Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Czy trudności interpretacyjne nierelatywistycznej mechaniki kwantowej są zagadnieniami, które już dawno przestały być aktualne, czy zawierają jednak pewien twórczy potencjał? Czy istnieje związek między nimi a stanowiskami filozoficznymi, przyjmowanymi przez naukowców? A może konfrontacja trudności z tradycyjnymi pytaniami filozoficznymi da szansę na wypracowanie zupełnie nowych teoretycznych narzędzi badawczych, tak potrzebnych współczesnej fiz...
Aldebaran - 4,5 Zawołajcie położną - 5 (Trochę zawyżyłem ocenę, ze względu na serial, który jest jednak lepszy od pierwowzoru.) Długa wojna - 4 Nomen Omen - 4,5 (Nie cuda, ale na szczęście nie jest zbiorem gagów, jak Dożywocie) Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - 3,5 (Z początku było zabawnie i intrygująco, a potem skisło. Spotkanie z dyktatorem, parę lat nudy, spotkanie z dyktatorem, parę lat nudy i tak w kółko przez cały wiek.)...
"LUDZIE I MIEJSCA" to podróż w czasie i w przestrzeni w towarzystwie Szewacha Weissa – "ambasadora Izraela w Polsce i Polski w Izraelu". Autor opowiada o spotkaniach z ludźmi, często żyjącymi na pograniczu kultury polsko-żydowskiej, odkrywa przed nami miejsca, w których teraźniejszość nie pozwala zapomnieć o przeszłości, oprowadza po miasteczkach pełnych żydowskiej architektury, pozwala smakować dania żydowskie i dania polskiej kuchni: "pierogi i...
Dlaczego wędrujemy? Co wyzwalają w nas podróże? Czym jest radość odkrywania śladów ludzi, którzy dawno odeszli? Książka jest zbiorem reportaży z podróży do wielu niezwykłych i fascynujących miejsc świata, bliskich i dalekich, ważnych dla kształtowania się naszej świadomości, kultury, dziejów, religii. To zapis wrażeń, zapachów, kolorów, wspomnień związanych z miejscem, czasem, człowiekiem... Wszystkie te opowieści są "wewnętrznym" świadectwem uro...
Książka poniekąd kucharska (3) Domofon (4) Mój Znak: O noblistach, kabaretach, przyjaźniach, książkach, kobietach (5) Mały słownik wyrazów kocich i kociojęzycznych (5,5) Rodzina (5) Zamknięte drzwi (5) Broad Peak: Niebo i piekło (5,5) Długi film o miłości: Powrót na Broad Peak (5,5)
Lipiec Niziny (5) Dieta Miłośniczek Czekolady (3,5) 44 Scotland Street (3,5) Recepta na miłość (4) Dyktanda czyli... W jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia - dziś Michała - uczył pisać bez błędów (5) Przystanek Szczęście (3) Legenda żeglarska (4) "Komedia z pomyłek" Sienkiewicz Henryk (1846-1916) (5) Dzisiaj powinnam skończyć: Słonie mają dobrą pamięć
Zapraszam!
To masz tak jak ja - bardzo lubię jego książki "psychologiczne" i wątek metafizyczny w ogóle mi nie przeszkadza. Ale nie cierpię się bać! "Grę Geralda" czytałaś? Tam nie ma nawet śladu metafizyki. Rewelacja!
Kupować. To najprostsza odpowiedź :) Zwłaszcza jeśli podobał Ci się Król szczurów Podobnie jak Ty sagę azjatycką zaczynałam od Króla Szczurów. Najbardziej zakochałam się w Tai-Pan: Powieść o Hongkongu Ale Shogunowi też nie mogę nic zarzucić. To wspaniała książka, raczej opis kultury niż walk, opis intryg politycznych niż skomplikowanych układów politycznych, opis tolerancji i jej braku. Na pewno nie jest to romans, chociaż wątki miłosne się poj...
No to ja zawaliłam... Pogubiłam się w tej liście, a Incrusta nie odpowiadała i przesłałam książkę do właścicielki. Przepraszam :(
Erle Stanley Gardner (ur. 17 lipca 1889 w Malden, zm. 11 marca 1970 w Tescumeli) zadedykował tę książkę Johnowi Pilcherowi, wieloletniemu przyjacielowi oraz pionierowi w dziedzinie patologii sądowej. Obaj przez wiele lat byli członkami Amerykańskiej Akademii Nauk Sądowych. W latach trzydziestych XX wieku, kiedy dzieje się akcja książki, John Pilcher był jedynym lekarzem sądowym w południowym Teksasie. Zazwyczaj to sędzia pokoju działał jako ko...
