Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak nie przepadam na beletrystyką, to zainteresowałś mnie i Cyceronem, i Ostatnimi Rzymianami. Nie znam Jeske-Choińskiego, ale widzę, że książek napisał całe mnóstwo. Jak Strumph-Wojtkiewicz?
W lutym przeczytane: Saga rodu Forsyte'ów- tom 2 i 3 Śnieżne anioły (4) Szare śniegi Syberii (5) Kłamczucha (4,5) Brzeg (4,5) Gwiazda Mórz: Pożegnanie starej Irlandii (5,5) Akademia pana Kleksa (3,5)
"Tak, żaden z tych krajów nie walczył na dwa fronty, bo żaden z nich nie musiał." No, właśnie, o to chodzi, że tak samo i Polska mogła "nie musieć". A że taka możliwość istniała, próbuje udowodnić autor tej książki. Tak, tak, najlepiej ją przeczytaj, to ewentualnie potem podyskutujemy :) Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie moim komentarzem.
Piątkowy miesiąc :) Kamienny anioł (5) Matryca Energetyczna: Innowacyjne uzdrawianie (5,5) Geografia szczęścia (5) Wiek cudów (5) Moja szyja mi się nie podoba (4,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (5) Moment niedźwiedzia (5)
Moge sprobowac, ale nie moge obiecac jak widac:) Mam ograniczony dostep do polskich znakow. Spora czesc mojego biblionetkowania odbywa sie w przerwach w pracy i niestety nie dysponuje tam polska klawiatura, a informatycy nie zainstaluja mi jej na potrzeby internetowego portalu ksiazkowego, obawiam sie. O ile pamietam nie lamie regulaminu. Powiedziane jest wyraznie, ze w dyskusjach na forum polskie znaki nie sa wymagane. Przykro mi jesli to utrudn...
Stwierdziłam, że za dużo mi tego zalega. Sprzedam, więc za okazyjną cenę lub wymienię: - cały cykl Lilianny Fabisińskiej "Bezsennik" - dużo książek Meg Cabot - pierwsze 5 części "Pamiętników księżniczki", "Poszła na całość", "Dzięwiąty klucz" "Top modelka" obie części - Rusie Rouston - 2 części "Co za tydzień!" - Ewa Nowak, "Krzywe 10", "Lawenda w chodakach" i jej jeszcze 5 innych książek z tej serii - Sue Townswed "Sekretny dziennik Adriana...
Wstyd się przyznać, ale przeczytałem tylko 2 książki ( z braku czasu) Pułapka na myszy [1992] 4 - lekki kryminał na nudny wieczór, jak na Christie to nie rewelacja, ale jest ok:) Ziarna kawy 3 - książka streszcza jeden z dni z życia staruszki - wyłuszcza jej problemy, pokazuje jej perypetie :)
Opium w rosole - 5,5 Lew, czarownica i stara szafa - 5 Srebrne krzesło - 5 Koń i jego chłopiec - 4,5 Ostatnia bitwa - 5 Słonie mają dobrą pamięć - 5 Boczne drogi - 5 Większy kawałek świata - 5 Jesień cudów - 5 W naszym domu - 6 Niewinny - 3,5
Dalszy ciąg walki o powrót do czytania. Założenie było takie, by podwoić styczeń. Udało się i był to dobry miesiąc. Gnój - 4 - Książka kreowana na dużo mocniejszą niż jest w rzeczywistości. Zawiodła moje oczekiwania. I ten styl...którego zdzierżyć nie mogłem. Mimo to czytało się szybko i lekko a nawet przyjemnie. Triumf owiec: Thriller a zarazem komedia filozoficzna - 4,5 - Lepsza, ciekawsza i zabawniejsza od pierwszej części. Czysta rozry...
