Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W lipcu przeczytane: "Lekcje francuskiego" P.Mayle "Kosztowne nawyki" P.Mayle "Ostatni bohater" T.Pratchett "Opactwo Northanger" J.Austen "Trudna decyzja panny Pym" J.Tey "Sprawa D.czyli zbrodnia rzekomego włóczęgi" Dickens, Fruttero, Lucentini "Kuzynki" A.Pilipiuk "Zwodniczy punkt" D.Brown "Lokis i inne opowiadania"
Hmmmm... Verdiano... Ja chciałabym bardzo przeczytać "Psia gwiazda - Syriusz, czyli Pełne miłości historyjki o psach". I ja mam jakieś dziwne wrażenie, że będzie mi ją ciężko dostać... Czy ja mogłabym się tak niesmiało uśmiechnąć do Ciebie?
1. Anton Donczew "Czas wyboru" 2. Aleksandra Marinina "Złowroga pętla" 3. Erle Stanley Gardner "Sprawa nerwowej żałobniczki" 4. Tomasz Olszakowski "Pan Samochodzik i... łup barona Ungera" 5. Tomasz Olszakowski "Pan Samochodzik i... zaginiony pociąg" 6. Maria Pruszkowska "Przyślę panu list i klucz" 7. Noah Gordon "Diament Jerozolimski" 8. Mikołaj Gogol "Martwe dusze&...
Ta sama sytuacja u mnie: nowicjuszka, pierwsza awaria i co chwilę sprawdzanie, czy już jest... Myśli różne - może mój komp się psuje (optymistyczna opcja), może B-netka zniknęła na dobre (opcja tragiczna!). W końcu, targana rozpaczą, niepewnością i bezsilnością napisałam maila do Bogny. I ta złota kobieta zaraz mi odpisała, wyjaśniając, co prawdopodobnie się dzieje. :-)))) Wiwat Bogna!!!
Witaj BiblioNETko! Jak dobrze Cię znów widzieć! :)
O! Holmsik! Lubię go chyba :D
W lipcu spełniło się moje marzenie czytelnicze, przeczytałam "Moje drzewko pomarańczowe" a oprócz tego "Nil błękitny"
Ja też nie lubię archaizacji ;)
Ja nazwałabym to RÓŻNORODNOŚCIĄ.. . i to bardzo, bardzo przyjemną. :-)))
Etam... Wcale nie jest pewne czy Jeremiasz lubi to co lubi, częściej kaszle niż lubi, a tak w ogóle to nic nie mówi. Te cechy skurwysyna mnie martwią, bo kilka (9?), wypisz wymaluj, jak z mojego lustra. Tak w ogóle, to Cela jest niepoprawny aż do śmierci, nie przechodzi mu z wiekiem chora satysfkacja ze swych narodzin, a jeszcze na dodatek wykazuje się dziwną skłonnością do perwersyjnego moralizowania, ot co... Polemizowałbym z czekoladkami, wart...
Jeśli dobrze zrozumiałem treść tej wypowiedzi, to Herbert był obligatoryjnie przypisany do nagrody Nobla (czy też nagroda Nobla do niego), a grupa chimerycznych, nieadekwatnych, niezorientowanych koniunkturalistów deprecjonując się w oczach wyznawców Herberta po prostu mu tę nagrodę buchnęła i dała komu innemu. Czy tak?
Stwierdzam, że coraz mniej czytam- brak czasu:( Ostatnio wybieram raczej książki współczesne i nawet dobrze trafiam. Nie przeczytałam niczego, co by mi się zdecydowanie nie podobało:) Lipcowe książki to: Kwiat śniegu i sekretny wachlarz- Lisa See Joe Jones- Anne Lamott Dzikuska- Alex Shakar Szkiełka na piasku- Anita Shreve Penelopiada- Margaret Atwood Cztery pory życia- Fern Michaels Jazz- Toni Morrison Dziewczyny z Portofino- Grażyna P...
"Przybytek Boży" - Samuel Shem, to taki "Paragraf 22" dziejący się w szpitalu. Jest też druga część tej książki, ale zapomniałam tytułu. Dopiszę, jak znajdę. :-)
Andruchowycz wraz ze Stasiukiem przywdziali szaty architektów przestrzeni - z tą jedną jedyną różnicą, że inżynierską kreskę zamienili na przemawiające do ludzkiej wyobraźni słowa. Andruchowycz, z racji swego pochodzenia (ukraińskie korzenie), poprzez mentalność ludzką, która notabene została skonstruowana z wielowiekowych naleciałości hostoryczno-geograficznych osadzających się w ludzkiej świadomości, został uwięziony w posowieckiej rzeczywis...
