Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To ja mam tak z "Anią z Wyspy Księcia Edwarda",jakoś średnio mi idzie:(przeczytałam tyle co Ty Angelologii i tyle samo ma stron. Jak skończę Anię.. to zabiorę się za Brulion.
Wstyd trochę się przyznać, bo raczej nie powinno się zabierać głosu na temat nieprzeczytanych książek, ale tylko ją dość pobieżne przejrzałem. Po prostu pomysł porównania Polski i Finlandii, jest jak dla mnie lekko absurdalny, choćby dlatego, że Finlandia nie graniczyła z Niemcami, jak również Niemcy nie uważali znacznej części Finlandii za swoje terytorium. Przecież nawet antyhitlerowska opozycja, uważała, że granica z Polską powinna przebiega...
Fragmencik rzeczywiście cudny! Dziękuję. I jeśli Kipling zachwycał się kulturą japońską, to oczywiście znacznie podnosi jego rating. ;-) A co do osobliwości przywożonych z dalekich wojaży, Loti w przebłysku samoświadomości nazwał "Panią Chryzantem" bibelotem. :-) Nie lubię tego pana, aczkolwiek trzeba przyznać, że potem trochę zmądrzał i o kulturze islamu pisał już z niekłamanym zachwytem. Ale jak tu nie być zachwyconym, gdy piękna Azyadea wymyka...
Jeżycjadę czyta mi się szybko za to z innymi książkami leżę a zwłaszcza z Angelologią która mimo że uchodzi za bestseller to mi idzie średnio.Ma ona ponad 500str.a ja jestem dopiero na 120 a czytam 2 miesiąc :(
Terytorium Komanczów (5) Przygody kota Bibelota (4) Dom zbrodni (4,5) Kacper, Melchior i Baltazar (4) Trójka z dżemem - palce lizać!: Biografia pewnego radia (5,5) 55 lat wśród książek: Wspomnienia, wrażenia, rozważania (4) Toast (5) Ostatnia sprawa (5,5) Czytelniczka znakomita (6) Odkrycie miesiąca – lekka, mądra, finezyjnie dowcipna, dawno nie śmiałam się w głos nad książką. Perełeczka! Telemach w dżinsach (4,5) Nie wierzę ...
Wrażenia z lutego opisałam w Co czytałam w lutym. Książki lutego: --> Anegdoty losu: Antologia nowel i opowiadań duńskich ocena 4,5 --> Dotyk ciemności ocena 6,0 --> Trzy kobiety ocena 5,0 --> Zespolenia; Historie nie historie ocena 5,0 --> Kamuflaż ocena 3,5 --> Pizzeria "Kamikaze" ocena 4,5 --> Kolonie Knellera ocena 4,5 --> Tęskniąc za Kissingerem ocena 4,5 --> Życie na drzwiach lodówki: Powieść w notatkach...
Doskonała książka! Nie spodziewałem się tak dobrego materiału od polskiego pisarza. Przemyślana, mądra i zaskakująca powieść historyczno-sensacyjna. REWELACJA Jest coś jeszcze od tego autora??
1) Anegdoty losu: Antologia nowel i opowiadań duńskich ocena 4,5 Uczciwie napiszę - nie przepadam za antologiami. Lubię wgryźć się w klimat tego, co czytam, zaznajomić z autorem, jego stylem, tematyką jaką najczęściej porusza, a także poznać bohaterów, ich zachowania, reakcje, psychikę, czasami wręcz zaprzyjaźnić się z nimi. Nieustanna zmiana pisarza absolutnie temu nie służy! W tym jednak konkretnym przypadku wszystko powyższe nie ma znacz...
„Po prostu mnie przytul” to realistyczne studium zmagań młodziutkiej dziewczyny z depresją. Bohaterka walczy z własną niemocą, bezsilnością, ograniczeniami wynikającymi zarówno z choroby, jak i niedojrzałej jeszcze osobowości. Objawy przedstawione w utworze są głęboko zaawansowane, a sposób prowadzenia narracji oddaje w pełni widzenie świata, własnego „ja” i swoich możliwości przez osobę depresyjną. Autodestrukcja, autoagresja – pokazana przez sp...
Czekam zatem na Twoje wrażenia;)
A jednak mnie wyprzedziłaś :-) Ja w lutym przeczytałam "Kłamczuchę".
To ja na drugą część się zapiszę chętnie, a co :) A Panu Maciejowi Łapkę Szanowną ściskam z wdzięcznością :)
Fabryka Słów zapowiada na 3. kwietnia (t. 1) oraz 14. czerwca br. (t. 2).
Słucham, pewnie. W tej muzyce są prawdziwe, nieskrępowane emocje, słychać, że gdyby panowie nie wykrzyczeli swojego przekazu do mikrofonu, to wylałoby im się uszami. Jeżeli chodzi o "Babie lato", znane chyba oficjalnie jako "Moja obawa", to oczywiście ten tekst zacytowałam nieprzypadkowo akurat w danym rozdziale. Ta piosenka mówi o potrzebie odczuwania istnienia boga, podmiot liryczny wątpi, nie chce przyjmować tradycyjnie pojętej wiary z całym t...
Dzięki wielkie za trop: Trzy córki króla Wygląda bardzo ciekawie. Każda powieść ze świata starożytnego, pisana z innej perspektywy niż Egipt/Grecja/Rzym warta jest zauważenia.
Za mną już Małomówny i rodzinka,oraz Brulion a teraz biorę się za Opium w rosole.A jak tam reszcie idzie czytanie?
