie. Cieszę się dobrą oceną dla Rymkiewicza. Dobrze pisze. Ja teraz zęby sobie ostrzę na Samuela Zborowskiego. Polecam Wieszanie, świetne jest.
Moje lutowe lektury: 1 Siedem szklanek - powtórka - zmiana oceny z 4+ na 5+ 2 Zima Muminków - powtórka - akcja "Spotkajmy się u Muminków. Zmiana oceny z 5 na 5+, jest recenzja 3 Czego nie słyszał Arne Hilmen - 3+ 4 Saturn: Czarne obrazy z życia mężczyzn z rodziny Goya - 5+ - Dehnel jak zwykle niezawodny! 5 Niosłem Ci kanapeczkę: Wybór próz poetyckich (1999-2008) - 5 6 Krasnoludki nie przyjdą - 5 7 Kosowo - 4 8 Królewicz Śnieżek: Baśni...
Lukrecjusz zrobi się popularny?
Ja Michalskiego czytam właśnie. Jestem wciąż we wspomnieniach żydowskich antykwariuszy. Podoba mi się znaczniej bardziej, niż na 4. Dalej będzie gorzej?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)