Mój zakatarzony umysł w ostatnim czasie potrzebował jakiejś lekkiej, łatwej i przyjemnej – na przykład, sensacyjnej – lektury celem rozrywki. Najbliżej w zasięgu kończyn górnych była „Przysięga”, już od dłuższego czasu zalegająca na półce. Ostrzegę od razu, zanim dobrniecie do końca recenzji: nie był to najlepszy wybór, a poniżej zdradzam kilka istotnych szczegółów. Zapowiadało się na przyzwoity horror: w górskich ostępach ginie fotograf, rozs...
Muzyka jest jakby wszechobecna w "Siedmiu...", a czy tego typu utwory są Ci bardzo bliskie czy na co dzień słuchasz zupełnie czegoś innego?
O raju, ten znów przeprasza, tak, jakby był czemuś winien, choć nie jest... Miły Otoo, pomyśl o tym tak: jak ja (albo ktokolwiek w tej sytuacji) reaguję, czym reaguję na Twe przepraszanie, skoro to znak poczucia winy, którego pośrednią przyczyną są moje do Ciebie listy? (w sensie: że gdyby listów tych nie było wcale, nie byłoby powodu do Twych przeprosin). Co do jasności - niejasności hasła "nie daję rady": Ty to też znasz, wiesz, bo tak samo...
1. Alicja w Krainie Czarów (4+) 2. W Dolinie Muminków (5+) 3. Pamiętniki Tatusia Muminka (5+) 4. Lato Muminków (5) 5. Sherlock Holmes: Biografia nieautoryzowana (4) 6. Dolina Trwogi (4+) 7. Zima Muminków (6) 8. Pożegnalny ukłon (5) 9. Siedem szklanek (5) 10. Klara (3) 11. Samotność (4+) 12. Chłopiec z latawcem (4+) 13. Kwietniowa czarownica (5) 14. Gladiole (3) 15. Zanim zasnę (4) 16. Powrót Sherlocka Holmesa (5+)
Witam serdecznie, po odejściu Babci, odziedziczyłam mnóstwo książek. Wiele z nich to pozycje katolickie. Chętnie oddam, za zwrot kosztów przesyłki, następujące tytuły: Mistyczne Miasto Boże czyli Żywot Matki Boskiej Misyjny trud Fatima, Rosja i Jan Paweł II Szatan jest ich Bogiem: Encykliki papieskie i wolnomularstwo Jezus żyje Miłość nigdy nie ustaje Jeśli ktoś jest zainteresowany, proszę o pw.
No, ba! Zachwyt, który się podziela łączy! A jak ktoś jeszcze potrafi go wdzięcznie opisać to można mu sporo wybaczyć. Przeważnie, bo do np. do pana Thomasa Lawrenca jakoś nie mogę się przekonać.
Kolejny miesiąc włóczenia się z Muminkami za mną :) byłam W Dolinie Muminków bawiłam się świetnie :P
Tak, żaden z tych krajów nie walczył na dwa fronty, bo żaden z nich nie musiał. Niemcy nie uważały żadnych terytoriów Słowacji czy Węgier za swoje, sytuacje Polski można bardziej porównać do sytuacji Rumunii, w sensie że była zagrożona ze wszystkich stron. Rumunia, najpierw przez pakt Ribbentrop-Mołotow straciła Mołdawię, a potem w wyniku sojuszniczego niemieckiego arbitrażu część terytorium na rzecz Węgier i Bułgarii, a później musiała wziąć...
Ewa Ferenc - autorka licznych opowiadań, artykułów i trzech książek. W 1988 roku ukazał się zbiór esejów jej pióra "Rok kościelny a polskie tradycje" (Księgarnia św. Wojciecha, Poznań), gdzie przedstawiła wzajemne przenikanie się religii i kultury ludowej. Utworem beletrystycznym jest "Największa łaska" - powieść oparta na wydarzeniach ewangelicznych i doświadczeniach macierzyńskich autorki (Gorzów, 1991). Trzecia książka - "Z orłem pokoju" - zro...