zazdrosna koleżanka Barbie
"Chemia śmierci" S.Beckett, wtryniona między, skończoną "Szóstą klepkę", a czekającą "Kłamczuchę", bo muszę szybko zwrócić. Misz-masz po prostu. :-))
Lipiec upłynął mi na czytaniu literatury szwedzkiej, głównie Strindberga. August Strindberg - "Spowiedź szaleńca" (6) Lech Sokół - "August Strindberg" (5) August Strindberg - "Ojciec"(dramat w trzech aktach)(4) August Strindberg - "Panna Julia" Dramat naturalistyczny z przedmową autora (5) Per Christian Jersild - "Do cieplejszych krajów" (4 na wyrost) August Strindberg - "Do Damaszku&...
u mnie w lipcu zestawienie wygląda marnie :( "Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey "Świat Zofii" Jostein Gaarder "Hrabia Monte Christo" (wszystkie trzy tomy) Aleksander Dumas (ojciec)
Też zauważyłam powinowactwo naszych lekturowych ścieżek;) Co do porównania "Donosu..." i "Obławy" - pod wieloma względami rzeczywiście książki są podobne - bazują na podobnych materiałach faktograficznych, cechują się dociekliwością badawczą, przedstawiają te same mechanizmy zniewalania, wstrząsają. Różni je - moim zdaniem - sposób przedstawiania: Lasota nie przestaje być historykiem, jest oszczędny w komentarzach, pozbawiony emocji, obiektyw...
"Dziewczyna z pomarańczami" (2) "Romans na receptę" (5) "Julius z Księżycowej Doliny" (4) "Duch" (4) "Lustra strachu" (5) "Zeszyt w czerwonej okładce" (5) "Po prostu Lucynka P." (5) "Postscriptum" (5) "Paw Królowej" (5) "Długa lekcja" (3) "Iga sama i w duecie" (3) "Bogdan" (3) "Historia miłosna" (5) "...
Tak, bo Moll jest ciekawą książką. Jest cieńsza, więc nie ma w niej tej drażniącej rozwlekłości.
"Umierający Europejczycy" K.M Gauss "Tajemnice sag i run" M. Adamus "W Orient-Expressie bez zmian" M. Mills "Wyspa skazańców" D. Lehane "Apacze" L. Carcaterra "Imperium" R. Kapuściński "Wojna futbolowa" R. Kapuściński "Chrystus z karabinem na ramieniu" R. Kapuściński "Szachinszach" R. Kapuściński "Pogrążyć się w mroku" W. Styron "Pia...
"Twarz" - D.Koontz 5 "Złodziejka" - S.Waters 6 "Nie opuszczaj mnie" - K.Ishiguro 5 "Postrzyżyny" - B.Hrabal 5 "Przybytek Boży" - S.Shem 3 "Cień wiatru" - C.R.Zafon 6 "Szósta klepka" - M.Musierowicz 4
Nie czytałam tylko "Romeo zjawi się potem" i "zanim nadejdzie rozstanie". Szczerze mówiąc, dla mnie są to książki na jeden wieczór. Wypożyczam w bibliotece jak nic ciekwaszego nie ma. Szczerze podobało mi się tylko "Do rana daleko" (mam nadzieję, że nie pokręciłam tytułu- to o Oli). Reszta taka przeciętna.
Masz rację, zresztą nie ma to dla mnie znaczenia. Wyżej cenię Herberta właśnie niż Miłosza czy Szymborską. Niestety: "Jesteśmy dziećmi epoki, epoka jest polityczna.(...) O czym mówisz, ma rezonans, o czym milczysz, ma wymowę tak czy owak polityczną. Nawet idąc borem lasem stawiasz kroki polityczne na podłożu politycznym. Wiersze apolityczne też są polityczne(...)" Szymborska I tak to często z NN wygląda;(
Czytając tę książkę, trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że została wydana w 1880 roku; opisuje zachowanie i mentalność ludzi, którzy żyli jeszcze wcześniej. Czyta się dobrze, tłumaczenie Marii Dabrowskiej z 1925 roku pokazuje, że już na początku swojej kariery pisarskiej wspaniale potrafiła stworzyć klimat tłumaczonej przez siebie książce. Wiemy przecież, jak od tłumacza wiele zależy.
"Folwark Zwierzęcy" George Orwell "Michał Jakiśtam"Ewa Nowak "Mikołajek" Sempe, Goscinny "Krzywe 10" Ewa Nowak "Szachinszach" Ryszard Kapuściński "Diupa" Ewa Nowak "Ostatnia Zagadka" Krzysztof Petek "Lawenda w chodakach" Ewa Nowak "Powroty. Heartland tom 1" Lauren Brooke "Pamiętnik narkomanki" Barbara Rosiek "Świat do góry nogami&quo...
Już się bałam że coś się całkowicie zepsuło. Jestem tu od niedawna i to moja pierwsza awaria. Jak dziś weszłam i zobaczyłam że wszystko ok to strasznie mi ulżyło. Wcześniej zaglądałam kilka razy dziennie... Ja też jestem uzależniona ;)
Ja też jestem 7w8 i u mnie także prawie wsio się zgadza [: Jest jeszcze ktoś z 7w8?? ??
"Inaczej się patrzy na osobę śpiącą obok nas" mam identyczne odczucie, bardzo podoba mi się jak to ujełaś.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)