Oto w Polsce powstaje nowy program, który ma przyciągnąć przed mały ekran miliony widzów. To nawiązujące do "Dekameronu" Boccaccia reality show z podtekstami erotycznymi. Zamknięci na dziesięć dni w tytułowym Domu wzajemnych rozkoszy ludzie mają za zadanie rozbudzać zmysły oglądających pikantnymi opowieściami. Kto nie poruszy widzów – odpada na drodze SMS-owego głosowania. Reżyser i producent zacierają ręce, prowadzący (o wdzięcznych pseudonimach...
Moim zdaniem bardzo pasowało tu będzie Wybrałam życie: Aborcja to nie jest powód do dumy - wbrew tytułowi, są to głównie opowieści kobiet, które doświadczają trudnego macierzyństwa, ale wprost heroicznie i wzruszająco kochają swe dzieci :) Albo Żona mormona: Druga z dziesięciu żon, matka trzynaściorga dzieci masz naprawdę "mocarną gromadkę"! ;)
"Pamiętnik Stefano" przenosi cię o sto lat wstecz i odkrywa początek historii miłosnego trójkąta. Wygnani z rodzinnego Mystic Falls Stefano i Damon przybyli do Europy, by zacząć wszystko od nowa. Lecz potężny i przebiegły wampir ma wobec nich inne plany. Najpierw zburzył spokojną egzystencję Stefano, a teraz kieruje na Damona podejrzenia o najstraszliwsze morderstwa, jakie kiedykolwiek oglądał Londyn. Zjednoczeni we wspólnej walce bracia od...
Dla mnie OK :)
Ksiazka jest u mnie. To znaczy nie do konca bo nikt sie nie zglaszal i pozwolilam sobie pozyczyc ja mojej siostrze. Mam nadzieje, ze wlascicielka sie nie pogniewa. Jesli ksiazka do mnie wroci to wysle zapytanie o adres. Ok?
"Księżyc sprzed trzydziestu lat już dawno zaszedł, a ludzie, którzy żyli w tamtych czasach, zeszli już z tego świata. Ale historia sprzed trzydziestu lat nie doczekała się zakończenia – ona wciąż trwa"[1]. W tym krótkim fragmencie autorka odkrywa przed czytelnikiem istotę swojej prozy, nostalgicznej i nieuchwytnej jak blask księżyca sprzed wielu lat, nie oderwanej jednak od rzeczywistości, lecz wpisanej w życie, otwartej, czekającej na dopowie...
Breitling, Cartier, Omega, Patek Philippe, Rolex, Tissot – nazwy, które wzbudzają pożądanie, są symbolem prestiżu, jakości i życia glamour. Ta ekskluzywna książka wprowadza czytelnika w świat najsłynniejszych zegarków. Ukazuje historię zegarmistrzostwa od lat 20. XX w. po współczesność. Prezentuje najbardziej cenione marki. Zachwyca zdjęciami, zwłaszcza tych wyjątkowych, często wysadzanych kamieniami szlachetnymi, zdobionych grawerunkami, najbard...
Album prezentuje bogaty zbiór złota, biżuterii i klejnotów wykonanych od wczesnych wieków średnich po XIX w., nie tylko tych najcenniejszych, będących chlubą polskich skarbców królewskich, lecz także tych stanowiących ozdobę domów arystokratycznych, szlacheckich i bogatego mieszczaństwa. Ważne miejsce w tej kolekcji zajmują dewocjonalia i biżuteria patriotyczna. Znakomitym fotografiom Michała Grychowskiego towarzyszy komentarz znawców przedmiotu ...
Autor przedstawia nam obraz codziennego życia w koszarach i na placach ćwiczeń. Poznajemy wymogi dyscypliny twardej, często brutalnej i bezwzględnej, która eliminuje jednostki słabe fizycznie i psychicznie, tworzy żołnierza twardego, gotowego do wykonania każdego zadania, dyscypliny, która też spaja i cementuje ludzi w jeden sprawny twór - Legię Cudzoziemską. Wspominając początki swojej służby w Legii, zwraca uwagę na olbrzymi problem żołnierz...