Czytałam ją parę miesięcy temu. Dlatego się dziwię, że piszesz, że Finlandia wiedziała co robi a my niekoniecznie. Zresztą teraz po lekturze Emisariusza Karskiego jakoś mi się wydaje, że Zychowicz trochę odleciał. Swoją drogą np. dla mnie jego książka raczej nie jest historyczną, ot takie bujanie co by było gdyby. Trochę mi to przypomina Demandta Historię niebyłą. Taka mi się nasunęła refleksja. PS. Tyle lat w netce i nawet mam w tutejszym profil...
Dzisiaj zabieram się za I tom. Już zacieram łapki na samą myśl :)
Bardzo udany (ilościowo) miesiąc, głównie dzięki wizycie w świecie Muminków ;-) Poczta literacka czyli Jak zostać (lub nie zostać) pisarzem (4,5) Miłość z kamienia: Życie z korespondentem wojennym (5,5) Morfina (4,0) 83 piosenki, które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki (4,0) To nie tak!: Jak styl konwersacyjny kształtuje relacje z innymi (5,0) Małe trolle i duża powódź (4,0) Kometa nad Doliną Muminków (4,5) W Dolinie Muminków (4,5) ...
"Pani Chryzantem" wylądowała już w schowku - dziękuję. Zdaję sobie sprawę, że to przekonanie o własnej doskonałości i ułomności innych narodów to nie tylko cecha Anglików. Nazwałam Kiplinga "uroczym rasistą", bo ujął mnie swoim zachwytem nad kulturą japońską. Co prawda porównania wolał czynić w stosunku do tubylców hinduskich, ale krytycyzmu było w nim dość, by parę rzeczy zauważyć i uwypuklić. Nawet przedstawienie teatru no, na którym przesi...
Jakie dzieła literatury światowej zajmują pierwsze miejsca w tym, co ludzkość kocha, lubi, szanuje? Co jest najpowszechniej czytane i kupowane? Pierwsze dwa miejsca zajmują Biblia i Szekspir. Trzecie miejsce to Lewis Carroll. Czyli dwie części "Przygód Alicji w Krainie Czarów" i poemat "Wyprawa na żmirłacza". "Wyprawa", pierwszy raz wydana po polsku ćwierć wieku temu, rozeszła się w nakładzie ponad 200 tysięcy egzemplarzy. Teraz ukazuje się...
Po przeczytaniu tytułu wątku pierwsze skojarzenie to Wieża Sokołów, ale nie do końca pasuje do Twojego opisu... Tym niemniej, polecam - to jedna z moich nielicznych szóstek :)
Zwariowana historia morskich poszukiwań tajemniczego Wążarłacza alias Żreka przez niecodzienną załogę pod wodzą BimBossa vel BossTona, ze słynnego XIX-wiecznego poematu Carroll’a z 1876 roku. Wydawnictwo Wasowscy w swoim debiucie wydawniczym proponuje ową historię w odkrywczych przekładach: bardzo wiernym Wojciecha Manna i Grzegorza Wasowskiego (już historycznym, bo z II połowy lat 70. XX wieku) oraz niewiernym Grzegorza Wasowskiego (2004). Ks...
Cieszę się, że masz miłe wspomnienia z dzieciństwa związane właśnie z Jastrzębią Górą.
http://www.ebooki123.pl/wroclawska-madonna_p23 Wrocławska Madonna - Jolanta Maria Kaleta Inspiracją do napisania powieści stało się zagadkowe, nagłośnione w 1961 roku, zniknięcie z kaplicy Arcybiskupa Wrocławskiego na Ostrowie Tumskim, cennego obrazu Łukasza Cranacha Młodszego Madonna Pod Jodłami, zwanego Wrocławską Madonną. Przez dziesięciolecia wydawało się, że jest on dla Polski bezpowrotnie stracony. Kiedy Autorka książki w lipcu br...
Dlaczego z automatu zarzucasz osobom, które się z Tobą nie zgadzają, ignorancję? Uważam, że popełniasz błąd zakładając, że jeśli ktoś nie zgadza się z poglądami kreacjonistów, na pewno nie wie nic, na temat proponowanych przez nich teorii. Swego czasu czytałam trochę na temat wersji tego, co kreakcjoniści określają mianem Creation Science (Gap Theory, Day-Age Theory, czy Young Earth Creation Theory), założeń Teorii Inteligentnego Projektu, znam...
Witam, mam do sprzedania w korzystnej cenie (książki prawie nie noszą śladów użytkowania lub są nowe). Wymiana również wchodzi w grę. Władca Barcelony (Lloréns Chufo) 19 zł Sceny z niemego kina (Llamazares Julio) 4 zł Marina (Ruiz Zafón Carlos) 16 zł Szklanka na pająki (Piórkowska Barbara) 5 zł Dziennik nimfomanki (Tasso Valérie) 2 zł 100 największych zbrodniarzy (Wolcott Martin Gilman) 5 zł Dzieci Ireny Sendlerowej (Mieszkowska ...
Przeczytane w lutym: Achaja: Tom 2 Szamanka od umarlaków Natalii 5 Adela Achaja: Tom 3 Pies Baskerville'ów Złodziej pioruna Samotny dom Wilk w owczej skórze Opowieści z Wilżyńskiej Doliny
Znacie najciekawsze premiery wydawnicze ostatnich dni? Pamiętacie tytuły głośnych lutowych nowości? Zapraszamy do konkursu !
28 DNI czyli CO DZIAŁO SIĘ W LUTYM NA POLSKIM RYNKU KSIĄŻKI? Nagroda Każdy zwycięzca otrzyma dwie książki niespodzianki. Kryminał, romans, fantastyka? To omówimy ze zwycięzcą. :) Zapraszamy do konkursu! PYTANIA KONKURSOWE: Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. 1. O jakiej książce Agnieszka Holland powiedziała: "Ta książka to polski Almodovar. Niebywała gęstość, intensywność, kontrasty. Tragedia...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)