Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak wiesz, nie lubie podpowiadania, ale tak cichutko szepne: 16. i 30. to bardzo znane ksiazki. W 30 padaja dwa kluczowe slowa, dzieki ktorym zgadlam. W 16 zwroc uwage na styl, w 30 na ortografie. 28. Pawel dobrze podpowiada :-)
Ufff... jak dobrze:)
"Błękitny Anioł" - kolejna biografia w dorobku Donalda Spoto, kronikarza życia wielkich postaci naszego wieku, jak Laurence Olivier, Alfred Hitchcock, Marylin Monroe czy Grace Kelly - to najbardziej pasjonująca, a zarazem najbardziej wyczerpująca książka poświęcona wielkiej aktorce. Wraz z autorem przenosimy się z teatrzyków i kabaretów Berlina lat dwudziestych do Hollywoodu lat trzydziestych, poznając Marlenę Dietrich nie tylko jako boginię scen...
Och, jak dobrze,że jest już Biblionetka - mój największy nałóg ;-)
- Wielkie wygrane (6) - Zerwać pąki, zabić dzieci (4) - Rzecz o mych smutnych dziwkach (3) - Szkoła uczuć: dzieje pewnego mlodzieńca (3) - Rozmowa w katedrze (6) - Śalimar klaun (4) - Obsługiwałem angielskiego króla (5) - Klara i półmrok (wciąż czytam, myślę, że będzie 5)
..."uczenek" to pewnie biblionetkowa odmiana uczynku...:-)
Jakby kto miał w planach dobry uczenek, to ma okazję: 13. 14. 16. 21. 28. 30. Nie mam skojarzeń właściwych!:-)))
Choć oczywiście "Rozmowie..." także należy się szóstka, tylko taka troszkę mniejsza. To jest po prostu zupełnie inna książka. Bardzo inspirująca - gorąco polecam :)
"Wielkie wygrane" podobały mi się nawet bardziej niż "Rozmowa w katedrze". Przeczytałam książkę Cortazara kilka tygodni temu, a ona wciąż siedzi mi w głowie, przeglądam notatki, które z niej mam, tyle tam genialnych tropów, zbieram się do napisania recenzji, ale chyba mnie to zadanie przerasta... Może jak poczytam: Bretona, Prousta, Ballagasa, Ayme, Keatsa, Eliota, Maxa Jacoba, Asturiasa, Conrada i innych, o których wspomina C...
1. Miao Sing- "Wyznania chińskiej kurtyzany" (1) 2. Eduardo Mendoza- "Sekret hiszpańskiej pensjonarki" (2) 3. Haruki Murakami- "Sputnik Sweetheart" (5) 4. Franz Kafka- "Wyrok" (5) 5. Charlotte Bronte- "Dziwne losy Jane Eyre" (5) 6. A.S Byatt- "Opętanie" (4) 7. Magda Fres- "Do piekła kuchenną windą" (4) 8. Kenzaburo Oe- "Sprawa osobista" (4) 9. Jane Austen- &qu...
Nareszcie udało mi się wejśc... Uwaga! Jeśli ktoś chciałby do nas (tzn. mnie i Linusi) jeszcze dołączyc, to zbiórka dziś o 15.00 pod Bramą Krakowską :))
Wybaczam!:-)))
"Bukiety wiejskie, jak wiadomo, Wiązane były wzwyż i stromo. W barwach podobne do ołtarza, Kształt miały serca lub wachlarza, Albo palety..." Julian Tuwim Kwiaty polskie Taki właśnie bukiet puszy się i pachnie na honorowym miejscu; takie właśnie „wsiowe kwiaty” kocham najbardziej. Oprócz przecudnej piękności kwiatów - Terry Pratchett - Carpe Jugulum i Boris Akunin - Powieść szpiegowska. Czego chcieć więcej? Czasu, żeby wszyst...
Witam! Jeżeli pytasz o "trudność" dziecka z powieści, to proponuję przeczytaj lekturę, wówczas sama sobie zapewne odpowiesz na to pytanie.
ciekawa jak najbardziej, łatwa- jak dla mnie niezbyt. Tytuł jak najbardziej imponujący, ale muszę przyznać że tytuł i opis książki bardziej mi się podobał od jej treści.