Małe narody Europy – 5,0 - dość ciekawie przedstawione systematyzacja narodów, ale napisana jakoś tak, że... no niby ciekawe, no fajne, ale czytałam po dziesięć stron na godzinę. Cichy Don – 5,5 Rewelacja. Chcę jeszcze. W kolejce - film. I chętnie poczytałabym coś jeszcze o Kozakach, ale NIE Komudę. Królowa Margot – 4,0 Czemu wszyscy ciągle mówili: A! E! O! Aelita – 4,0 Budziła uśmiech politowania, dopóki nie przypomniałam sobie, w ja...
Przeczytane: Morderstwo w Orient Expresie - 5,5 Gobi - 5 Performens - 4 Pod ostrzałem - 4 Zimna Góra - 5 W trakcie: Kolumbowie: Rocznik 20 Roman (z półki)
Też się trochę boję powtórek, ale tę Rudnicką wspominam z sentymentem, mimo peanów na cześć jedynie słusznego ustroju. :-)
Mała prośba: Mogłabyś używać polskich znaków w wypowiedziach?
Luty krótki, ale intensywny :-) 13. Trafny wybór (Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy)) 14. Żyj i pozwól umrzeć (Fleming Ian) 15. Katarzyna Wielka: Gra o władzę (Stachniak Ewa) 16. Złodziej kanapek (Camilleri Andrea) 17. Głos skrzypiec (Camilleri Andrea) 18. Długi weekend (Talko Leszek K. (pseud. Hagen Wiktor)) 19. Podróże z moją kotką (Ziółkowska-Boehm Aleksandra) 20. Świat według psa (S...
Zacznę od książki której nie ma w katalogu: 'Wierzenia prasłowian' Jakuba Zieliny - ależ rozczarowanie :( chciałam się dowiedzieć czegoś o wierzeniach, obrzędach... wszystko jest poplątane, zupełnie niezrozumiały język... książka moim zdaniem przeciętna :( a tyle po niej się spodziewałam :( Skończyłam sagę o Świecie Czarownic :) Gryf w chwale lepsza Tkaczka pieśni bardzo dobra Gniazdo gryfa dobra Port Umarłych Statków dobra Morska Twierd...
A ilu osobowe są pokoje? Możemy się już rozlokowywać wirtualnie?
Może jeszcze troszeczkę poczekać? Wiem, że są osoby, które potrzebowałyby jeszcze odrobinę czasu na decyzję...
Anno, napiszę PW. Na Rudnickiej trochę się zawiodłam. Inaczej pamiętałam jej powieści, które okazały się nieco zbyt jednowymiarowe. "Chłopcy ze Starówki" jeszcze najlepiej się bronili, może dlatego, że nie spodziewałam się po nich fajerwerków (ostatnio siedzę głównie w starożytności i tam szukam perełek).
To jeszcze zanotuj sobie Świetna i najświetniejsza i Selene, córka Kleopatry. O Egipcie i Rzymie, I w. p.n.e., ewentualnie trochę II w. p.n.e., nie pamiętam dokładnie. Obie czytałam, a jak sobie odświeżę to pewnie coś skrobnę na temat. Jeśli chcesz coś jeszcze innego (no może trochę z perspektywy Grecji) to sięgnij po Asklepios. Pisałam o niej na blogu.
Nie, no przecież wiadomo, że Finlandia nie leży tam gdzie Polska i ma inne granice. Porównanie dotyczyło sojuszu fińsko-niemieckiego i wspólnej walki ze śmiertelnym wrogiem, jakim była dla Finlandii Rosja Sowiecka. A potem, jak nadszedł odpowiedni czas, z tego sojuszu się wycofanie. Zwróć uwagę, że ŻADEN z europejskich krajów, któremu bezpośrednio zagrażały zarówno Niemcy jak i ZSRR, nie zdecydował się wtedy na walkę na dwa fronty. Na przykład ...
Czy ja już mogę wstępnie zamknąć listę obecnych i podać ilość uczestników?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)