"[...] To wojna na pustyni! [...] karabiny maszynowe, samoloty, które unoszą się nad pustynią, rzucając informacje o pozycjach Arabów, zabierając - zbyt rzadko - rannych do szpitala. O ile zdołają zabrać. Bo częściej ranny ginie okrutną śmiercią, dostawszy się w ręce wroga, albo - z litości - dobijają go koledzy. Jeńców się tam nie chowa ani z jednej, ani z drugiej strony. Półżywych - bywa - zakopuje się z żywymi, tak że widać, jak piasek się rus...
Zgadzam się. Chociaż dla mnie osobiście pierwsza część nie była powalająca ale jako romans ciekawa. Druga część już mnie zawiodła a trzecią przebrnęłam tylko żeby dowiedzieć się co będzie na końcu. Męka straszna, przegadana, przesłodzona, bohaterowie nazbyt wyidealizowani. Męczyłam "Ogród letni" bardzo długo i więcej po tę autorkę nie sięgnę. Dziękuję, postoję!
Po tak zwaną lżejszą literaturę kobiecą sięgam raczej rzadko, ale mój zwyczaj podczytywania książek przeznaczonych na prezenty dla członków rodziny sprawia, że od czasu do czasu mimo woli w zestawie lektur znajdzie się coś takiego. Na przykład "Szkodliwy pakiet cnót", który zaskoczył mnie całkiem pozytywnie: nie zmęczył, nie znudził i co najważniejsze, nie raził nieporadnością językową. W powieści splatają się losy kilku młodych kobiet, z któr...
Album rodzinny Opowieść o silnej i odważnej kobiecie, która nade wszystko kochała swoją gromadkę dzieci.
Mało kto wie, że Ewa Ostrowska - autorka mocnych i kontrowersyjnych powieści - debiutowała zbiorem reportaży "Tort urodzinowy". Zresztą nie ma się co dziwić - to książeczka dziś już właściwie niedostępna, biały kruk. Zapomniano o niej, a jednocześnie w niepamięć odeszły opisane historie. A przecież literaturę faktu tworzy się po to, żeby pamiętać o tym, co zdarzyło naprawdę i nie stanowi wymysłu autora. O ludziach z krwi i kości, o wyraźnie naszk...
Kochająca i wielodzietna? Mamuśka
Nie, nie czytałam. Mam parę książek Kinga własnych, stojących grzecznie w kolejce, ale tej akurat nie. Ja, podobnie jak ktoś, kto pisał powyżej, nie przepadam za horrorami, a już zupełnie nie za takimi z siłami nadprzyrodzonymi czy innymi duchami, lubię za to jego książki "mocne" psychologicznie. Mam na myśli np. "Dolores C." I takich raczej będę szukać.
Podchodziłam do tej książki już kilka razy, ale w końcu udało mi się ją skończyć. Właściwie to nie było warto. Główna bohaterka jest wieczną niezdarą i przykładową tępą blondynką, która co parę stron pakuje się w kolejne kłopoty. Zdecydowanie nie lubię typu "słodka idiotka" i nie wiem co w niej widział Sam. Natomiast pewne epitety kierowane pod jej adresem również były grubą przesadą autorki!
Wakacje i większa ilość wolnego czasu oznacza większą liczbę przeczytanych książek, w tym więcej Agathy Christie. W lipcu były to: Zakończeniem jest śmierć - ocena 4,5; pomysł umieszczenia akcji w starożytnym Egipcie ciekawy. Karty na stół - ocena 4; obejrzałam też ekranizację tej książki, ale okazało się, że film dość luźno trzymał się wersji oryginalnej... N czy M? - ocena 5; wątek szpiegowski skonstruowany bardzo pomysłowo. Rosemar...
"Czasem, niezwykle rzadko, na naszej drodze pojawiają się ludzie, zdarzenia, takie zdania czy słowa, które zmieniają nasze życie, są niczym nowe światło – prawdziwe, nieodbite". Decydując się na przeczytanie książki Elżbiety Wichrowskiej, kompletnie nie wiedziałam czego mogę się po niej spodziewać. Uczucie ciekawości i swoistego niedosytu towarzyszące mi podczas jej lektury, nie opuściło mnie do ostatniej strony. Do tej pory, moje ambiwalentne...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)