Ha, tym razem mądrze wpisywałam wszystko na swoją stronę w Biblionetce :). W związku z czym pytanie mnie nie zaskoczyło i żadnej książki nie pominę. Oto moja lista na lipiec: - Michael Cunningham, "Godziny" (5) - David Lodge, "Zamiana" (5) - Angela Carter, "Mądre dzieci" (5) - Roddy Doyle, "Kobieta, która wpadała na drzwi" (4) - Ian McEwan, "Pokuta" (4) - David Lodge, "Mały światek"...
W takim razie zacznę jako pierwszy. Weiser B. "Ryszard Kukliński: Życie ściśle tajne" (6) Schweizer P. "Wojna Reagana" (ponownie) (6) Wołoszański B. "Twierdza szyfrów" (6) Christie A. "Tajemnica Sittaford" (5) Christie A. "Morderstwo w Mezopotamii" (5) Christie A. "Tajemnicza historia w Styles" (5) Mielke T. "Karol Wielki. Król" (5) Christie A. "Pierwsze, drugie....
1.Druga szansa (James Patterson)4 2.Zapałka na zakręcie(Krystyna Siesicka)5 3.Pięć małych świnek(Agatha Christie)4 4.Moja słodka Sunday(Mary Higgins Clark)3 5.Eragon(Paolini Christopher)6 6.Najstarszy(Paolini Christopher)6 7.Milczenie(Shusaku Endo)5 8.Bagno(Ammaniti Niccolo)4
Leprechaun (leipreachán) to postać z irlandzkiej mitologii, rodzaj męskiego elfa:). Ubrany na zielono, złośliwy i psotny ;). Wedle wierzeń miały zamieszkiwać Irlandię na długo przed tym, jak pojawili się tam Celtowie.
Bardzo przepraszamy za kolejną przerwę (tym razem wyjątkowo długą) w działaniu BiblioNETki. Ponownie wina leży po stronie dostawcy Internetu. Myślimy nad tym co zrobić, żeby uniknąć takich problemów - na pewno dołożymy wszelkich starań, żeby podobne awarie nie zdarzały się. Przepraszamy i bardzo prosimy wszystkich użytkowników BiblioNETki o wyrozumiałość!
Baczyński,Miłosz,Szymborska,Twardowski
Ponieważ kończy się lipiec, a nikt nie zaczął jeszcze tego tematu, więc pozwoliłem sobie na jego rozpoczęcie. Wpisujcie co przeczytaliści w tym miesiącu.
No ptysiu, KONIECZNIE musisz przeczytać, bo to jest jednak z lepszych książek świata. :))
Leprechauny? Cóż to za stwory?
Patrząc na to, jak oceniłeś książkę Oates i jak doskonałą się książką okazała, zaczynam podejrzewać, że i ta będzie podobnie doskonała - więc może mi się spodobać. :-)
Świetne cytaty, podpobnie jak te z Cortazara. Podobał Ci się Cortazar? A jak Llosa? "Rozmowę w katedrze" chciałabym kiedyś przeczytać. :-)
Czy to książka autobiograficzna? Odzwierciedlająca myśli autora? Czy bohatera?
Przeczytałam. Cudowna książka! Od jakiegoś czasu powoli acz zauważalnie rezygnuję z czytania beletrystyki (i saama prawie jej nie mam w swoich zbiorach), bo coraz trudniej mi znaleźć powieść, która by mnie satysfakcjonowała. Po Oates sięgnęłaam, bo pozytywnie o niej pisała Domagalik, a jej pod względem doboru loektur ufam - to bystra kobieta, wnikliwa obserwatorka, daleka od zachwycania się powierzchownością ludzi i rzeczy. Okazało się, że mi...
pół serio ;) ekstrawersja czy introwersja?
O ile dzieci mogą narzekać na swoje imie,to mysle,ze mając te naście lat powinno sie do niego przyzwyczaic i je zaakceptować. Ja mam na imie Monika i chociaz kiedys nie podobalo mi sie to imie,to teraz je lubie i nie marze o zmianie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)